-
مقاله
1 - Determining and Modeling the Factors Affecting the Promotion of Customer Satisfaction of Electricity Distribution CompaniesJournal of System Management , شماره 4 , سال 7 , تابستان 2021The electricity industry is one of the most important and vital development of countries, as the electricity access index is one of the main components of assessing the degree of industrial competitiveness. In Iran, the electricity industry has a relatively long history چکیده کاملThe electricity industry is one of the most important and vital development of countries, as the electricity access index is one of the main components of assessing the degree of industrial competitiveness. In Iran, the electricity industry has a relatively long history and more than a century and now with a production capacity of about 80,000 MW and with the support of more than a thousand large, medium and small enterprises and localization of equipment and technical and engineering services, it is one of the leading industries in the country. According to this issue, the purpose of this study is to determine and model the factors affecting the promotion of customer satisfaction of electricity distribution companies. The method of the present study is a special type of qualitative research tradition called data theory. The sample size is determined based on the theoretical adequacy method and includes 16 expert managers of power distribution companies in 9 provinces of the country who have been selected based on the selection method and snowball, data collection tools are text, first a set of primary topics was collected during the coding process and categories were extracted from their entrails. Then, in the axial coding stage, the link between these categories was shown in the form of a coding paradigm. پرونده مقاله -
مقاله
2 - بررسی تاثیر کیفیت خدمات و رضایت مندی بر وفاداری مشتریان هتلهای استان کردستانجغرافیایی فضای گردشگری , شماره 2 , سال 7 , تابستان 1397مشتریان هر سازمانی کانون توجه آن سازمان قرار دارند.ازاین رودرک وفهم انتظارات مشتریان به منظور ارضای نیازهایشان وارائه خدمات مناسب وحتی کیفیت برتر وفراتر از ان برای سازمان های خدماتی امری اجتناب ناپذیر است. صنعت هتلداری نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. این پژوهش از لحاظ چکیده کاملمشتریان هر سازمانی کانون توجه آن سازمان قرار دارند.ازاین رودرک وفهم انتظارات مشتریان به منظور ارضای نیازهایشان وارائه خدمات مناسب وحتی کیفیت برتر وفراتر از ان برای سازمان های خدماتی امری اجتناب ناپذیر است. صنعت هتلداری نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و بر حسب روش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را همه مشتریان دائمیِ هتلهای استان کردستان تشکیل داده که در سال دست کم یک شب در هتل اقامت داشتهاند. از آنجا که آمار دقیقی از حجم جامعه مشتریان هتل های استان در دسترس نیست و جامعه نامحدود است، لذا بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه پژوهش تعیین و ۳۸۴ بر آورد شد. روش نمونه گیری ساده و طبقه بندی شده است.متغیر وابسته پژوهش، وفاداری مشتری است که به وسیله متغیرهای کیفیت خدمات( مستقل) و رضایتمندی مشتری (میانجی)بر اساس پرسشنامه سرکوآل و مقیمی (۱۳۹۲) سنجیده شد. به منظور بررسی فرضیات از ضریب همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که از نظر مشتریان کیفیت خدمات در سطح متوسط به بالایی ارائه شده است. همچنین داده ها بیانگر رضایتمندی و وفاداری مشتریان است. نتایج نشان می دهند مؤلفه های کیفیت خدمات و رضایتمندی بر وفاداری مشتری تأثیر معناداری دارد. پرونده مقاله -
مقاله
3 - بررسی و شناسایی عوامل علّی، زمینهای و مداخله گر مؤثر بر ارتقاء رضایتمندی مشترکین شرکتهای توزیع برق کشورمطالعات رفتاری در مدیریت , شماره 4 , سال 3 , پاییز 1391صنعت برق یکی از زیر ساختهای حیاتی و بنیادین سایر صنایع بشمار رفته و نقش مهمی در توسعه صنعتی و اقتصادی کشورهای در حال توسعه، بدلیل ضرورت نیاز در فرآیند تولید کالا و محصولات و در نهایت تولید ناخالص داخلی، ایفا میکند. در واقع انرژی برق ضمن آنکه سبب رشد کیفی زندگی مردم می چکیده کاملصنعت برق یکی از زیر ساختهای حیاتی و بنیادین سایر صنایع بشمار رفته و نقش مهمی در توسعه صنعتی و اقتصادی کشورهای در حال توسعه، بدلیل ضرورت نیاز در فرآیند تولید کالا و محصولات و در نهایت تولید ناخالص داخلی، ایفا میکند. در واقع انرژی برق ضمن آنکه سبب رشد کیفی زندگی مردم میشود، رابطه مستقیمی با توسعه پایدار، رونق و جهش بخش تولید درجوامع مختلف دارد. با توجه به این موضوع هدف این پژوهش بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقاء رضایتمندی مشترکین شرکتهای توزیع برق میباشد. این پژوهش جزء پژوهشهای آمیخته (کمی - کیفی) میباشد. در بخشکیفی پژوهش، مقولههای محوری و اصلی شناسایی شدند و پرسشنامه 42 سوالی طراحی و در جامعه مورد نظر توزیع شد. جامعه آماری پژوهشکلیه مشترکین برق استانهای مختلفکشور شامل 35 میلیون مشترک برآورد میشود که طبق فرمول کوکران، باید تعداد 384 پرسشنامه بین مشترکین توزیع شود. بادر نظر گرفتن احتمال عدم بازگشت برخی از پرسشنامهها و همچنین ناقص بودن برخی از آنان تعداد 400 پرسشنامه میان نمونة آماری توزیع شد که در نهایت تعداد 391 پرسشنامة مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده در سطح اطمینان 95 درصد و خطای 05/0 قابل اطمینان هستند. رضایت کلی مشترکین توسط 5 متغیر اندازه گیری شد که عبارتند از عوامل علی، پیامدها، راهبردها، عوامل مداخله گر و عوامل زمینهای که توسط محقق از طریق پژوهش کیفی نظریه داده بنیاد بدست آمده است. یافتهها حاکی از تأثیر شرایط علّی (کاهش قطعی ونوسان برق؛ تأمین روشنایی معابر و پاسخگویی به مشتری) و شرایط مداخله گر (آراستگی سازمان و قرائتکنتوربرق) و شرایط زمینهای (پیشرفت تکنولوژی) بر ارتقاء رضایتمندی مشترکین دارد. پرونده مقاله -
مقاله
4 - تکنیکهای اصل تعهد و سازگاری در متقاعدسازی مشتریان شرکت های خدمات گردشگریمدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 2 , سال 12 , تابستان 1399ترغیب و متقاعدسازی مشتری یکی از مهمترین مباحث در زمینه فروش محصولات است. اصل تعهد و ثبات در رفتار یکی از اصول مهم در روانشناسی نفوذ است. امروزه اصول تعهد و ثبات مورد توجه سازمانهای غیرانتفاعی و تجاری قرارگرفته است. مطالعات محدودی روی تکنیکهایFITD وLOWBALL که از اصول چکیده کاملترغیب و متقاعدسازی مشتری یکی از مهمترین مباحث در زمینه فروش محصولات است. اصل تعهد و ثبات در رفتار یکی از اصول مهم در روانشناسی نفوذ است. امروزه اصول تعهد و ثبات مورد توجه سازمانهای غیرانتفاعی و تجاری قرارگرفته است. مطالعات محدودی روی تکنیکهایFITD وLOWBALL که از اصول تعهد و ثبات هستند انجام شده است. هدف از این پژوهش بررسی میزان تاثیرات این تکنیکها را که از عناصر تشکیل دهنده متقاعدسازی مشتری است را بر روی رفتار مصرف کننده پس از خرید بر روی چهار سازه اعتماد، تعهد، رضایتمندی و وفاداری مشتری مورد سنجش قرار دهد. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان و برای گردآوری دادههای مورد نیاز پرسشنامه بین 281 نفر از مشتریان شرکتهای مسافرتی و جهانگردی منتخب شهر کرمانشاه توزیع شد. برای تحلیل دادهها در بخش آمار توصیفی از نرم افزار SPSS و برای تحلیل مدل از طریق معادلات ساختاری و نرم افزار Smart Pls استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد که اصول تعهد و ثبات بطور مستقیم بر اعتماد و تعهد و رضایتمندی مشتریان دفاتر گردشگری اثرگذار است و به بطور غیرمستقیم با وفاداری مشتری ارتباط معنی داری دارد. پرونده مقاله