Public Policy In Administration
,
Issue2,Year,
Summer
2022
زمینه و هدف:با توسعة روزافزون رسانه های جدید در اشکال الکترونیکی، تجدیدنظر در مباحث خط مشی و فراهم آوری، که عموماً از سوی بخش های سنتی مجموعه سازی در فضای دیجیتال ها انجام می گیرد، امری ضروری می نماید. این پژوهش با هدف پیادهسازی خطمشی بازاریابی دیجیتالی در حوزه شبکه ه More
زمینه و هدف:با توسعة روزافزون رسانه های جدید در اشکال الکترونیکی، تجدیدنظر در مباحث خط مشی و فراهم آوری، که عموماً از سوی بخش های سنتی مجموعه سازی در فضای دیجیتال ها انجام می گیرد، امری ضروری می نماید. این پژوهش با هدف پیادهسازی خطمشی بازاریابی دیجیتالی در حوزه شبکه های اجتماعی با رویکرد داده بنیاد انجام شده است.
روش: پژوهش حاضر با روش کیفی انجام گرفته و برای ساخت مدل پارادایمی از مصاحبه های دقیق مرتبط با نظریه مبتنی بر دادهها با نمونه هایی که با استفاده از روش نمونه گیری گلوله برفی از میان متخصصان مطرح دانشگاهی دارای زمینه علمی مرتبط با بازاریابی دیجیتالی در حوزه شبکه های اجتماعی ، مدیران و کارشناسان شرکت ها انتخاب شده بودند، انجام شد. در مدل پارادایمی تئوری مبتنی بر داده ها پدیده اصلی این پژوهش، فرایند تدوین الگوی بازاریابی دیجیتالی در حوزه شبکه های اجتماعی با در نظر گرفتن تجربه مشتریان می باشد.
یافته ها: با توجه به بررسی ابعاد موضوع و مطالعات مربوطه نتیجه گیری شد ارزش ها (زیرساخت ها، بازارمحوری، کارآفرینی، نوآوری) مهارت ها (سخت افزار و نرم افزار)و بازاریابی از عوامل تاثیر گذار در بازاریابی دیجیتالی می باشند. این تاثیرگذاری با عواملی چون هدف کسب و کار، توانمندسازی مبتنی بر یادگیری، الگوی ارتباطی و ارتباط با مشتریان دارای تاثیر گذاری بیشتری خواهند شد.
نتیجه گیری: نتایج نشان داد که؛ با توجه به فعالیت بخش زیادی از جامعه در پلتفرمهای اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، توئیتر حضور و بازاریابی در رسانههای اجتماعی، تقریباً برای هر کسبوکاری مفید واقع خواهد شد.
Manuscript profile
Journal of System Management
,
Issue2,Year,
Spring
2024
Choosing the right people is one of the main factors in the success and excellence of organizations. This issue is more important in government organizations and the failure to retain competent employees causes irreparable damage to the organization and ultimately to th More
Choosing the right people is one of the main factors in the success and excellence of organizations. This issue is more important in government organizations and the failure to retain competent employees causes irreparable damage to the organization and ultimately to the country. This issue is more important in government organizations and the failure to retain competent employees causes irreparable damage to the organization and ultimately to the country. The purpose of the research was to evaluate the effective factors on merit selection in government organizations. The research method is descriptive and correlational based on the applied goal and according to the method of data collection. The statistical population of the research includes the employees of the judicial branch of Tehran province in 2023. Using Cochran's formula, 384 people were selected as a sample and 415 questionnaires were distributed and 398 questionnaires were collected. The reliability of the questionnaire was measured by calculating Cronbach's alpha coefficient, which was 0/824. Data were analyzed using structural equation modeling and Smart-PLS software. The findings indicate that the innovation capability of knowledge management, the support of senior management and job rotation have had an effect on the performance of the organization. Finally, the performance of the organization has a significant effect on the merit selection of employees.
Manuscript profile
هدف این مقاله کاربرد معاملات الگوریتمی با تمرکز بر رویکرد یادگیری تقویتی برای بهینهسازی پرتفوی سهامهای منتخب است. این پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از نظر نوع داده، کمّی و از لحاظ روش، توصیفی - اکتشافی و از منظر طرح تحقیق، پسرویدادی است. جامعه آماری این پژوهش، 672 شرک More
هدف این مقاله کاربرد معاملات الگوریتمی با تمرکز بر رویکرد یادگیری تقویتی برای بهینهسازی پرتفوی سهامهای منتخب است. این پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از نظر نوع داده، کمّی و از لحاظ روش، توصیفی - اکتشافی و از منظر طرح تحقیق، پسرویدادی است. جامعه آماری این پژوهش، 672 شرکت بورسی است که از این تعداد، دادههای پنج شرکت (نمونه آماری) طی دوره زمانی 1396-1400 بررسی شده است. یافتههای تحقیق در دورههای صعودی و نزولی بازار نشان داد که رویکرد یادگیری تقویتی در بازارهای صعودی و نزولی به صورت معناداری بر رویکرد خرید و نگهداری برتری دارد و عملکرد بهتری ارائه داده است و نتایج با عملکرد الگوریتمها در بازارهای بورس سازگار است. نتایج آشکار کرد که از دیدگاه سودآوری، رویکرد یادگیری تقویتی نسبت به رهیافت خرید و نگهداری، عملکرد بهتر و موثرتری داشته است؛ بنابراین، بهکارگیری روش یادگیری تقویتی پیشنهاد میشود.
Manuscript profile
Financial Engineering and Portfolio Management
,
Issue1,Year,
Spring
2021
با توجه به تحولاتی که در جهان امروز رخ داده است،در کشورهای در حال توسعه که با تهدیدات عدیدهای روبرو میباشند، این کشورها جهت حل مشکلات اقتصادی خود نیازمندبه راهکارهای مناسب جهت استفاده بهتر از امکانات وثروتهای خدادای خودهستند.یکی از راهکارهای مهم،توسعه سرمایه گذاری اس More
با توجه به تحولاتی که در جهان امروز رخ داده است،در کشورهای در حال توسعه که با تهدیدات عدیدهای روبرو میباشند، این کشورها جهت حل مشکلات اقتصادی خود نیازمندبه راهکارهای مناسب جهت استفاده بهتر از امکانات وثروتهای خدادای خودهستند.یکی از راهکارهای مهم،توسعه سرمایه گذاری است.با توجه به محدودیت منابع،علاوه بر مسأله توسعه سرمایهگذاری،افزایش کارایی سرمایهگذاری وآگاهی ازریسک سقوط قیمت سهام از جمله مسائل بسیاربا اهمیت میباشد.هدف از پژوهش حاضر،بررسی تاثیرتوانایی مدیریتی بر کارایی سرمایهگذاری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران وبررسی تاثیرکارایی سرمایهگذاری برخطر سقوط قیمت سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران بااستفاده ازروش پانل دیتا برای بازه زمانی1397-1390است.نتایج پژوهش نشان دادکه توانایی مدیریتی اثرمثبت برکارایی سرمایهگذاری داردبه طوری که اگر توانایی مدیریتی یک واحدافزایش یابد کارایی سرمایهگذاری 0005/. واحدافزایش مییابد؛ریسک سقوط قیمت سهام معیاراول سال قبل و کارایی سرمایهگذاری اثر منفی برخطرسقوط سهام دارد به طوری که اگر ریسک سقوط قیمت سهام معیار اول سال قبل وکارایی سرمایهگذاری یک واحد افزایش یابدخطر سقوط سهام به ترتیب 08/.و 1.54واحد کاهش مییابد؛ریسک سقوط قیمت سهام معیاردوم سال قبل و کارایی سرمایهگذاری اثرمنفی معناداربرخطر سقوط سهام داردبه طوری که اگر ریسک سقوط قیمت سهام معیاردوم سال قبل وکارایی سرمایهگذاری یک واحدافزایش یابدخطرسقوط سهام به ترتیب07/. و 1.81واحد کاهش مییابد.
Manuscript profile
Financial Engineering and Portfolio Management
,
Issue1,Year,
Spring
2023
هدف این پژوهش، بررسی نقش فینتکها بر حفظ مشتریان با میانجیگری رضایت مشتریان می-باشد و از نظر ماهیت و روش توصیفی و از نظر روابط میان متغیرها همبستگی است. جامعه آماری شامل دو بخش مشتریان و کارکنان شعب بانک ملی ایران در شهر تهران بوده و حجم نمونه نیز با استفاده از روش نم More
هدف این پژوهش، بررسی نقش فینتکها بر حفظ مشتریان با میانجیگری رضایت مشتریان می-باشد و از نظر ماهیت و روش توصیفی و از نظر روابط میان متغیرها همبستگی است. جامعه آماری شامل دو بخش مشتریان و کارکنان شعب بانک ملی ایران در شهر تهران بوده و حجم نمونه نیز با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای و در دسترس، 384 نفر برای مشتریان و 248 نفر برای کارکنان بانک ملی برآورد گردید. دادههای جمعآوری شده، با استفاده از مدل معادلات ساختاری در نرمافزارهای SPSS وSMARTPLS3 تحلیل گردید. نتایج نشان داد اثرات مستقیم بین متغیرها یعنی اثر فین-تکهای مالی بر رضایت مشتریان، فینتکهای مالی بر حفظ مشتریان و اثر رضایت مشتریان بر حفظ مشتریان، از لحاظ آماری معنادار بوده و فرضیههای فرعی تأیید میشوند. در این مدل قویترین اثر مربوط به ضریب رضایت مشتریان بر حفظ مشتریان و به میزان 772/0 و ضعیفترین اثر نیز مربوط به ضریب فینتکهای مالی بر حفظ مشتریان به میزان 152/0 است. نتایج آزمون سوبل نشان داد اثر غیرمستقیم رضایت مشتریان بر حفظ مشتریان معنادار بوده و فرضیه اصلی این پژوهش نیز تأیید گردید، میزان اثر غیرمستقیم متغیر رضایت شغلی در رابطه میان فینتکهای مالی و حفظ مشتریان حدود 21/0 است.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications