فهرست مقالات محمد رضا کاشفی نیشابوری


  • مقاله

    1 - پیاده سازی خط مشی بازاریابی دیجیتالی در حوزه شبکه های اجتماعی با رویکرد داده بنیاد
    خط مشی‌گذاری عمومی در مدیریت , شماره 2 , سال 13 , تابستان 1401
    زمینه و هدف:با توسعة روزافزون رسانه های جدید در اشکال الکترونیکی، تجدیدنظر در مباحث خط مشی و فراهم آوری، که عموماً از سوی بخش های سنتی مجموعه سازی در فضای دیجیتال ها انجام می گیرد، امری ضروری می نماید. این پژوهش با هدف پیاده‌سازی خط‌مشی بازاریابی دیجیتالی در حوزه شبکه ه چکیده کامل
    زمینه و هدف:با توسعة روزافزون رسانه های جدید در اشکال الکترونیکی، تجدیدنظر در مباحث خط مشی و فراهم آوری، که عموماً از سوی بخش های سنتی مجموعه سازی در فضای دیجیتال ها انجام می گیرد، امری ضروری می نماید. این پژوهش با هدف پیاده‌سازی خط‌مشی بازاریابی دیجیتالی در حوزه شبکه های اجتماعی با رویکرد داده بنیاد انجام شده است. روش: پژوهش حاضر با روش کیفی انجام گرفته و برای ساخت مدل پارادایمی از مصاحبه های دقیق مرتبط با نظریه مبتنی بر داده‌ها با نمونه هایی که با استفاده از روش نمونه گیری گلوله برفی از میان متخصصان مطرح دانشگاهی دارای زمینه علمی مرتبط با بازاریابی دیجیتالی در حوزه شبکه های اجتماعی ، مدیران و کارشناسان شرکت ها انتخاب شده بودند، انجام شد. در مدل پارادایمی تئوری مبتنی بر داده ها پدیده‌ اصلی این پژوهش، فرایند تدوین الگوی بازاریابی دیجیتالی در حوزه شبکه های اجتماعی با در نظر گرفتن تجربه مشتریان می باشد. یافته ها: با توجه به بررسی ابعاد موضوع و مطالعات مربوطه نتیجه گیری شد ارزش ها (زیرساخت ها، بازارمحوری، کارآفرینی، نوآوری) مهارت ها (سخت افزار و نرم افزار)و بازاریابی از عوامل تاثیر گذار در بازاریابی دیجیتالی می باشند. این تاثیرگذاری با عواملی چون هدف کسب و کار، توانمند‌سازی مبتنی بر یادگیری، الگوی ارتباطی و ارتباط با مشتریان دارای تاثیر گذاری بیشتری خواهند شد. نتیجه گیری: نتایج نشان داد که؛ با توجه به فعالیت بخش زیادی از جامعه در پلتفرم‌های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، توئیتر حضور و بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، تقریباً برای هر کسب‌وکاری مفید واقع خواهد شد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بهینه‌سازی پرتفوی سهام در بورس اوراق بهادار تهران (کاربرد رهیافت یادگیری تقویتی)
    مدلسازی اقتصادی , شماره 2 , سال 16 , تابستان 1401
    هدف این مقاله کاربرد معاملات الگوریتمی با تمرکز بر رویکرد یادگیری تقویتی برای بهینه‌سازی پرتفوی سهام‌های منتخب است. این پژوهش از حیث هدف،‌ کاربردی و از نظر نوع داده، کمّی و از لحاظ روش، توصیفی - اکتشافی و از منظر طرح تحقیق، پس‌رویدادی است. جامعه آماری این پژوهش، 672 شرک چکیده کامل
    هدف این مقاله کاربرد معاملات الگوریتمی با تمرکز بر رویکرد یادگیری تقویتی برای بهینه‌سازی پرتفوی سهام‌های منتخب است. این پژوهش از حیث هدف،‌ کاربردی و از نظر نوع داده، کمّی و از لحاظ روش، توصیفی - اکتشافی و از منظر طرح تحقیق، پس‌رویدادی است. جامعه آماری این پژوهش، 672 شرکت بورسی است که از این تعداد، داده‌های پنج شرکت (نمونه آماری) طی دوره زمانی 1396-1400 بررسی شده است. یافته‌های تحقیق در دوره‌های صعودی و نزولی بازار نشان داد که رویکرد یادگیری تقویتی در بازارهای صعودی و نزولی به صورت معناداری بر رویکرد خرید و نگهداری برتری دارد و عملکرد بهتری ارائه داده است و نتایج با عملکرد الگوریتم‌ها در بازارهای بورس سازگار است. نتایج آشکار کرد که از دیدگاه سودآوری، رویکرد یادگیری تقویتی نسبت به رهیافت خرید و نگه‌داری، عملکرد بهتر و موثرتری داشته است؛ بنابراین، به‌کارگیری روش یادگیری تقویتی پیشنهاد می‌شود. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - توانایی مدیریتی، کارایی سرمایه گذاری و خطر سقوط سهام
    مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار , شماره 1 , سال 12 , بهار 1400
    با توجه به تحولاتی که در جهان امروز رخ داده است،در کشورهای در حال توسعه که با تهدیدات عدیده‌ای روبرو می‌باشند، این کشورها جهت حل مشکلات اقتصادی خود نیازمندبه راهکارهای مناسب جهت استفاده بهتر از امکانات وثروت‌های خدادای خودهستند.یکی از راهکارهای مهم،توسعه سرمایه گذاری اس چکیده کامل
    با توجه به تحولاتی که در جهان امروز رخ داده است،در کشورهای در حال توسعه که با تهدیدات عدیده‌ای روبرو می‌باشند، این کشورها جهت حل مشکلات اقتصادی خود نیازمندبه راهکارهای مناسب جهت استفاده بهتر از امکانات وثروت‌های خدادای خودهستند.یکی از راهکارهای مهم،توسعه سرمایه گذاری است.با توجه به محدودیت منابع،علاوه بر مسأله توسعه سرمایه‌گذاری،افزایش کارایی سرمایه‌گذاری وآگاهی ازریسک سقوط قیمت سهام از جمله مسائل بسیاربا اهمیت می‌باشد.هدف از پژوهش حاضر،بررسی تاثیرتوانایی مدیریتی بر کارایی سرمایه‌گذاری شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران وبررسی تاثیرکارایی سرمایه‌گذاری برخطر سقوط قیمت سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران بااستفاده ازروش پانل دیتا برای بازه زمانی1397-1390است.نتایج پژوهش نشان دادکه توانایی مدیریتی اثرمثبت برکارایی سرمایه‌گذاری داردبه طوری که اگر توانایی مدیریتی یک واحدافزایش یابد کارایی سرمایه‌گذاری 0005/. واحدافزایش می‌یابد؛ریسک سقوط قیمت سهام معیاراول سال قبل و کارایی سرمایه‌گذاری اثر منفی برخطرسقوط سهام دارد به طوری که اگر ریسک سقوط قیمت سهام معیار اول سال قبل وکارایی سرمایه‌گذاری یک واحد افزایش یابدخطر سقوط سهام به ترتیب 08/.و 1.54واحد کاهش می‌یابد؛ریسک سقوط قیمت سهام معیاردوم سال قبل و کارایی سرمایه‌گذاری اثرمنفی معناداربرخطر سقوط سهام داردبه طوری که اگر ریسک سقوط قیمت سهام معیاردوم سال قبل وکارایی سرمایه‌گذاری یک واحدافزایش یابدخطرسقوط سهام به ترتیب07/. و 1.81واحد کاهش می‌یابد. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - بررسی نقش فین تک ها بر حفظ مشتریان بانک ملی ایران با توجه به نقش میانجی رضایت مشتریان (مورد مطالعه: سامانه بام بانک ملی ایران)
    مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار , شماره 1 , سال 14 , بهار 1402
    هدف این پژوهش، بررسی نقش فین‌تک‌ها بر حفظ مشتریان با میانجی‌گری رضایت مشتریان می-باشد و از نظر ماهیت و روش توصیفی و از نظر روابط میان متغیرها همبستگی است. جامعه آماری شامل دو بخش مشتریان و کارکنان شعب بانک ملی ایران در شهر تهران بوده و حجم نمونه نیز با استفاده از روش نم چکیده کامل
    هدف این پژوهش، بررسی نقش فین‌تک‌ها بر حفظ مشتریان با میانجی‌گری رضایت مشتریان می-باشد و از نظر ماهیت و روش توصیفی و از نظر روابط میان متغیرها همبستگی است. جامعه آماری شامل دو بخش مشتریان و کارکنان شعب بانک ملی ایران در شهر تهران بوده و حجم نمونه نیز با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای و در دسترس، 384 نفر برای مشتریان و 248 نفر برای کارکنان بانک ملی برآورد گردید. داده‌های جمع‌آوری شده، با استفاده از مدل معادلات ساختاری در نرم‌افزارهای SPSS وSMARTPLS3 تحلیل گردید. نتایج نشان داد اثرات مستقیم بین متغیرها یعنی اثر فین-تک‌های مالی بر رضایت مشتریان، فین‌تک‌های مالی بر حفظ مشتریان و اثر رضایت مشتریان بر حفظ مشتریان، از لحاظ آماری معنادار بوده و فرضیه‌های فرعی تأیید می‌شوند. در این مدل قوی‌ترین اثر مربوط به ضریب رضایت مشتریان بر حفظ مشتریان و به میزان 772/0 و ضعیف‌ترین اثر نیز مربوط به ضریب فین‌تک‌های مالی بر حفظ مشتریان به میزان 152/0 است. نتایج آزمون سوبل نشان داد اثر غیرمستقیم رضایت مشتریان بر حفظ مشتریان معنادار بوده و فرضیه اصلی این پژوهش نیز تأیید گردید، میزان اثر غیرمستقیم متغیر رضایت شغلی در رابطه میان فین‌تک‌های مالی و حفظ مشتریان حدود 21/0 است. پرونده مقاله