فهرست مقالات majid fattahi


  • مقاله

    1 - Identifying the Components and Indicators of Social Marketing in Small and Medium Businesses with a Resistance Economy Approach
    Journal of System Management , شماره 5 , سال 9 , پاییز 2023
    The purpose of this research is to identify the components and indicators of social marketing in small and medium businesses with a resistance economy approach. This research is philosophically positivist with an inductive approach. The current research, from the point چکیده کامل
    The purpose of this research is to identify the components and indicators of social marketing in small and medium businesses with a resistance economy approach. This research is philosophically positivist with an inductive approach. The current research, from the point of view of the objective, is a descriptive research that has been conducted in a mixed manner. The method of data collection in this research was library and field through interviews with 30 university experts in the fields of management and marketing, organizational experts, management and economics, including top managers, experts, professors and related in the field of management and economics, who the purposeful sampling method was chosen by snowball method. The findings of this study showed four dimensions in the form of 12 components and 46 indicators. The quality dimension has four components: "Technical quality", "Execution quality", "Communication quality" and "Marketing quality", the value dimension has two components: "functional value" and "Emotional value", the behavioral dimension has four components: "Audience cooperation". Motivational desire", "Tension tolerance" and "Customer attitude" and communication dimension are also two components of "Creativity and innovation" and "Democracy". Therefore, based on the results obtained from the research findings, it is suggested that arrangements be made based on knowledge and communication and information innovations to promote social marketing in small and medium businesses with a resistance economy approach. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - مدل سطح بندی عوامل موثر بر بازاریابی کارآفرینانه با رویکرد نوآوری سبز در سازمان‌های خدماتی (مطالعه موردی: سازمان تامین اجتماعی)
    مدیریت سبز , شماره 11 , سال 4 , تابستان 1403
    هدف پژوهش حاضر سطح بندی عوامل موثر بر بازاریابی کارآفرینانه با رویکرد نوآوری سبز در سازمان‌های خدماتی بود. تحقیق حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و بر اساس روش، توصیفی- پیمایشی می‌باشد. در گام اول عوامل مؤثر بر بازاریابی کارآفرینانه با رویکرد نوآوری سبز از طریق مصاحبه با 11 نف چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر سطح بندی عوامل موثر بر بازاریابی کارآفرینانه با رویکرد نوآوری سبز در سازمان‌های خدماتی بود. تحقیق حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و بر اساس روش، توصیفی- پیمایشی می‌باشد. در گام اول عوامل مؤثر بر بازاریابی کارآفرینانه با رویکرد نوآوری سبز از طریق مصاحبه با 11 نفر از خبرگان دانشگاهی و سازمانی، شناسایی شدند. خروجی این مرحله 16 مؤلفه در قالب 4 بعد بود. سپس در گام دوم برای سطح بندی از روش مدل‌سازی ساختاری تفسیری با نرم‌افزار اکسل استفاده شد. نتایج نشان داد این مدل دارای 4 سطح می‌باشد که بعد مشتری‌گرایی در سطح اول و بعد ارزش‌گرایی در سطح دوم و بعد نوآوری‌گرایی در سطح سوم و بعد کارآفرینی‌گرایی در سطح چهارم قرار دارند و بعد مشتری‌گرایی در خوشه وابسته، ابعاد نوآوری‌گرایی و ارزش‌گرایی در خوشه خودمختار و بعد کارآفرینی‌گرایی در خوشه مستقل قرار گرفته‌اند. نتایج نشان داد این مدل دارای 4 سطح می‌باشد که بعد مشتری‌گرایی در سطح اول و بعد ارزش‌گرایی در سطح دوم و بعد نوآوری‌گرایی در سطح سوم و بعد کارآفرینی‌گرایی در سطح چهارم قرار دارند و بعد مشتری‌گرایی در خوشه وابسته، ابعاد نوآوری‌گرایی و ارزش‌گرایی در خوشه خودمختار و بعد کارآفرینی‌گرایی در خوشه مستقل قرار گرفته‌اند. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - تأثیر زیر ساخت های دانش بر عملکرد نواورانه سازمان های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات
    فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی , شماره 4 , سال 11 , پاییز 1399
    هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر زیر ساخت های دانش بر عملکرد نوآورانه در سازمان های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات استان مازندران می باشد. روش پژوهش حاضر بر حسب هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت جمع آوری اطلاعات توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه ی آماری، مدیران و کارکنان سازما چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر زیر ساخت های دانش بر عملکرد نوآورانه در سازمان های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات استان مازندران می باشد. روش پژوهش حاضر بر حسب هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت جمع آوری اطلاعات توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه ی آماری، مدیران و کارکنان سازمان های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشند. جهت انتخاب حجم نمونه از جدول کرجسی و مورگان استفاده و حجم نمونه 196 نفر انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه ی زیرساخت های دانش شکاری (2015)، و پرسش نامه ی عملکرد نوآورانه خاکزادیان(2020) استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار PLS3 استفاده گردید. نتایج پژوهش، نشان داد که زیر ساخت های دانش بر عملکرد نوآورانه در سازمان های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین، با توجه به بار عاملی شان در بین سازه زیرساختهای مدیریت دانش سازه های فرهنـگ، سـاختار، فنـاوری، منابع مالی، فراینـدها و افراد دارای بیشـترین اهمیـت و در بین سازه عملکرد نوآورانه سازه های رشد فروش، نوآوری های استراتژیکی، گرایش به نوآوری، سهم بازار، سرعت تصمیم گیری و ریسک پذیری دارای بیشـترین اهمیـت هستند. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - A model of marketing strategy (segmentation, targeting, and positioning) with the market development approach: The case of Iran’s leather industry
    International Journal of Agricultural Management and Development , شماره 5 , سال 1 , پاییز 2011
    This research aims to present a marketing strategy model (segmentation, targeting, and positioning) with the approach of developing an international market for Iran’s leather industry. The results can significantly contribute to market segmentation, targeting, and چکیده کامل
    This research aims to present a marketing strategy model (segmentation, targeting, and positioning) with the approach of developing an international market for Iran’s leather industry. The results can significantly contribute to market segmentation, targeting, and positioning in this industry for producers. The research method is mixed-methods in strategy, content analysis and exploratory factor analysis and exploratory in the goal of the qualitative phase. Experts were interviewed in the qualitative phase, for which 10 experts were sampled using the snowball technique. The results of the interviews were analyzed by content analysis. Finally, their coding resulted in 5 components and 24 indicators for segmentation, 3 components and 16 indicators for targeting, and 5 components and 19 indicators for positioning. The initial marketing strategy model was developed and presented by the market development approach. In the quantitative phase, the model was tested by a questionnaire. The statistical population in this phase was composed of experts in companies and traders in the leather industry. The sample size was estimated using Cochran’s formula and Morgan’s table. The data were collected with a questionnaire in which responses were provided to items on a seven-point Likert scale. The collected data were tested by SPSS and Amos. Based on the results, the components of segmentation included demographic, psychological-behavioral, geographical, economic, and political components, those of targeting included expertise in the market, expertise in product, and multinational market, and those of positioning included economic efficiency, distinguished designing, a distinguished mental image of stylish clothing, environmental friendliness, and halal. پرونده مقاله

  • مقاله

    5 - بررسی راهکارهای موثردر ایجاد محله پایدار با رویکرد مشارکتی (مطالعه موردی:محله راهنمایی یاسوج)
    فصلنامه علمی و پژوهشی پژوهش و برنامه ریزی شهری , شماره 1 , سال 6 , بهار 1394
         در قالب فرآیندی مشارکتی، دموکراتیک و مردم محور توسعة محلّه ای از چندین دهة گذشته با تأکیدی خاص در کشورهای توسعه یافته، به عنوان محور برنامه‌های توسعة پایدار شهری قرار گرفت.ساختار مدیریت شهری در ایران با دارا بودن ویژگیهای غیر مشارکتی، متمرکز، از چکیده کامل
         در قالب فرآیندی مشارکتی، دموکراتیک و مردم محور توسعة محلّه ای از چندین دهة گذشته با تأکیدی خاص در کشورهای توسعه یافته، به عنوان محور برنامه‌های توسعة پایدار شهری قرار گرفت.ساختار مدیریت شهری در ایران با دارا بودن ویژگیهای غیر مشارکتی، متمرکز، از بالا به پایین، سیاست زده، فقدان همگرایی افقی، عدم ارتباط دوسویه مابین سطوح مختلف شهری، دیدگاه‌های نوین مدیریت شهری بر پایة سلول‌های بنیادین شهر (محلّه) را دچار نُقصان آشکاری ساخته است. این پژوهش که درمحدوده ی قانونی شهریاسوج به شیوه توصیفی-تحلیلی با رویکرد غالب اسنادی-پیمایشی درسطح محله راهنمایی در ناحیه یک شهری در یاسوج درسال 1393 انجام شده است به دنبال آسیب شناسی تنگناها و پتاسیل‌های برنامه‌ریزی محله محور پایدار در سطح محله مورد مطالعه بوده است. در مطالعة حاضر نشان داده شده است که تحقّق رویکرد نوین محلّه محوری در شهریاسوج به دلیل ویژگیهای سیستم کلان ومحلی مدیریتی کشور و به دنبال آن ناپایداری آشکار ابعاد مختلف کالبدی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اکولوژیک محله ی راهنمایی دریاسوج، نیازمند سازماندهی مجدد و برنامه‌ریزی در چهار محور مدیریت یکپارچه، منابع مالی پایدار، نیروی انسانی کارآمد و متخصص شهری و نیز قوانین و مقرّرات پشتیبانی کننده- به عنوان عوامل مشترک تحقّق محلّه محوری است. این مهم جز با عبور از رویکرد سنّتی کنونی و دقّت نظر در عناصر برنامه‌های موفّق جهانی و سپس تحلیل، به روز رسانی و بومی سازی آنها مطابق با فرهنگ و شرایط اقتصادی- اجتماعی حاکم بر ایران و شهر یاسوج میسر نخواهد شد. پرونده مقاله