خط مشیگذاری عمومی در مدیریت
,
شماره34,سال
10
,
تابستان
1398
هدف این تحقیق تعیین میزان تاثیر رهبری استراتژیک از طریق تفکر استراتژیک بر عملکرد سازمانی در شرکت ساپکو بود روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از ن تحلیل داده ها توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه کارشناسان و مدیران شاغل در شرکت ساپکو به تعداد 300 نفرت چکیده کامل
هدف این تحقیق تعیین میزان تاثیر رهبری استراتژیک از طریق تفکر استراتژیک بر عملکرد سازمانی در شرکت ساپکو بود روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از ن تحلیل داده ها توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه کارشناسان و مدیران شاغل در شرکت ساپکو به تعداد 300 نفرتشکیل دادند که از طریق فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 168 نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد رهبری استراتژیک سرات و همکاران(2011)، پرسش نامه استاندارد تفکر استراتژیک لیدتکا ( 1998) و پرسشنامه استاندارد عملکرد سازمانی کاپلان و نورتون(1995)بود که روایی پرسشنامه ها مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگرپایایی پرسش نامه ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب برای رهبری استراتژیک 89/0 ، تفکر استراتژیک ( 1998) 95/0 و عملکرد سازمانی 91/0 برآورد شد و تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی مشتمل بر ضریب همبستگی پیرسون ، روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM ) انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که رهبری استراتژیک از طریق تفکر استراتژیک بر عملکرد سازمانی تاثیر دارد و این تاثیر معنادار بوده و میزان تاثیر کل آن برابر 25/0 می باشد
پرونده مقاله
هدف این تحقیق بررسی تأثیر ارزش رابطه مشتری با بانک بر رفتار شهروندی مشتری از طریق متغیرهای میانجی کیفیت رابطه و قدرت رابطه در مشتریان بانک صادرات اصفهان بود. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را چکیده کامل
هدف این تحقیق بررسی تأثیر ارزش رابطه مشتری با بانک بر رفتار شهروندی مشتری از طریق متغیرهای میانجی کیفیت رابطه و قدرت رابطه در مشتریان بانک صادرات اصفهان بود. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه مشتریان در شعب بانک صادرات به تعداد 4662118 تشکیل دادند که از طریق فرمول نمونهگیری کوکران تعداد 645 نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونهگیری هدفمند وابسته به معیار انتخاب شدند ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد ارزش رابطه و پرسشنامه استاندارد کیفیت رابطه و پرسشنامه استاندارد رفتار شهروندی مشتری و پرسشنامه استاندارد قدرت رابطه بودند که روایی پرسشنامهها بر اساس روایی محتوایی با استفاده از نظر صاحب نظران،صوری بر مبنای دیدگاه تعدادی از جامعه آماری و سازه با روش تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تأیید قرار گرفت و از سوی دیگرپایایی پرسشنامهها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب پرسشنامه استاندارد ارزش رابطه (0/84) و پرسشنامه استاندارد کیفیت رابطه (0/81) و پرسشنامه استاندارد رفتار شهروندی مشتری (0/75) و پرسشنامه استاندارد قدرت رابطه (0/70) برآورد شد. تجزیه و تحلیل دادهها در دو سطح توصیفی و استنباطی مشتمل بر مدلسازی معادلات ساختاری انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که ارزش رابطه ی مشتری با بانک بر رفتار شهروندی مشتری از طریق متغیرهای کیفیت رابطه و قدرت رابطه تأثیر معناداری دارد که ضریب تأثیر آن با میانجیگری کیفیت رابطه برابر 0/17 و با میانجیگری قدرت رابطه برابر 0/13 میباشد.
پرونده مقاله
هدف از پژوهش تعیین میزان اثرات عملکرد برند بر رفتار خرید مصرفکننده از طریق متغییرهای واسط اعتماد به برند و تصویر برند و ارزش ویژه برند و وفاداری به برند در مشتریان فروشگاههای لوزام صنعتی و خانگی شهر اصفهان (مورد مطالعه: برند بوش) است. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه مر چکیده کامل
هدف از پژوهش تعیین میزان اثرات عملکرد برند بر رفتار خرید مصرفکننده از طریق متغییرهای واسط اعتماد به برند و تصویر برند و ارزش ویژه برند و وفاداری به برند در مشتریان فروشگاههای لوزام صنعتی و خانگی شهر اصفهان (مورد مطالعه: برند بوش) است. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه مراجعان و مشتریان فروشگاههای لوزام صنعتی و خانگی شهر اصفهان تشکیل دادند. حجم نمونه آماری پژوهش بر اساس جدول مورگان 384 نفر به دست آمد. که روایی پرسشنامهها بر اساس روایی محتوایی با استفاده از نظر صاحبنظران، صوری بر مبنای دیدگاه تعدادی از جامعه آماری و سازه با روش تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفتند و روایی مورد تأیید قرار گرفت و از سوی دیگر پایایی پرسشنامهها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب برای اعتماد به برند 0/845، وفاداری به برند 812/، تصویر برند 0/822، عملکرد برند 0/811، ارزش ویژه برند 0/777 رفتار خرید مصرفکنندگان 0/866 برآورد شد و تجزیه و تحلیل دادهها در دو سطح توصیفی و استنباطی مشتمل بر ضریب همبستگی پیرسون و الگوسازی معادلات ساختاری (SEM) انجام گرفت. نتایج نشان داد که بین عملکرد برند بر اعتماد به برند با ضریب تأثیر 0/54، عملکرد برند بر تصویر برند با ضریب تأثیر 0/45، اعتماد به برند بر تصویر برند با ضریب تأثیر 0/25، عملکرد برند بر وفاداری به برند با ضریب تأثیر 0/68، تصویر برند بر ارزش ویژه برند با ضریب تأثیر 0/76، وفاداری به برند بر متغییرهای ارزش ویژه برند و رفتار خرید مصرفکننده به ترتیب با ضریب تأثیر 0/90 و 0/61 و ارزش ویژه برند بر رفتار خرید مصرفکننده با ضریب تأثیر 0/44 رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. لذا فرضیه اصلی پژوهش مورد تأیید قرار گرفت. هر چند که تأثیر اعتماد به برند به صورت مستقیم بر متغیر رفتار خرید مصرفکننده با ضریب تأثیر 0/04 معنادار نگردید.
پرونده مقاله
مقدمه و هدف پژوهش: سازمانهای امروزی در محیطی مملو از تنشها و تغییرات مداوم زندگی میکنند و برای بقا و استمرار فعالیتهای فرهنگی خویش ناگزیر از پذیرش نگرش به تغییر هستند و لازمه این امر تقویت سواد رسانهای است و لذا پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین سواد رسانهای و نگر چکیده کامل
مقدمه و هدف پژوهش: سازمانهای امروزی در محیطی مملو از تنشها و تغییرات مداوم زندگی میکنند و برای بقا و استمرار فعالیتهای فرهنگی خویش ناگزیر از پذیرش نگرش به تغییر هستند و لازمه این امر تقویت سواد رسانهای است و لذا پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین سواد رسانهای و نگرش به تغییر در فعالیتهای فرهنگی مرکز صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری است.روش پژوهش: روش توصیفی از نوع همبستگی انجام شد. جامعه آماری پژوهش را کلیه کارمندان صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری به تعداد 300 نفر تشکیل دادند که از این تعداد براساس فرمول کوکران و به روش نمونهگیری در دسترس, تعداد 168 نفر برای شرکت در پژوهش حاضر انتخاب شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه سواد رسانهای پرسشنامه استاندارد کارامان و کاراتاش (2009)، پرسشنامه نگرش به تغییر دانهام و همکاران (1989) بوده است. روایی صوری هر دو پرسشنامه توسط استاد راهنما و چند نفر از پاسخگویان تائید شد. پایایی پرسشنامهها نیزبا استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 840/0 و 823/0 به دست آمد. جهت آزمون فرضیات پژوهش از نرمافزار SPSS (تجزیه و تحلیل آماری) و از جداول توصیفی شامل درصد و درصد تجمعی جهت توصیف متغیرهای کیفی و آزمون T مستقل و آموزن تحلیل واریانس ANOVA استفاده شده است.یافتهها: یافتهها نشان داد که بین سواد رسانهای و نگرش به تغییر رابطه معنادار معکوس وجود دارد. همچنین بین بعد رفتاری نگرش به تغییر با سواد رسانهای رابطه معنادار وجود دارد ولیکن بین بعد هیجانی و بعد شناختی نگرش به تغییر با سواد رسانهای رابطه معناداری وجود ندارد.نتیجهگیری: اگر مدیران بالا دستی خواهان تغییر نگرش در فعالیتهای فرهنگی در سازمان صدا و سیمای استان چهار محال و بختیاری هستند تا مخاطب بیشتری را جلب کرده و حلقه ارتباطی خود را با جامعه مستحکم کنند، لازم است که سواد رسانهای خود را ارتقا بخشند.
پرونده مقاله
هدف پژوهش: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه میزان مشارکت در فعالیتهای فرهنگی با ارتقاء در سرمایه فرهنگی در دانشآموزان پسر دوره دوم متوسطه ناحیه 3 اصفهان انجام شد.
روش پژوهش: پژوهش حاضر توصیفی همبستگی با رویکرد معادلات ساختاری بود.جامعه آماری موردنظر در این پژوهش، کلیه چکیده کامل
هدف پژوهش: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه میزان مشارکت در فعالیتهای فرهنگی با ارتقاء در سرمایه فرهنگی در دانشآموزان پسر دوره دوم متوسطه ناحیه 3 اصفهان انجام شد.
روش پژوهش: پژوهش حاضر توصیفی همبستگی با رویکرد معادلات ساختاری بود.جامعه آماری موردنظر در این پژوهش، کلیه دانشآموزان پسر دوره دوم متوسطه ناحیه 3 شهر اصفهان به تعداد 888 نفر که از بین آنها تعداد 276 نفر به عنوان حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران تعیین و به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ابزار مورداستفاده شامل پرسشنامه مشارکت فرهنگی و پرسشنامه سرمایه فرهنگی بود. روایی سازه و پایایی آنها با آزمون آلفای کرونباخ تأیید شد. دادهها با استفاده از نرمافزار spss23 و amos23 تحلیل شدند.
یافتهها: میزان مشارکت در فعالیتهای فرهنگی با ارتقاء در سرمایه فرهنگی دانشآموزان معنادار است و بین این دو متغیر رابطه مستقیم و معنادار وجود داشت.
نتیجهگیری: با افزایشمیزان مشارکت در فعالیتهای فرهنگی دانشآموزان پسر دوره دوم متوسطه ناحیه 3 شهر اصفهان میزان سرمایه فرهنگی افزایش مییابد.
پرونده مقاله
مقدمه و هدف پژوهش: مشکل رفتارهای انحرافی در محیط کار همچنان باقی است و این رفتارها به ویژه از منظر اسلام مورد بررسی قرار نگرفته است. اسلام به عنوان یک دین جامع و یک قانون کامل زندگی میتواند راهحل مناسبی برای مدیریت آن ارائه دهد. کارکنانی که به مفاهیم اسلامی پایبند با چکیده کامل
مقدمه و هدف پژوهش: مشکل رفتارهای انحرافی در محیط کار همچنان باقی است و این رفتارها به ویژه از منظر اسلام مورد بررسی قرار نگرفته است. اسلام به عنوان یک دین جامع و یک قانون کامل زندگی میتواند راهحل مناسبی برای مدیریت آن ارائه دهد. کارکنانی که به مفاهیم اسلامی پایبند باشد میتواند بهترین رفتار خود را به نمایش بگذارد. از این رو هدف از پژوهش حاضر تعیین تاثیر رهبری اسلامی بر رفتار های انحرافی در محیط کار از طریق معنویت در محیط کار و تقوای اسلامی بود.روش پژوهش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) به تعداد 660 نفر تشکیل دادند که از طریق فرمول نمونهگیری کوکران تعداد 242 نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونهگیری طبقهای متناسب با حجم انتخاب شدند.ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد بود که روایی پرسشنامه ها براساس روایی محتوایی،صوری و سازه مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگر پایایی پرسشنامهها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب 92/0، 92/0 ،90/0 و 90/0 برآورد شد و تجزیه و تحلیل داده ها مشتمل بر مدلسازی معادلات ساختاری انجام گرفت.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که رهبری اسلامی از طریق معنویت در محیط کار بر رفتارهای انحرافی در محیط کار تاثیر منفی و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 78/0- بود و از طریق تقوای اسلامی بر رفتارهای انحرافی در محیط کار تاثیر منفی و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 67/0- بود و همچنین تاثیر مستقیم رهبری اسلامی بر رفتار های انحرافی در محیط کار معنادار منفی ضریب این تاثیر 77/0- بود.نتیجهگیری: با بهبود رهبری اسلامی میزان رفتار های انحرافی در محیط کار کاهش می یابد و همچنین با بهبود رهبری اسلامی از طریق معنویت در محیط کار و تقوای اسلامی میزان رفتار های انحرافی در محیط کار کاهش می یابد.
پرونده مقاله
مقدمه و هدف پژوهش: تحقیق حاضر با هدف بررسی ارتباط بین مفهوم از خود با تصمیم گیری برای انتخاب مکان گردشگر مبتنی بر سبک مصرف در گردشگران داخلی شهر اصفهان انجام شد.
روش پژوهش: روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و از لحاظ هدف کاربردی است. جامعه آماری شامل گردشگران داخلی شهر ا چکیده کامل
مقدمه و هدف پژوهش: تحقیق حاضر با هدف بررسی ارتباط بین مفهوم از خود با تصمیم گیری برای انتخاب مکان گردشگر مبتنی بر سبک مصرف در گردشگران داخلی شهر اصفهان انجام شد.
روش پژوهش: روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و از لحاظ هدف کاربردی است. جامعه آماری شامل گردشگران داخلی شهر اصفهان که به صورت نامحدود بود که از این تعداد با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران 384 نفر با استفاده از روش هدفمند وابسته به معیار به عنوان نمونه انتخاب شدند، ابزار این پژوهش پرسشنامه استاندارد محقق ساخته هشت بعدی سبک مصرف والس و پرسشنامه استاندارد ابعاد مفهوم از خود چیمن و همکاران (2000) استفاده شد. روایی صوری توسط تعدادی از جامعه آماری، روایی محتوایی آن نیز توسط متخصصان و اساتید مجرب و روایی سازه پرسشنامه با روش تحلیل عاملی تأییدی و اکتشافی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین پایایی پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید که همگی پرسشنامهها با ابعاد آن بالاتر از 7/. بدست آمد که نشان دهنده پایایی مورد قبول متغیرهای مورد پژوهش میباشد. تجزیه و تحلیل دادهها در سطح توصیفی با استفاده از آماره هایی همچون میانگین و انحراف معیار و در استنباطی با استفاده از آماره هایی همچون معادلات ساختاری، تحلیل واریانس توسط نرم افزارهای، spss و Warp pls 6 انجام شد.
یافتهها: که رابطه معناداری بین خود واقعی با ابعاد: موفقان، معتقدان، مبارزان و متفکران و بعد خود ایده آل با ابعاد: موفقان، تجربه کنندگان، نوآوران، سازندگان و بازماندگان از سبک مصرف وجود داشت.
نتیجه گیری: هرچه میزان خود واقعی در گردشگران داخلی شهر اصفهان بیشتر باشد تمایل به این نوع سبکهای مصرف کاهش مییابد.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد