فهرست مقالات مهرداد گودرزوند چگینی


  • مقاله

    1 - Performance Analysis and Sustainability Assessment of International Markets: Iran versus some other countries
    Advances in Mathematical Finance and Applications , شماره 4 , سال 8 , تابستان 2023
    Evaluating the performance of countries in international markets and measuring how they utilize allocated resources provides a lucid picture of the state of business management in countries also assessing performance sustainability in international markets, is one of th چکیده کامل
    Evaluating the performance of countries in international markets and measuring how they utilize allocated resources provides a lucid picture of the state of business management in countries also assessing performance sustainability in international markets, is one of the important issues in predicting international trade. In international markets knowledge of countries' performance leads to the recognition of their economic and non-economic management statuses even more it is used to allocate financial support of global organization. In the present article, an attempt was made to design a model capable of examining the performance of nations in international markets by both economic and non-economic dimensions in the presence of undesirable factors and two preparation and exploitation stages of existing platforms and also assessing the sustainability of countries' performance in the studied period which is quite innovative. Then, data from 21 countries, from 2010 to 2017 were evaluated to test the model. The results indicated that the model is capable of examining the performance of countries and assess the sustainability of the countries over a period of time. According to the results of this model, an attempt was made to evaluate Iran's performance status among homogeneous countries and provide a roadmap for enhancing Iran's performance پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی طراحی مدل کاربردی رفتار سازمانی مثبت گرا در صنعت آب و برق
    مدیریت توسعه و تحول , شماره 5 , سال 13 , زمستان 1400
    رفتار سازمانی مثبت گرا با درک و تقویت ویژگی های مثبت کارکنان همچنین با شناسایی، سرمایه گذاری و توسعه نقاط قوّت منابع انسانی به دنبال بهبود عملکرد فردی و سازمانی است. هدف پژوهش حاضر، ارائه مدل رفتار سازمانی مثبت گرا در صنعت آب و برق بر اساس تئوری داده بنیاد( در مرحله کیف چکیده کامل
    رفتار سازمانی مثبت گرا با درک و تقویت ویژگی های مثبت کارکنان همچنین با شناسایی، سرمایه گذاری و توسعه نقاط قوّت منابع انسانی به دنبال بهبود عملکرد فردی و سازمانی است. هدف پژوهش حاضر، ارائه مدل رفتار سازمانی مثبت گرا در صنعت آب و برق بر اساس تئوری داده بنیاد( در مرحله کیفی بر پارادایم تفسیری و در مرحله کمّی بر پایه پارادایم اثبات گرایی) است. مستندات حاصل از مصاحبه با مدیران حوزه منابع انسانی صنعت آب و برق و اساتید دانشگاهی، با استفاده از نرم افزار کیفی MAXQDA در17 بُعد و63 شاخص دسته بندی و کدگذاری شد. ضریب آلفای کرونباخ محاسبه ‌شده 76% و دارای پایایی مناسب است. حجم نمونه آماری شامل360نفر است. در ارزیابی اعتبار همگرایی میانگین واریانس متغیرها بیشتر از 5/0است و تمامی شاخص‌ها در محدوده مورد تائید قرار دارد. برای تحلیل بخش کمّی از نرم افزارهای PLSو SPSSاستفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد میانگین به دست آمده از متغیرهای پژوهش در سطح قوی برآورد گردید و عوامل علّی بدست آمده از تحقیق شامل(حوزه مدیریتی، منابع انسانی و حوزه فناوری و اداری) بر روی ویژگی های رفتار سازمانی مثبت تأثیر مثبت و معنی داری دارند. متغیر ارتباطات اثربخش با میزان ضریب تأثیر682/0 بیشترین تاثیر را بر ویژگی های رفتار سازمانی مثبت را دارد. عوامل راهبردی(استراتژی های ساختاری، استراتژی های زمینه ای) بر پیامدهای فردی و سازمانی و اجتماعی مدل رفتار سازمانی مثبت گرا تأثیر گذار است و بهترین مسیر در این راستا، الگوبرداری از سازمان های موفق با میزان ضریب تأثیر 78/0 است. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - بررسی رابطه مدیریت استعداد بر عملکرد سازمانی (مورد مطالعه : شهرداری های استان گیلان)
    مدیریت بهره‌وری , شماره 38 , سال 10 , پاییز 1395
    در دنیای پرشتاب وسرشار از رقابت امروز، آنچه که برتری شرکت ها و سازمان ها بر یکدیگر را تضمین نموده می کند، برخورداری از منابع انسانی با استعداد است، چرا که دامنه آن از حیث موضوعی قوی بوده و بررسی و ارزشیابی به کارگیری مدیریت استعداد و عملکرد سازمان و آگاهی از توانمندی ها چکیده کامل
    در دنیای پرشتاب وسرشار از رقابت امروز، آنچه که برتری شرکت ها و سازمان ها بر یکدیگر را تضمین نموده می کند، برخورداری از منابع انسانی با استعداد است، چرا که دامنه آن از حیث موضوعی قوی بوده و بررسی و ارزشیابی به کارگیری مدیریت استعداد و عملکرد سازمان و آگاهی از توانمندی ها و کاستی ها در به کارگیری مدیریت استعداد، در اجرای عملکرد بهتر، از اهمیت خاصی برخوردار است. بررسی فرایندهای مدیریت استعداد و شناخت مفاهیم این حوزه نیز به نوبه خود می تواند در بهبود نظامهای گزینش وحفظ وارتقای کارکنان ادارات و سازمانهای کشور مفید باشد و از این رهیافت با قرار گرفتن استعدادهای متمایز در جایگاه مناسب خود، سطوح عملکرد بالاتری را در سازمانها شاهد باشیم. هدف اصلی از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین به کارگیری برنامه های مدیریت استعداد و عملکرد سازمانی می باشد. فرضیه اهم تحقیق عبارت است از : بین به کارگیری برنامه های مدیریت استعداد و عملکرد سازمانی رابطه معناداری وجود دارد. روش این پژوهش از نوع توصیفی-تحلیلی با تاکید بر روی همبستگی می باشد. جهت آزمون فرضیات از تکنیک های آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 52 سازمان شهرداری در 16 شهرستان استان گیلان می باشد. برای تعیین نمونه از روش نمونه گیری چند مرحله ای که تلفیقی از نمونه گیری طبقه ای و خوشه ای است، استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ای که توسط خود نویسنده طراحی و حاوی 23 سؤال می باشد که18 سؤال نظر پاسخ دهندگان را در ارتباط با فرایندهای مدیریت استعداد می سنجد و 5 سوال نیز نظر پاسخ دهندگان را دربارۀ عملکرد سازمان مورد سنجش قرار می دهد. روایی پرسشنامه توسط جمعی از استادان گروه مدیریت مورد تأیید قرار گرفته است. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ برای محورهای مدیریت استعداد 88/0 و عملکرد سازمانی 83/0 تعیین شده است. نتایج به دست آمده از این پژوهش نشان می دهد که همبستگی میان مدیریت استعداد وعملکرد سازمانی حدود 82/0 می باشد. همچنین بیشترین ضریب همبستگی مربوط به متغیر حفظ و نگهداشت استعداد بر عملکرد سازمان می باشد. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - تأثیر خانواده و ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده
    مهندسی مدیریت نوین , شماره 2 , سال 2 , تابستان 1392
    به توجه به اهمیت ارزش ویژه برند و همچنین توجه بیشتر به آن در این پژوهش به بررسی عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند پرداخته می شود که در این راستا از مدل ارزش ویژه برند آکر که مدلی شناخته شده با متغیرهایی نظیر آگاهی برند، تداعی برند، کیفیت درک شده و وفاداری برند می باشد استفاد چکیده کامل
    به توجه به اهمیت ارزش ویژه برند و همچنین توجه بیشتر به آن در این پژوهش به بررسی عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند پرداخته می شود که در این راستا از مدل ارزش ویژه برند آکر که مدلی شناخته شده با متغیرهایی نظیر آگاهی برند، تداعی برند، کیفیت درک شده و وفاداری برند می باشد استفاده می شود. همچنین تأثیر خانواده و ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی نیز که می تواند عاملی مؤثر در ایجاد ارزش ویژه برند باشند مورد بررسی قرار گرفته است. در این پژوهش 4 نوع برند تلفن های همراه شاملhtc ، Samsung ، Nokia و Sony Ericsson مورد مطالعه قرار گرفته است .روش نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس است و تعداد آن 384 نفر از سنین 16 الی 36 سال شهرستان تنکابن می باشد که برای خرید برندهای فوق به نمایندگی ها و موبایل فروشی ها مراجعه کرده اند. روش تحقیق از نوع کاربردی بوده و طرح تحقیق آن توصیفی از نوع پیمایشی است. روش جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه بوده که با استفاده از روش تحلیل مسیر توسط نرم افزار Lisrel مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته است. نتایج حاصله نشان داد که متغیرهای خانواده به طور غیر مستقیم با تاثیر گذاری بر متغیرهای تداعی، کیفیت و وفاداری بر ارزش ویژه تأثیر گذار است. متغیر دهان به دهان الکترونیکی نیز به گونه ای غیر مستقیم با تاثیرگذاری بر متغیرهای تداعی، کیفیت و وفاداری بر ارزش ویژه مؤثر بوده و با آگاهی برند رابطه ای ندارد لذا فرضیه ارتباط با آگاهی رد می گردد. همچنین در این پژوهش تداعی، کیفیت و وفاداری بر ارزش ویژه برند موثر بوده ولی رابطه بین آگاهی برند با ارزش ویژه برند تایید نشد. پرونده مقاله