هدف از این تحقیق واکاوی نقش شبکههای مجازی در ترویج مد: سنخشناسی و آسیبشناسی با تأکید بر اینستاگرام میباشد که روش تحقیق کیفی و از طریق کدگذاریهای اولیه، متمرکز شده، محوری و نظری تجزیهوتحلیل شدند. بر اساس مدل تحقیق نقش شبکههای مجازی در ترویج مد شامل 9 مؤلفه: مد در چکیده کامل
هدف از این تحقیق واکاوی نقش شبکههای مجازی در ترویج مد: سنخشناسی و آسیبشناسی با تأکید بر اینستاگرام میباشد که روش تحقیق کیفی و از طریق کدگذاریهای اولیه، متمرکز شده، محوری و نظری تجزیهوتحلیل شدند. بر اساس مدل تحقیق نقش شبکههای مجازی در ترویج مد شامل 9 مؤلفه: مد در زمینه ظاهری افراد، افراد به دنبال مسائل سطحی، مد در مردمشناسی، مد ناشی از عوامل عقیدتی، شعاری بودن و عملی نبودن اصلاحها، الگوهای خودساخته برای اصلاح مد، عدم برنامهریزی رسانهها در ترویج مد، مؤثر بودن نامحدود سلیبریتیها در اینستاگرام و رد و بدلشدن اطلاعات به صورت دهان به دهان هستندکه این مؤلفهها اساس و پایه نقش شبکههای مجازی در ترویج مد جهت بررسی کارکرد مناسب نقش شبکههای اجتماعی با رویکرد سنخشناسی و آسیبشناسی است. یافتهها نشان میدهد ادراک یک فرد میتواند تحت تأثیر یک "هاله" مثبت یا منفی در بازاریابی با توجه به رفتار مصرفکننده در اینستاگرام باشد. ویژگیهای فردی، ظاهر فیزیکی و جذابیت کلی میتوانند بر قضاوت دیگران در مورد شخصیتها تأثیر بگذارند. مارکهایی که از افراد مشهور با یک "هاله" مثبت برای ایجاد ارتباط مثبت با یک محصول خاص استفاده میکنند باعث میشود افراد از سبک زندگی برخی از افراد مشهور با سبکهای مد و آرایش، انواع پستها، یا گزینههای رستوران و ... پیروی کنند افراد مشهور بعید است از برندها برای تأیید محصولاتی حمایت کنند که موقعیت، قدرت و شهرت آنها را به مخاطره و آسیبب برسانند
پرونده مقاله
سرگرمی به عنوان نیازی اجتناب ناپذیر جامعه ایرانی، هر روز بیش از پیش مورد اقبال مخاطبان قرار گرفته درحالی که عدم قطعیت ها، ابهام ها و چندگانگی ها در سیاستگذاری سرگرمی تلویزیونی موجب شده که کیفیت سرگرمی دارای رویکرد منسجمی نباشد. گسترده تر شدن ابعاد و بخش های مختلف صنعت س چکیده کامل
سرگرمی به عنوان نیازی اجتناب ناپذیر جامعه ایرانی، هر روز بیش از پیش مورد اقبال مخاطبان قرار گرفته درحالی که عدم قطعیت ها، ابهام ها و چندگانگی ها در سیاستگذاری سرگرمی تلویزیونی موجب شده که کیفیت سرگرمی دارای رویکرد منسجمی نباشد. گسترده تر شدن ابعاد و بخش های مختلف صنعت سرگرمی، رقابت جدی شبکه های ماهواره ای، شبکه های اجتماعی، بازی ها، تلفن های هوشمند با تلویزیون ملی سبب شده است تا جایگاه سیمای ملی در جهت دادن به سبک زندگی مردم و شکل دادن به بخش قابل توجهی از سرگرمی های اجتماعی و پرکردن اوقات فراغت شهروندان در سبد سرگرمی مخاطبان با چالش مواجه شود. از این رو تلاش برای شناخت این روندها، مولفه ها و پاسخگویی به ضرورت های "سیاستگذاری در ارتقا کیفیت سرگرمی برنامه های تلویزیون ج.ا.ا. و ارائه سیاست های مناسب" از منظر صاحب نظران خبره و عوامل برنامه ساز موضوع مقاله است. از برآیند آنچه با روش تحلیل مضمون در مصاحبه با 15 تن از صاحب نظران فن، مدیران رسانه ملی و عوامل برنامه ساز تلویزیونی استخراج شد؛ حکایت از آن دارد پذیریش سرسختانه و دیرهنگام تغییرات در سیاستگذاری سرگرمی، هزینه های بالای سیاسی، اقتصادی واجتماعی را بر رسانه تحمیل و موجب از دست دادن بازارهای جدید در عصر رسانه های نوین می شود. همچنین فهم، تحلیل فضا و سیاست های رسانه ای واقع بینانه، خردمندانه و به هنگام می تواند در افزایش قابلیت پیشرفت و سازش پذیری سیاستگذاری رسانه ای برای ارتقا کیفیت سرگرمی در تلویزیون ج.ا.ا. موثر باشد
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر نقش و تاثیر تلگرام در روابط اجتماعی نوجوانان دبیرستانی مناطق 1و 18 شهر تهران بود که روش پژوهش آن پیمایشی میباشد. جامعه آماری شامل دختران دبیرستانی دو مدرسه تقوینیا و فرهیختگان منطقه یک و هجده شهر تهران میباشد که تعداد آنها 150 نفر و دامنه سنی این نمونه چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر نقش و تاثیر تلگرام در روابط اجتماعی نوجوانان دبیرستانی مناطق 1و 18 شهر تهران بود که روش پژوهش آن پیمایشی میباشد. جامعه آماری شامل دختران دبیرستانی دو مدرسه تقوینیا و فرهیختگان منطقه یک و هجده شهر تهران میباشد که تعداد آنها 150 نفر و دامنه سنی این نمونه آماری (بین 13 تا 16 سال) بود که بیشترین گروه سنی به رده سنی 15 سال تعلق داشت و این رده سنی بطور دسترس انتخاب شدند، همچنین ابزارهای گردآوری اطلاعات پرسشنامه بود. در بخش آمار توصیفی فراوانی، شاخصهای گرایش به مرکز و پراکندگی ویژگیهای متغیرهای مورد مطالعه در قالب جدول توصیفی ارائه شده بود، سپس به بررسی پیش فرضهای آزمونهاپارامتریک پرداخته شد. لذا به نتایج آزمون کولموگروف، اسمیرنف، شاپیرو و ویلک مبتنی بر نرمال بودن توزیع نمرات نمونه و نتایج آزمون لوین مبتنی بر تساوی واریانسها در مورد متغیر وابسته پرداخته شد. در نهایت برای مقایسه میزان استفاده و شکلگیری روابط اجتماعی در تلگرام بین دو گروه نوجوانان منطقه یک و هجده از تحلیل واریانس استفاده شده بود. همچنین روش نمونهگیری این پژوهش نمونهگیری تصادفی طبقه ای بود و در نهایت نتایج نشان دادکه بین گروه نوجوانان دبیرستانی منطقه یک و هجده در تاثیر تلگرام در روابط اجتماعی آنها تفاوتهای حائزی وجود دارد و در آخر میتوان گفت نقش تلگرام در روابط اجتماعی نوجوانان این دو دبیرستان تفاوت بسیاری وجود دارد.
پرونده مقاله
در جهان امروز که سرعت حرف اول فرایندهای ارتباطی را میزند نیاز است تا معنای عمیقتری از بهکارگیری ظرفیتها درک و تجربه شود. تا پیش از این با موضوع فرابرد بهصورت جدی برخورد نمیشد و دلیل آن عدماطمینان دانشمندان از مکانیسم اصولی آن بود. ولی حال که فناوری با پیشرفتهای چکیده کامل
در جهان امروز که سرعت حرف اول فرایندهای ارتباطی را میزند نیاز است تا معنای عمیقتری از بهکارگیری ظرفیتها درک و تجربه شود. تا پیش از این با موضوع فرابرد بهصورت جدی برخورد نمیشد و دلیل آن عدماطمینان دانشمندان از مکانیسم اصولی آن بود. ولی حال که فناوری با پیشرفتهایی فراتر از آنچه در ذهن تلقی میشد روبرو گشته و بار دیگر تخیل تبدیل به واقعیت شده است؛ این ضرورت دیده میشود که در فرایند انتقال اطلاعات نیز بازنگریهایی مطابق با پیشرفتهای روز انجام پذیرد. بدین منظور، در این پژوهش با رویکردی ارتباطی جامعهشناسانه به آیندهی تکنولوژیکی اجتماعی مبحث فرابرد انتقال و با اهدافی همچون 1- شناخت ویژگیهای تکنولوژیک فرابرد انتقال اطلاعات در حوزهی علمی 2- شناخت تأثیر فرابرد انتقال اطلاعات در حوزهی رسانه و 3- شناخت تأثیرات فرابرد انتقال اطلاعات در فضای اجتماعی، به این تکنولوژی پرداخته شد تا راه پذیرش و شناخت و استفاده از این تکنولوژی هموارتر شود. در این پژوهش با استفاده از روش مصاحبهی عمقی و بررسی اسناد به بررسی نگرش متخصصان علوم ارتباطات اجتماعی و علم جامعهشناسی و با توجه به تئوری اصلی پژوهش یعنی مکتب تورنتو به تکنولوژی فرابرد کوانتومی انتقال اطلاعات پرداخته شد.
پرونده مقاله
مقدمه و هدف پژوهش: هدف از پژوهش حاضر بررسی "نقش کلانشهر تهران در بهینهسازی دیپلماسی ارتباطی فرهنگی" با اتخاذ رویکرد میان رشتهای میباشد که در چارچوب تئوریک دربرگیرنده رویکردهای نظری حوزههای: دیپلماسی عمومی استراتژیک؛ نظریه دیپلماسی عمومی-دیپلماسی فرهنگی و ارتباطات- چکیده کامل
مقدمه و هدف پژوهش: هدف از پژوهش حاضر بررسی "نقش کلانشهر تهران در بهینهسازی دیپلماسی ارتباطی فرهنگی" با اتخاذ رویکرد میان رشتهای میباشد که در چارچوب تئوریک دربرگیرنده رویکردهای نظری حوزههای: دیپلماسی عمومی استراتژیک؛ نظریه دیپلماسی عمومی-دیپلماسی فرهنگی و ارتباطات- نای در قدرت نرم، ارتباطات استراتژیک، شهر شبکهای شهر اطلاعاتی آینده، پارادیپلماسی و دیپلماسی شهری است.
روش پژوهش: این پژوهش اکتشافی از نظر هدف کاربردی، از نظر تحلیلی از نوع تحلیل همبستگی و از لحاظ شیوه جمعآوری اطلاعات از نوع تحقیق پیمایشی و مقطعی است. در این پژوهش همچنین از روشهای توصیفی آماری مانند جدولها و نمودارهای توزیع فراوانی، جدولهای توافقی و روشهای استنباطی آماری مانند آزمون برازش توزیع کلموگروف-اسمیرنوف، شاپیرو-ویلک، آزمونهای معنیداری وجود اختلاف در میانگینها مانند آزمونهای آنالیز واریانس یک طرفه، آنالیز واریانس ناپارامتری کروسکال-والیس، آزمون تساوی واریانس توکی، آزمون یو من ویتنی استفاده شده است.
یافتهها: ماهیت ارتباطات و اقدامات ارتباطی شهر تهران، با ماهیت ارتباطات استراتژیک نوین دیپلماسی عمومی و دیپلماسی فرهنگی هماهنگی ندارد. از سوی دیگر دیپلماسی فرهنگی تهران، ارتباطی و فراشبکهای طراحی و اجراء نمیشود و این شهر چندان از اعضای فعال سازمانها، مجامع و برنامههای بینالمللی شهری محسوب نمیشود. این ظرفیت فعال محدود شهر تهران در حوزه دیپلماسی فرهنگی، همچنین زمینه لازم برای اجراء رویکردهای شهر خلاق در روابط بینالمللی کنونی شهر تهران را فراهم نمیکند.
نتیجهگیری: نتیجه نهایی تحقیق حاکی از آنست که از کلیه ظرفیتهای کلانشهر تهران در راستای بهینهسازی دیپلماسی ارتباطی فرهنگی کشور بهرهبرداری مناسبی انجام نگرفته است و تنها اقدامات و روندهای اندکی در این راستا فعال میباشند. همچنین این نتیجه حاصل شده است که یک رویکرد سیستماتیک نسبت به نقش کلانشهر تهران در دیپلماسی ارتباطی فرهنگی وجود ندارد.
پرونده مقاله
مقدمه و هدف پژوهش: در این مقاله قصد داریم تا مؤلفه های فرهنگی موثر بر بروز پدیده بی موبایل هراسی در میان دانشجویان را به طور اختصاصی بررسی نماییم. روش پژوهش: کاربردی و نوع دادهها تلفیقی (کمی و کیفی) نحوۀ گردآوری دادهها توصیفی از نوع پیمایشی- همبستگی، روش نمونهگیری ت چکیده کامل
مقدمه و هدف پژوهش: در این مقاله قصد داریم تا مؤلفه های فرهنگی موثر بر بروز پدیده بی موبایل هراسی در میان دانشجویان را به طور اختصاصی بررسی نماییم. روش پژوهش: کاربردی و نوع دادهها تلفیقی (کمی و کیفی) نحوۀ گردآوری دادهها توصیفی از نوع پیمایشی- همبستگی، روش نمونهگیری تصادفی ساده و ابزار گردآوری دادهها مطالعات کتابخآنهای و روش میدانی شامل یک پرسشنامه محقق ساخته بوده است بدین منظور از رویکرد کمی و روش پیمایش استفاده کردیم. ابزار جمع آوری داده ها در بخش کمی، پرسشنامه استاندارد، محقق ساخته و مورد تایید خبرگان شامل 40 سوال است که در نمونه ای متشکل از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ تایید شد. یافتهها: یافتهها از برازش خوب الگوی ساختاری با دادههای جامعه آماری برخوردار بود و الگوی مذکور تبیین مناسبی در جامعه آماری داشت.نتیجه گیری: از 5 بعد مورد بررسی تنها وجود ارتباط معنادار میان فرهنگ کتابخوانی و بروز بی موبایل هراسی مشاهده گردید و در دیگر عوامل این رابطه مشاهده نشد.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد