امروزه توجه ویژه ای به برند و تأثیرگذاری آن بر شرکتها و سازمانها شده است. واحدهای خدماتی نظیر هتل ها هم از این امر مستثنی نیستند. مطالعات نشان داده است فرهنگ مشتریان نقشی پررنگ در میزان و وفاداری آنها به برندها دارد. لذا این پژوهش به بررسی تأثیر فرهنگ بر وفاداری به ب چکیده کامل
امروزه توجه ویژه ای به برند و تأثیرگذاری آن بر شرکتها و سازمانها شده است. واحدهای خدماتی نظیر هتل ها هم از این امر مستثنی نیستند. مطالعات نشان داده است فرهنگ مشتریان نقشی پررنگ در میزان و وفاداری آنها به برندها دارد. لذا این پژوهش به بررسی تأثیر فرهنگ بر وفاداری به برند از طریق نقش میانجی عملکرد برند و شخصیت برند در بین هتل های 5 ستاره سطح شهر مشهد می پردازد. روش پژوهش از نوع توصیفی و همبستگی میباشد. در این پژوهش نوع تحقیق بر اساس هدف، کاربردی است و به این دلیل که این تحقیق زمینه موجود و نحوه ارتباط بین متغیرهای مورد مطالعه را تبیین میکند، لذا پژوهش از نوع پیمایشی-تحلیلی هست. جامعه آماری پژوهش مشتریان هتل های 5 ستاره سطح شهر مشهد بودند. روش نمونهگیری نیز در این تحقیق، روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس بود که بر این اساس 280 نفر از مشتریان بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه استاندارد انورلو و یوکا (2017) بود. روایی آن توسط اساتید متخصص و پایایی آن نیز با به وسیله آزمون آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیهوتحلیل دادهها، از روش حداقل مربعات جزئی (PLS) با استفاده ازSmart PLS2 مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان میدهد که شخصیت برند بر عملکرد برند تأثیر مثبت و معناداری دارد، فرهنگ بر عملکرد برند تأثیر مثبت و معناداری دارد، فرهنگ بر شخصیت برند تأثیر مثبت و معناداری دارد، عملکرد برند بر وفاداری به برند تأثیر مثبت و معناداری دارد و شخصیت برند بر وفاداری به برند تأثیر مثبت و معناداری دارد.
پرونده مقاله
مطالعات مدیریت و توسعه پایدار
,
شماره8,سال
2
,
زمستان
1401
هدف اصـلی ایـن پژوهش ارائه مدل ارتباطات یکپارچه بازاریابی اجتماعی سازمان امور مالیاتی کشور میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش از نوع تحقیقات کیفی با استفاده از استراتژی تحلیل محتوا بوده که به دنیال کشف و شناسایی متغیرها، روابط آنها و کیفیت مسا چکیده کامل
هدف اصـلی ایـن پژوهش ارائه مدل ارتباطات یکپارچه بازاریابی اجتماعی سازمان امور مالیاتی کشور میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش از نوع تحقیقات کیفی با استفاده از استراتژی تحلیل محتوا بوده که به دنیال کشف و شناسایی متغیرها، روابط آنها و کیفیت مسائل ارتباطات یکپارچه بازاریابی اجتماعی در سازمان مالیاتی کشور میباشد. جامعه آماری پژوهش، خبرگان مالیاتی و اصناف و کار و امور اجتماعی بوده که به روش نمونهگیری غیراحتمالی و از نوع گلوله برفی در مجموع 12 نفر تا رسیدن به کفایت نظری دادهها انتخاب شدهاند. دادهها به روش مصاحبه نیمهساختاریافته گردآوری شد. برای بررسی اعتبار و روایی دادهها از روش بازبینی و بررسی نظر مشارکتکنندگان استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها نیز از تحلیل مصاحبهها و کدگذاری استفاده شد. نتایج نشان داد که معیارهای ارتباطات یکپارچه بازاریابی اجتماعی در سازمان امور مالیاتی کشور شامل سرمایه اجتماعی (کاهش فرار مالیاتی، اعتماد اجتماعی، کاهش نرخ بیکاری)، مسئولیت اجتماعی (نیازهای اقتصادی، رعایت قوانین، اخلاق کسب و کار، مسئولیتهای بشردوستانه)، ارزش کارکردی (کیفیت خدمات، نحوه خدمترسانی، استانداردها، نظم در خدمت)، آمیخته بازاریابی ترفیع (روابط عمومی، بازاریابی مستقیم، فروش شخصی، تبلیغات غیرشفاهی)، منابع افراد (همکاری، انگیزش، تحمل) و منابع سازمان (کیفیت اجرا، کیفیت فنی، کیفیت ارتباطی) میباشد.
پرونده مقاله
کسب و کارها مدام در حال تغییر میباشند و تغییرات نیز بگونهای گسترده و غیرقابل پیشبینی است، هر روز شاهد ایجاد و یا ادغام انواع کسب و کارها براساس پایهگذاری مدلهای جدیدی میباشیم، سیستم بانکی نیز از این امر مستثنی نبوده و خود را با مدلهای موجود گوناگون منطبق نموده، تا چکیده کامل
کسب و کارها مدام در حال تغییر میباشند و تغییرات نیز بگونهای گسترده و غیرقابل پیشبینی است، هر روز شاهد ایجاد و یا ادغام انواع کسب و کارها براساس پایهگذاری مدلهای جدیدی میباشیم، سیستم بانکی نیز از این امر مستثنی نبوده و خود را با مدلهای موجود گوناگون منطبق نموده، تا حضور خود را تثبیت نماید. در این مطالعه، محقق الگویی بر مبنای اصول بازاریابی مبتنی بر همکاری در هنگام ادغام بین بانکها را طراحی و روش تحقیق بصورت تلفیقی انجام شده است. در مرحله کمی الگوی مفهومی پیشنهادی اولیه مبتنی بر متغیرهای علی بالغ بر 23 متغیر مشتمل بر موضوع کوبانکینگ و در شش بعد و 16 مولفه طراحی گردید. در مرحله دوم(کمی) پرسشنامه ای مشتمل بر 67 سوال طراحی،که روایی آن از طریق خبرگان بانکی و دانشگاهی و پایایی آن نیز با استفاده از نرم-افزار معادلات ساختاری با میانگین 75% مورد تایید قرار گرفت. همچنین روابط بین متغیرها با استفاده از روش معادلات ساختاری در دو بخش شامل برازش مدل (بررسی مدلهای اندازهگیری- بررسی مدل ساختاری و مدل کلی) و نیز آزمون فرضیهها انجام و مدل نهایی تحقیق پس از حذف 6 متغیر در قالب (یک مفهوم- شش بعد و ده مولفه) تدوین گردید.
پرونده مقاله
کسب و کارها مدام در حال تغییر می باشند و تغییرات نیز بگونه ای گسترده و غیرقابل پیش بینی است بگونه ای که هر روز شاهد ایجاد و یا ادغام انواع کسب و کارها براساس پایه گذاری مدل های جدیدی می باشیم سیستم بانکی نیز از این امر مستثنی نبوده و جهت جلوگیری از شکست، خود را با چکیده کامل
کسب و کارها مدام در حال تغییر می باشند و تغییرات نیز بگونه ای گسترده و غیرقابل پیش بینی است بگونه ای که هر روز شاهد ایجاد و یا ادغام انواع کسب و کارها براساس پایه گذاری مدل های جدیدی می باشیم سیستم بانکی نیز از این امر مستثنی نبوده و جهت جلوگیری از شکست، خود را با مدل های موجود گوناگون منطبق نموده تا حضور خود را تثبیت نماید. با توجه به اینکه در تحقیقات گذشته، ادغام بانک ها براساس رویکرد مالی مورد بررسی قرار گرفته است در این تحقیق، محقق تلاش نموده، مدلی برمبنای اصول بازاریابی مبتنی بر همکاری در هنگام ادغام بین بانک ها طراحی نماید. روش تحقیق بصورت کیفی انجام شده است لذا جهت دستیابی به بهترین متغیرهای تاثیرگذار در این زمینه از روش بنیادی تحلیل محتوا و با استفاده از فن گراندد تئوری ابتدا روابط بین مفهوم و ابعاد و مولفه های آن تدوین می گردد که برای دستیابی به مدل مفهومی از نظرات خبرگان و متخصصین فن بان کداری از طریق مصاحبه استفاده شد و جمع آوری نظرات تا رسیدن به یک اجماع ادامه یافت، برای نمونه گیری نیز از روش گلوله برفی استفاده شد که پس از 37 مصاحبه با خبرگان نهایتا مدل مفهومی اولیه، مشتمل بر مفهوم همکاری بانک ها که وابسته به شش بعد و این ابعاد نیز وابسته به شانزده مولفه بودند حاصل گردید.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد