فهرست مقالات میترا توسلی


  • مقاله

    1 - The Impact of International Marketing on Improving the Export Performance of Agricultural Exporting Companies
    Agricultural Marketing and Commercialization Journal , شماره 1 , سال 5 , بهار 2021
    The introduction and methodology of research state that the impact of international marketing on the improvement of export performance of agricultural exporting companies. The study population is managers, deputies, supervisors, and agricultural exporting companies in I چکیده کامل
    The introduction and methodology of research state that the impact of international marketing on the improvement of export performance of agricultural exporting companies. The study population is managers, deputies, supervisors, and agricultural exporting companies in Iran. In the study168 people participated by random sampling method. This study is a descriptive survey design. The study measures are customer orientation, behavioral commitment, communication, export performance (margin, capability of payment and complaints), firm size, environmental uncertainties, and Length of the relationship. The reliability and content, face, and construct validity are evaluated using Cronbach’s alpha and confirmatory factor analysis. The results showed acceptable reliability and validity of measures. In order to analyze data, the path analysis method was used with LISREL software. The results showed that the effect of customer orientation on relationship and behavioral commitment and the effect of communication have positive and significant on behavioral commitment and export performance. The relationship between clients' orientations has positive and significant on improving export performance. The effect of the relationship and size of the firm has positive and significant on the earnings but it affects the ability to pay and complaints have a positive and significant on the environmental ambiguity of earnings and complaints but it has an effect on the ability. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - عوامل موثر بر اشتغال و بیکاری زنان در دوران کرونا با رویکرد سبک زندگی (مطالعه موردی زنان سرپرست خانوار در شهر تهران)
    زن و مطالعات خانواده , شماره 2 , سال 15 , تابستان 1401
    سبک زندگی با شیوع سرعت ویروس کرونا منجر به انقباض شدید فعالیت اقتصادی شده است زیرا بسیاری از مردم در دوران پسا کرونا قادر به رفتن به محل کار خود نبودند و در مشاغل دیگر نیز نمی توانستند، فعالیت کنند . هدف از این پژوهش عوامل موثر بر اشتغال و بیکاری در دوران پسا کرونا با ر چکیده کامل
    سبک زندگی با شیوع سرعت ویروس کرونا منجر به انقباض شدید فعالیت اقتصادی شده است زیرا بسیاری از مردم در دوران پسا کرونا قادر به رفتن به محل کار خود نبودند و در مشاغل دیگر نیز نمی توانستند، فعالیت کنند . هدف از این پژوهش عوامل موثر بر اشتغال و بیکاری در دوران پسا کرونا با رویکرد سبک زندگی زنان سرپرست خانوار در شهر تهران می باشد.روش اجرای پژوهش حاضر از نوع توصیفی – پیمایشی است از لحاظ هدف نیز کاربردی می باشد . جامعه آماری پژوهش حاضر 384 نفر از زنان سرپرست خانوار در شهر تهران می باشند. روش نمونه گیری نیز به شکل سرشماری کامل می باشد و همچنین به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آماری توصیفی و استنباطی استفاده گردید. در سطح توصیفی از میانگین، فراوانی جداول و نمودار و در سطح استنباطی از ضریب همبستگی اسپیرمن، تحلیل خوشه ای به کمک نرم افزارSPSS انجام شد. نتایج نشان داد که اشتغال و بیکاری بر سبک زندگی دوران پساکرونا تاثیر مثبت و معناداری دارد. اشتغال و بیکاری در دوران پساکرونا بر متغیرهای اقتصاد رفتاری، خانواده،سرمایه فرهنگی و نگرش زنان سرپرست خانوار تاثیر مثبت و معناداری دارند. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - تبیین رابطه سرمایه‌گذاری فرهنگی با توسعه جاذبه‌های گردشگری شهر تهران(مطالعه موردی: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهر تهران)
    جغرافیایی فضای گردشگری , شماره 5 , سال 9 , زمستان 1398
    هدف از پژوهش حاضر تبیین رابطه سرمایه گذاری فرهنگی با توسعه جاذبه های گردشگری شهر تهران می باشد. در تحقیق حاضر از روش توصیفی- پیمایشی می باشد.جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران، معاونین و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهر تهران می باشد که در سال 96- چکیده کامل
    هدف از پژوهش حاضر تبیین رابطه سرمایه گذاری فرهنگی با توسعه جاذبه های گردشگری شهر تهران می باشد. در تحقیق حاضر از روش توصیفی- پیمایشی می باشد.جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران، معاونین و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهر تهران می باشد که در سال 96-1395 در یکی از مراکز وابسته به شهر مشغول به خدمت می باشند. جامعه آماری 234 نفر از مدیران، معاونین و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهر تهران به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند. یافته های تحقیق حاکی از آن است که متغیرهای جاذبه طبیعی، جاذبه فرهنگی، جاذبه انسان ساخت و سرمایه گذاری فرهنگی با متغیر سرمایه گذاری فرهنگی در همه ی موارد در سطح اطمینان (99%) معنی دار و مثبت است. همچنین تحلیل رگرسیونی برای تفسیر میزان پیش بینی توسعه جاذبه های انسان ساخت، طبیعی و فرهنگی توسط سرمایه گذاری فرهنگی نشان داد که سرمایه گذاری فرهنگی به ترتیب مقدار 285/0، 267/0 و 394/0 از تغییرات توسعه جاذبه های انسان ساخت، طبیعی و فرهنگی را پیش بینی می کند. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - بررسی سطح بندی و مولفه های نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری و صنایع وابسته با استفاده از مدل سازی ساختاری تفسیری( ISM)
    جغرافیایی فضای گردشگری , شماره 2 , سال 10 , تابستان 1400
    هدف از انجام این پژوهش بررسی سطح بندی و مولفه های نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری و صنایع وابسته با استفاده از مدل سازی ساختاری تفسیری(ISM) می‌باشد. این تحقیق ازنظر هدف کاربردی است.از حیث روش توصیفی – پیمایشی می باشد.جامعه آماری 15نفر از خبرگان نمایشگاه بین المللی چکیده کامل
    هدف از انجام این پژوهش بررسی سطح بندی و مولفه های نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری و صنایع وابسته با استفاده از مدل سازی ساختاری تفسیری(ISM) می‌باشد. این تحقیق ازنظر هدف کاربردی است.از حیث روش توصیفی – پیمایشی می باشد.جامعه آماری 15نفر از خبرگان نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته می باشند که به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند.در این پژوهش برای شناسایی مولفه ها پس از مطالعه ادبیات پژوهش های مرتبط و مصاحبه با مدیران نمایشگاهی از توفان مغزی ،تکنیک گروه اسمی و سپس مدل سازی ساختاری تفسیری) (ISM استفاده شد و برای تجزیه و تحلیل (MICMAC) متغیرها در چهار گروه متغیرهای مستقل یا کلیدی، ارتباطی و وابسته و خودگردان قرار گرفتند . برای تعیین روابط بین متغیرها و نوع متغیرها می تواند به درک بهتر موضوع در نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری و صنایع وابسته منجر می گردد. نتایج تحقیق نشان داد که در سطح اول مولفه های اهداف تولید کننده ،اهداف برگزار کننده و متغیرهای اقتصادی که نشان دهنده تاثیرگذاری این سه متغیر می باشد. در سطح دوم نیز شاخص های برنامه ریزی نمایشگاه بین‌المللی، اهداف شرکت‌کننده و متغیرهای اجتماعی قرار دارد .در سطوح سوم و چهارم متغیرهای سیاسی و فرهنگی به عنوان تاثیر گذارترین مولفه های اهداف نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته بودند. پرونده مقاله

  • مقاله

    5 - تاثیر بازاریابی بین المللی بر بهبود عملکرد صادراتی شرکتهای صادر کننده ( مطالعه موردی: شرکت‌های صادرکننده قطعات خودرو)
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 1 , سال 13 , بهار 1400
    بهبود عملکرد صادراتی یکی از روش‌هایی است که رشد مداوم و بقا در بازارهای بین المللی را تضمین می‌کند .هدف از انجام پژوهش تأثیر بازاریابی بین المللی بر بهبود عملکرد صادراتی شرکتهای صادر کننده قطعات خودرو می باشد. جامعه آماری مدیران، معاونان، سرپرستان و کارشناسان شرکت‌های ص چکیده کامل
    بهبود عملکرد صادراتی یکی از روش‌هایی است که رشد مداوم و بقا در بازارهای بین المللی را تضمین می‌کند .هدف از انجام پژوهش تأثیر بازاریابی بین المللی بر بهبود عملکرد صادراتی شرکتهای صادر کننده قطعات خودرو می باشد. جامعه آماری مدیران، معاونان، سرپرستان و کارشناسان شرکت‌های صادرکننده قطعات خودرو در شهر تهران بودند که 168 نفر از آنان به روش نمونه-گیری تصادفی در مطالعه شرکت کردند. روش اجرای پژوهش توصیفی – پیمایشی می باشد. ابزار اندازه گیری استفاده شده در این مطالعه جهت‌گیری مشتری، تعهد رفتاری، ارتباط، عملکرد صادراتی (سود، قابلیت پرداخت و شکایات)، اندازه شرکت، ابهام محیطی و مدت ارتباط بود. پایایی و روایی صوری، محتوایی و سازه ابزارها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، و تحلیل عاملی تأییدی مورد بررسی قرار گرفت که نشان دهنده پایایی و روایی مورد قبول برای ابزارها داشت. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش تحلیل مسیر با نرم افزار لیزرل استفاده گردید. نتایج نشان داد که تأثیر جهت‌گیری مشتری بر ارتباط ، تعهد رفتاری و تأثیر ارتباط بر تعهد رفتاری و عملکرد صادراتی مثبت و معنادار است. ارتباط و تعهد رفتاری در ارتباط بین جهت‌گیری مشتری و بهبود عملکرد صادراتی نقش واسطه‌ای مثبت و معنادار دارند. پرونده مقاله