فهرست مقالات رضا صابونچی


  • مقاله

    1 - تحلیل تأثیر سواد رسانه‌ای بر رضایت ورزشکاران با نقش تعدیل‌گر تعهد حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی (مطالعه موردی، لیگ برتر والیبال)
    مدیریت دانش در ورزش , شماره 4 , سال 2 , پاییز 1401
    تحقیق پیش رو با هدف تحلیل تأثیر سواد رسانه‌ای بر رضایت ورزشکاران با نقش تعدیل‌گر تعهد حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی (مطالعه موردی، لیگ برتر والیبال) انجام گرفت. پژوهش حاضر پژوهشی توصیفی از نوع همبستگی و مبتنی بر مدل‌سازی معادلات ساختاری است و از لحاظ هدف نیز جزء تحقیقات کار چکیده کامل
    تحقیق پیش رو با هدف تحلیل تأثیر سواد رسانه‌ای بر رضایت ورزشکاران با نقش تعدیل‌گر تعهد حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی (مطالعه موردی، لیگ برتر والیبال) انجام گرفت. پژوهش حاضر پژوهشی توصیفی از نوع همبستگی و مبتنی بر مدل‌سازی معادلات ساختاری است و از لحاظ هدف نیز جزء تحقیقات کاربردی محسوب می‌شود. جامعه آماری پژوهش شامل ﻛﻠﻴﻪ ورزشکاران، سرپرستان و مربیان ﻟﻴﮓ ﺑﺮﺗﺮ والیبال اﻳﺮان (14 ﺗﻴﻢ و ﻫﺮ ﺗﻴﻢ 19 ﻧﻔﺮ) ﺑﻮدﻧﺪ ﻛﻪ در ﻣﺴﺎﺑﻘﺎت ﻟﻴﮓ ﺑﺮﺗﺮ ﺳﺎل 1400 ﺑﻪ رﻗﺎﺑﺖ می‌پرداختند (266 نفر). نمونه‌گیری کل شمار بوده و تعداد 241 پرسشنامه به صورت صحیح عودت داده شد. ابزار اندازه‌گیری پژوهش شامل پرسشنامه‌های سواد رسانه‌ای، رضایت ورزشکاران، مسئولیت اجتماعی و تعهد حرفه‌ای بود. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌های گردآوری‌شده از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در بخش آمار توصیفی از جدول و نمودارهای فراوانی و فراوانی نسبی ویژگی‌های جمعیت شناختی مشارکت‌کنندگان تحقیق، میانگین و انحراف معیار استفاده شد. در بخش آمار استنباطی به‌منظور بررسی تأثیر متغیرهای تحقیق بر روی یکدیگر و طراحی مدل ارتباطی میان آن‌ها از تحلیل معادلات ساختاری با کمک نرم‌افزار SmartPLS نسخه 2 استفاده شد. نتایج نشان داد که سواد رسانه‌ای بر مسئولیت اجتماعی، رضایت ورزشکاران و تعهد حرفه‌ای آن‌ها تأثیر مثبت و معنا‌داری دارد. مسئولیت اجتماعی و تعهد حرفه‌ای بر رضایت ورزشکاران تأثیر مثبت و معنا‌داری دارد؛ بنابراین می‌توان جمع‌بندی نمود با توجه به معنا‌دار شدن همه روابط موجود در مدل پژوهش، متغیرهای مسئولیت اجتماعی و تعهد حرفه‌ای، متغیر میانجی برای رابطه سواد رسانه‌ای و رضایت ورزشکاران می‌باشد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - تأثیر رهبری اصیل بر توانمندسازی کارکنان از طریق نقش میانجی آوای سازمانی و عدالت سازمانی
    مدیریت دانش در ورزش , شماره 5 , سال 2 , زمستان 1401
    این پژوهش با هدف تأثیر رهبری اصیل بر توانمندسازی کارکنان از طریق نقش میانجی آوای سازمانی و عدالت سازمانی انجام شد. شایان ذکر است که این پژوهش، توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر همه کارکنان ادارات ورزش و جوانان غرب کشور به تعداد 885 نفر بودند. د چکیده کامل
    این پژوهش با هدف تأثیر رهبری اصیل بر توانمندسازی کارکنان از طریق نقش میانجی آوای سازمانی و عدالت سازمانی انجام شد. شایان ذکر است که این پژوهش، توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر همه کارکنان ادارات ورزش و جوانان غرب کشور به تعداد 885 نفر بودند. درنهایت، تعداد 370 نفر به‌عنوان نمونه به‌صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار پژوهش چهار پرسشنامه رهبری اصیل والومبا و همکاران (2000)، توانمندسازی کارکنان اسپریتزر (1995)، آوای سازمانی هامس (2009) و عدالت سازمانی مورمن و نیهوف (1993) بود. روایی صوری و محتوایی ابزار پژوهش توسط گروهی از اساتید صاحب‌نظر و روایی سازه آن به‌وسیله تحلیل عاملی تأییدی مبتنی بر مدل معادلات ساختاری تأیید گردید. همچنین پایایی پرسشنامه‎ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ گزارش شد. برای تجزیه‌و‌تحلیل‌ داده‌ها از نرم‌افزارهای اس.پی.اس.اس.، اس.پی.اس.اس. سمپل‌پاور و اسمارت پی.ال.اس. استفاده گردید. نتایج نشان داد که آوای سازمانی اثر مثبت و معناداری بر توانمندسازی دارد. رهبری اصیل اثر مثبت و معناداری بر آوای سازمانی، توانمندسازی و عدالت سازمانی دارد. عدالت سازمانی اثر مثبت و معناداری بر توانمندسازی دارد. همچنین رهبری اصیل بر توانمندسازی از طریق آوای سازمانی اثر مثبت و معناداری دارد. درنهایت نتایج نشان داد که رهبری اصیل بر توانمندسازی از طریق عدالت سازمانی اثر مثبت و معناداری دارد. می‌توان گفت که رهبری اصیل نقش مهمی در کاهش اقدامات منفی ایفا می‌کند و کارمندان و رهبران را قادر می‌سازد جهت اثربخشی همه‌جانبه و موفقیت سازمان با یکدیگر، همکاری عمیقی داشته باشند. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - مطالعة نقش مدیریت ارتباط با مشتری بر وفاداری مشتریان با نقش واسطه‌ای سرمایة روان‌شناختی هواداران باشگاه‌های لیگ برتر فوتسال
    مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش , شماره 1 , سال 10 , بهار 1400
    هدف از پژوهش حاضر مطالعة نقش مدیریت ارتباط با مشتری بر وفاداری مشتریان با نقش واسطه‌ای سرمایه روان‌شناختی هواداران باشگاه‌های لیگ برتر فوتسال می‌باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوة گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی بود. جامعة آماری این پژوهش را کلیة هواداران چکیده کامل
    هدف از پژوهش حاضر مطالعة نقش مدیریت ارتباط با مشتری بر وفاداری مشتریان با نقش واسطه‌ای سرمایه روان‌شناختی هواداران باشگاه‌های لیگ برتر فوتسال می‌باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوة گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی بود. جامعة آماری این پژوهش را کلیة هواداران باشگاه‌های لیگ برتر فوتسال تشکیل می‌دهد. هواداران تیم‌های مس سونگون و گیتی‌پسند به عنوان پرافتخارترین و پرطرفدارترین تیم‌های لیگ برتر فوتسال به عنوان نمونة پژوهش انتخاب شدند که تعداد 384 پرسشنامه به صورت تصادفی ساده بین هواداران این دو تیم توزیع و جمع‌آوری گردید. در این پژوهش از پرسشنامه‌های سرمایة روانشناختی لوتانز (2007)، مدیریت ارتباط با مشتری (هوادار) ایزدی و همکاران(1393) و وفاداری هواداران ماهونی و همکاران (2000) استفاده شد که روایی و پایایی آن ها نیز به تأیید رسید. از شاخص‌های کشیدگی و چولگی به منظور بررسی توزیع داده‌ها (طبیعی و یا غیر طبیعی بودن) استفاده و برای بررسی و پاسخ به سؤالات پژوهش و رسم و تدوین مدل اندازه‌گیری و مدل ساختاری از نرم‌افزارهای اس‌پی‌اس‌اس نسخة 24 و پی‌ال‌اس نسخة 2.0 استفاده شد. نتایج نشان داد که مدیریت ارتباط با مشتری (هوادار) بر وفاداری آن ها تأثیرگذار است. همچنین مدیریت ارتباط با مشتری بر سرمایة روانشناختی نیز تأثیرگذار است. از سوی دیگر سرمایة روان‌شناختی نیز بر وفاداری هواداران مؤثر است. بنابراین سرمایة روانشناختی، عامل تأثیرگذاری بر میزان تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری و وفادار مشتریان(هواداران) می‌باشد. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - تأثیر جانشین‌پروری بر توانمندسازی کارکنان از طریق نقش میانجی آوای سازمانی
    مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش , شماره 4 , سال 12 , پاییز 1402
    این پژوهش با هدف تأثیر جانشین‌پروری بر توانمندسازی کارکنان از طریق نقش میانجی آوای سازمانی انجام شد. شایان‌ذکر است که این پژوهش، توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر همه کارکنان ادارات ورزش و جوانان غرب کشور به تعداد 885 نفر بودند. در نهایت، تعداد چکیده کامل
    این پژوهش با هدف تأثیر جانشین‌پروری بر توانمندسازی کارکنان از طریق نقش میانجی آوای سازمانی انجام شد. شایان‌ذکر است که این پژوهش، توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر همه کارکنان ادارات ورزش و جوانان غرب کشور به تعداد 885 نفر بودند. در نهایت، تعداد 370 نفر به‌عنوان نمونه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار پژوهش سه پرسشنامه جانشین‌پروری راث ول (2002)، توانمندسازی کارکنان اسپریتزر (1995) و آوای سازمانی هامس (2009) بود. روایی صوری و محتوایی ابزار پژوهش توسط گروهی از اساتید صاحب‌نظر و روایی سازه آن به‌وسیله تحلیل عاملی تأییدی مبتنی بر مدل معادلات ساختاری تأیید گردید. همچنین پایایی پرسشنامه‎ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ گزارش شد. برای تجزیه‌و‎ تحلیل‌ داده‌ها از نرم‌افزارهای اس.پی.اس.اس.، اس.پی.اس.اس.سمپل‌پاور و اسمارت پی.ال.اس. استفاده گردید. نتایج نشان داد که آوای سازمانی اثر مثبت و معناداری بر توانمندسازی دارد. همچنین نتایج حاکی از آن بود که جانشین‌پروری اثر مثبت و معناداری بر آوای سازمانی و توانمندسازی دارد. در نهایت نتایج نشان داد که جانشین‌پروری بر توانمندسازی از طریق آوای سازمانی اثر مثبت و معناداری دارد. می‌توان گفت که تقویت برنامه‌ریزی جانشین‌پروری در ادارات ورزش و جوانان غرب کشور، تأثیر غیرمستقیمی بر آوای سازمانی دارد و به رشد آن کمک می‌کند. براین اساس می‌توان اشاره به این داشت که مسئله جانشین‎پروری در ادارات ورزش و جوانان غرب کشور و از اهمیتی مضاعف برخوردار است؛ چراکه برون‌داد سازمان، سایر حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. پرونده مقاله