هدف: این مطالعه باهدف بررسی عوامل مؤثر بر کاربست ابعاد بازاریابی اینترنتی از دیدگاه مدیران و کارکنان در شرکت فرآوردههای لبنی رامک انجامشده است.روش پژوهش: پژوهش حاضـــر از نظر هدف کاربردی و از جنبه ماهیت و روش توصیفی- پیمایشی اســـت. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران و کار چکیده کامل
هدف: این مطالعه باهدف بررسی عوامل مؤثر بر کاربست ابعاد بازاریابی اینترنتی از دیدگاه مدیران و کارکنان در شرکت فرآوردههای لبنی رامک انجامشده است.روش پژوهش: پژوهش حاضـــر از نظر هدف کاربردی و از جنبه ماهیت و روش توصیفی- پیمایشی اســـت. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران و کارکنان اداری شرکت رامک به تعداد 442 نفر میباشند از این میان، نمونهای متشکل از 206 نفر با استفاده از فرمول کوکران انتخاب شد. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه شالتونی (2017) شامل هفت بعد (مزیت نسبی، پیچیدگی، تطبیقپذیری، نوآورانه بودن، فشار رقبا، فشار مشتریان کاربرد بازاریابی اینترنتی) و 19 گویه در طیف لیکرت استفادهشد. نتایج آزمون آلفای کرون باخ، 74/0 نشانگر پایایی قابل قبول ابزار است. تجزیهوتحلیل دادهها و بررسی فرضیههای پژوهش با آزمون تی تک نمونهای، واریانس یکطرفه و همبستگی پیرسون ونرمافزار SPSS انجام شد.یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد بین تمامی عوامل با استفاده از بازاریابی اینترنتی از دیدگاه مدیران و کارکنان رابطه معناداری وجود دارد. بیشترین همبستگی مربوط به بعد تطبیقپذیری (865/0) و کمترین مربوط به بعد نوآورانه بودن (653/0) است و فرضیههای پژوهش تأیید شد. همچنین یافتهها نشان داد در تمایل به استفاده از بازاریابی اینترنتی اختلافی بین دیدگاه مردان وزنان وجود ندارد. متغیر مزیت نسبی تحت تأثیر سن و متغیر پیچیدگی به سن، تحصیلات و سابقه کاری وابسته است.نتیجهگیری: نتایج بهدستآمده از این پژوهش مشخص نمود مزایای کاربست ابعاد بازاریابی اینترنتی میتواند یک راهبرد برای حفظ مزیت رقابتی و حفظ ارتباط با مشتریان و نهایت یافتن مشتریان جدید و جلب رضایت آنها در شرکت رامک باشد.
پرونده مقاله
مطالعات رفتاری در مدیریت
,
شماره4,سال
11
,
پاییز
1399
هدف از انجام این پژوهش، بررسی نقش فرهنگسازمانی بر بهبود رفتار شهروندی سازمانی در بین کارکنان دادگستری شیراز است. پژوهش حاضر، ازنظر ماهیت و روش توصیفی همبستگی و ازنظر هدف کاربردی است و بهصورت پیمایشی انجامشده است. جامعه آماری پژوهش، کلیهی کارکنان دادگستری شیراز ( 300 چکیده کامل
هدف از انجام این پژوهش، بررسی نقش فرهنگسازمانی بر بهبود رفتار شهروندی سازمانی در بین کارکنان دادگستری شیراز است. پژوهش حاضر، ازنظر ماهیت و روش توصیفی همبستگی و ازنظر هدف کاربردی است و بهصورت پیمایشی انجامشده است. جامعه آماری پژوهش، کلیهی کارکنان دادگستری شیراز ( 300 نفر) در سال 1400 بودند؛ که از این تعداد، 251 نفر (66/83 درصد) در این پژوهش مشارکت کردند. بهمنظور جمعآوری دادهها از پرسشنامهی فرهنگسازمانی دنیسون[i] )2000 ( با پایایی(959/0 (α=و پرسشنامهی رفتار شهروندی سازمانی اورگان و کانوفسکی[ii](1996) با پایایی (714/0 (α= استفاده شد. جهت تحلیل دادهها از روش آمار توصیفی و استنباطی ) شامل آزمونهای همبستگی اسپیرمن و رگرسیون چندمتغیره، تحلیل مسیر (و برای ارائهی مدل از روش مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که بین فرهنگسازمانی و رفتار شهروندی سازمانی رابطهی مثبت و معناداری وجود دارد (01/0(P ≤. نتایج رگرسیون خطی چند متغیره نیز نشان داد از بین ابعاد فرهنگسازمانی به ترتیب مشارکتی )41/0(β= و انعطافپذیری (31/0 (β= -مهمترین عوامل پیشبینی کنندهی شهروندی سازمانیاند(01/ 0.(P≤ همچنین نتایج پژوهش نشان داد بین فرهنگ مأموریتی بهعنوان یکی از ابعاد فرهنگسازمانی رابطهی معناداری با رفتار شهروندی سازمانی وجود ندارد. بنابرنتایج بهدستآمده مدیران دادگستری میتوانند با ایجاد تأثیرات مطلوب در فرهنگسازمانی موجب بهبود و افزایش بروز رفتارهای شهروندی سازمانی از سوی کارکنان این سازمان شوند.
پرونده مقاله
هدف از پژوهش حاضر، بررسی میزان رضایت از ابعاد کیفیت آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی در دوره همهگیری بیماری کرونا از دیدگاه دانشجویان است. روش پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و بهصورت توصیفی پیمایشی با استفاده از یک نظرسنجی آنلاین هدفمند از دانشجویان فعال در کلاسهای آموزش چکیده کامل
هدف از پژوهش حاضر، بررسی میزان رضایت از ابعاد کیفیت آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی در دوره همهگیری بیماری کرونا از دیدگاه دانشجویان است. روش پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و بهصورت توصیفی پیمایشی با استفاده از یک نظرسنجی آنلاین هدفمند از دانشجویان فعال در کلاسهای آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در سال تحصیلی ۱۴۰۰-1399 بودند. پرسشنامه محقق ساخته با الزامات آموزش مجازی در هفت بعد: محتوای دوره، طراحی برنامه درسی، فناوری، مدیریت دوره، پشتیبانی از یادگیرنده و مدرس، ارزشیابی دوره با ۳۵ سؤال در مقیاس لیکرت بر اساس مدل هائو و باریش (۲۰۱۰) طراحی و دادههای مورد نیاز طی سه ماه از طریق ۲۸۷ پرسشنامه جمعآوری شد. آزمون فرضیهها با برنامه اس پی اس اس، آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (تحلیل واریانس یک طرفه، آزمون تعقیبی دانکن و آزمون تی، همبستگی پیرسون) انجام شد. بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان از کیفیت دورههای آموزش مجازی در دوره بیماری کرونا نشان داد از سطح مطلوب برخوردار نیست. رضایتمندی از مؤلفههای کیفیت آموزش دربین رشته تحصیلی متفاوت است و رشتههای علوم انسانی نسبت به فنی مهندسی وعلوم پایه رضایت بیشتری دارند. رضایتمندی از مؤلفههای کیفیت آموزش در مولفه های محتوای درسی، طراحی برنامه درسی، فناوری و پشتیبانی از یادگیرنده در مقاطع مختلف متفاوت بوده و دانشجویان کارشناسی ارشد نسبت به سایر مقاطع رضایت بیشتری داشته اند. نتایج پژوهش بیانگر رضایتمندی بیشتر زنان از کیفیت آموزش مجازی نسبت به مردان است. نتایج این پژوهش میتواند راه کارهای مناسبی برای مدیران مرتبط با آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی در جهت برطرف کردن نواقص و ارتقا سطح کیفی خدمات آموزشی در دوره همهگیری بیماری کرونا و همچنین تصمیم گیریهای اضطراری آینده در دانشگاههای کشور ارائه کند.
پرونده مقاله
مطالعهی حاضر در راستای تأثیر کاربست راهبرد ابعاد مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی و توانمندسازی کارکنان شرکت آب جنوب شرق خوزستان صورت گرفته است. این پژوهش ازلحاظ نحوهی گردآوری دادهها توصیفی-پیمایشی و ازنظر هدف کاربردی است ابزار گردآوری آوری اطلاعات سه پرسشنامه که شامل: چکیده کامل
مطالعهی حاضر در راستای تأثیر کاربست راهبرد ابعاد مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی و توانمندسازی کارکنان شرکت آب جنوب شرق خوزستان صورت گرفته است. این پژوهش ازلحاظ نحوهی گردآوری دادهها توصیفی-پیمایشی و ازنظر هدف کاربردی است ابزار گردآوری آوری اطلاعات سه پرسشنامه که شامل: پرسشنامه مدیریت دانش بر اساس نظریهی نوناکا (۱۹۹۵)، پرسشنامه نوآوری سازمانی جیمنز و همکاران (2008) و پرسشنامه توانمندسازی کارکنان اسپریتزر (۱۹۹5) بود روایی پرسشنامه از طریق اعتبار محتوا و با ارائه به اساتید صاحبنظر موردبررسی قرار گرفت، پایایی پرسشنامه از طریق آزمون آلفای کرون باخ، بررسی و نتایج حاصل (79/0، 84/0، 76/0) حاکی از قابلیت اعتماد این ابزار است. جامعه آماری این پژوهش بهصورت سرشماری و متشکل از کلیه کارشناسان و مدیران شرکت آب جنوب شرق خوزستان (244 نفر) در سال 1400 است. در این پژوهش، دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS در بخش توصیفی و استنباطی تحلیل و با استفاده ازآزمون های همبستگی پیرسون، آزمون تحلیل مسیر و معادلات ساختاری به بررسی فرضیههای پژوهش پرداخته شد. با استفاده از نرمافزار LISREL مدل پژوهش ترسیم شد.یافتههای پژوهش نشان داد که بین ابعاد مدیریت دانش با نوآوری سازمانی و توانمندسازی کارکنان رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد (P≤0/05). نتایج پژوهش تأثیر نوآوری سازمانی بر توانمندسازی کارکنان را نیز تائید کرد (P≤0/05). همچنین مشخص گردید نوآوری سازمانی بین ابعاد مدیریت دانش و توانمندسازی کارکنان نقش واسطهگری ایفا میکند.کلیدواژهها: ابعاد مدیریت دانش، نوآوری سازمانی، توانمندسازی کارکنان، شرکت آب جنوب شرق خوزستان
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد