فهرست مقالات مجید عبدلی


  • مقاله

    1 - بررسی تأثیر استفاده از ظرفیت‌های سازمانی برای افزایش ارزش مشتری (مطالعه موردی: مدیران و کارشناسان بازاریابی بانک سپه)
    خط مشی‌گذاری عمومی در مدیریت , شماره 5 , سال 5 , زمستان 1393
    اهمیت نقش مشتری در مدیریت یک شرکت در طی بیست سال اخیر رو به فزونی بوده است. ظرفیت های سازمانی یک شرکت چه با جهت گیری درونی و چه بیرونی برای افزایش خلق ارزش مشتری ضروری است. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر ظرفیت‌های سازمانی (مدیریت دانش، بازارگرایی و مدیریت ارتباط با چکیده کامل
    اهمیت نقش مشتری در مدیریت یک شرکت در طی بیست سال اخیر رو به فزونی بوده است. ظرفیت های سازمانی یک شرکت چه با جهت گیری درونی و چه بیرونی برای افزایش خلق ارزش مشتری ضروری است. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر ظرفیت‌های سازمانی (مدیریت دانش، بازارگرایی و مدیریت ارتباط با مشتری) بر خلق ارزش برای مشتری در صنعت بانکداری می‌باشد. این مطالعه با استفاده از طرح پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی، مبتنی بر روش همبستگی می‌باشد. جامعه آماری منتخب، مدیران و کارشناسان بازاریابی شعب بانک سپه در کلان شهر تبریز می‌باشند و با استفاده از پرسشنامه، اطلاعات مورد نظر مشتریان جمع‌آوری گردید. پایایی همه متغیر در دامنه قابل‌ قبول قرار دارند. برای آزمون مدل از روش کمترین مربعات جزیی و نرم‌افزار PLS-Graph استفاده شد. نتایج نشان داد که مدیریت دانش بر بازارگرایی و مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر مثبت و همچنین بازارگرایی، مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش بر خلق ارزش بر مشتری تأثیر مثبت دارد. بر اساس نتایج تحقیق به طور کلی می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری نمود که در عصر حاضر پرداختن به بازاریابی مبتنی بر دانش، یک ضرورت می‌باشد و استفاده از آن به عنوان یکی از مهمترین مزیت‌های رقابتی کسب و کارها محسوب می‌گردد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - طراحی و اعتبارسنجی الگوی اثربخش بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در صنعت شیر تهران
    مطالعات رسانه ای , شماره 5 , سال 16 , زمستان 1400
    در زمان حاضر از رسانه‌های اجتماعی به صورتی فراگیر جهت انجام فعالیت‌های بازاریابی استفاده می‌شود. با وجود مزایای زیاد هنوز الگوی جامعی برای نظم بخشیدن به کوشش‌های بازاریابی در این حوزه ارائه نشده است. هدف این مطالعه طراحی و اعتبارسنجی الگوی اثربخش بازاریابی رسانه‌های اجت چکیده کامل
    در زمان حاضر از رسانه‌های اجتماعی به صورتی فراگیر جهت انجام فعالیت‌های بازاریابی استفاده می‌شود. با وجود مزایای زیاد هنوز الگوی جامعی برای نظم بخشیدن به کوشش‌های بازاریابی در این حوزه ارائه نشده است. هدف این مطالعه طراحی و اعتبارسنجی الگوی اثربخش بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در صنعت شیر تهران با رویکرد آمیخته می‌باشد. پژوهش حاضر با رویکرد آمیخته (کیفی-کمی) انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش در بخش کیفی شامل خبرگان صنعت شیر تهران است. نمونه‌گیری بخش کیفی با روش هدفمند و تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. جامعه آماری در بخش کمی نیز شامل مشتریان صنعت شیر تهران است. با استفاده از فرمول کوکران برای جوامع نامعین 384 نفر به عنوان نمونه محاسبه شده است. برای نمونه‌گیری از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای و افراد در دسترس استفاده گردید. برای گردآوری داده‌ها از مصاحبه نیم ساختاریافته و پرسش‌نامه طیف لیکرت استفاده شده است. جهت تحلیل داده‌ها در بخش کیفی به روش تحلیل داده بنیاد به شناسایی شاخص‌های الگوی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی با استفاده از نرم‌افزار MAXQDA، مبادرت ورزیده شد. سپس با استفاده از مدل‌سازی ساختاری- تفسیری و به‌کارگیری نرم‌افزار MICMAC، الگوی اولیه‌ای طراحی گردید. برای اعتبارسنجی و ارائه الگوی نهایی از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار LISREL استفاده گردید. یافته‌های پژوهش نشان داد مؤلفه‌های مدیریت دانش، نیازسنجی مشتریان و درگیری مشتریان جزء مؤلفه‌های زیربنایی الگو بوده که بر بازاریابی استراتژیک و کسب مزیت رقابتی شرکت تأثیر می‌گذارند و به اثربخشی رسانه و وفاداری مشتریان می‌انجامند. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - اثربخشی الگوی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی با رویکرد ترکیبی (مطالعه موردی : خبرگان و سیاست-گذاران صنعت شیر تهران)
    مطالعات توسعه اجتماعی ایران , شماره 5 , سال 0 , زمستان 1386
    هدف از این تحقیق بررسی اثربخشی الگوی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی با رویکرد ترکیبی می‌باشد. مطالعه حاضر با رویکرد ترکیبی (کیفی-کمی) انجام شده است. در بخش کیفی تعداد 20 نفر از خبرگان و سیاست‌گذاران صنعت شیر در زمینه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در مصاحبه‌های نیم‌ساخت‌یافته چکیده کامل
    هدف از این تحقیق بررسی اثربخشی الگوی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی با رویکرد ترکیبی می‌باشد. مطالعه حاضر با رویکرد ترکیبی (کیفی-کمی) انجام شده است. در بخش کیفی تعداد 20 نفر از خبرگان و سیاست‌گذاران صنعت شیر در زمینه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در مصاحبه‌های نیم‌ساخت‌یافته شرکت نمودند. پس از انجام مصاحبه‌ها، به استخراج مفاهیم از مصاحبه‌ها توسط نرم‌افزار Maxqda پرداخته شد و کدهای مربوطه استخراج و با برقراری ارتباط میان کدهای استخراج شده در مرحله کدگذاری باز و حذف شاخص‌های تکراری و ادغام شاخص‌های مشابه، به تم‌های اصلی و فرعی دست یافته شد. در بخش کمی نیز جهت اعتبارسنجی شاخص‌های شناسایی شده و انتخاب شاخص‌های نهایی از تکنیک دلفی فازی استفاده گردید. محاسبات دلفی فازی با کدنویسی در محیط Matlab صورت گرفته است. نتایج نشان داد که شاخص‌های نهایی بازاریابی رسانه‌های اجتمای در قالب الگوی پارادایمی شرایط علّی، شرایط زمینه‌ای، پدیده بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، راهبردها و اقدامات، شرایط مداخله‌گر و پیامدهای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی ارایه شده است که 37 مقوله با 132 شاخص شناسایی شد که در مرحله کمی، در دو راند دلفی فازی راند اول، (6 مقوله و33 شاخص) و راند دوم، (4 مقوله و 28 شاخص) حذف شد که 27 مقوله با 72 سوال باقی ماند. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - اثربخشی الگوی بازاریابی رسانه های اجتماعی با رویکرد ترکیبی (مطالعه موردی : خبرگان و سیاست گذاران صنعت شیر تهران)
    مطالعات توسعه اجتماعی ایران , شماره 2 , سال 13 , تابستان 1400
    هدف از این تحقیق بررسی اثربخشی الگوی بازاریابی رسانه های اجتماعی با رویکرد ترکیبی می‌باشد. مطالعه حاضر با رویکرد ترکیبی (کیفی-کمی) انجام شده است. در بخش کیفی تعداد 20 نفر از خبرگان و سیاست گذاران صنعت شیر در زمینه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در مصاحبه‌های نیم‌ساخت‌یافته چکیده کامل
    هدف از این تحقیق بررسی اثربخشی الگوی بازاریابی رسانه های اجتماعی با رویکرد ترکیبی می‌باشد. مطالعه حاضر با رویکرد ترکیبی (کیفی-کمی) انجام شده است. در بخش کیفی تعداد 20 نفر از خبرگان و سیاست گذاران صنعت شیر در زمینه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در مصاحبه‌های نیم‌ساخت‌یافته شرکت نمودند. پس از انجام مصاحبه‌ها، به استخراج مفاهیم از مصاحبه‌ها توسط نرم‌افزار Maxqda پرداخته شد و کدهای مربوطه استخراج و با برقراری ارتباط میان کدهای استخراج شده در مرحله کدگذاری باز و حذف شاخص‌های تکراری و ادغام شاخص‌های مشابه، به تم‌های اصلی و فرعی دست یافته شد. در بخش کمی نیز جهت اعتبارسنجی شاخص‌های شناسایی شده و انتخاب شاخص‌های نهایی از تکنیک دلفی فازی استفاده گردید. محاسبات دلفی فازی با کدنویسی در محیط Matlab صورت گرفته است. نتایج نشان داد که شاخص‌های نهایی بازاریابی رسانه‌های اجتمای در قالب الگوی پارادایمی شرایط علّی، شرایط زمینه‌ای، پدیده بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، راهبردها و اقدامات، شرایط مداخله‌گر و پیامدهای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی ارایه شده است که 37 مقوله با 132 شاخص شناسایی شد که در مرحله کمی، در دو راند دلفی فازی راند اول، (6 مقوله و33 شاخص) و راند دوم، (4 مقوله و 28 شاخص) حذف شد که 27 مقوله با 72 سوال باقی ماند. پرونده مقاله

  • مقاله

    5 - بررسی فراوانی آلودگی به تیلریا، بابزیا و آناپلاسما در گاوهای استان البرز به روش‌های میکروسکوپی وPCR
    پاتوبیولوژی مقایسه ای , شماره 5 , سال 17 , زمستان 1399
    آناپلاسموز، بابزیوز و تیلریوز از بیماری های انگلی می باشند که می توانند خسارات قابل توجهی به صنعت دامپروری وارد نمایند. علیرغم اهمیت بیماریزایی تیلریوز، بابزیوز و آناپلاسموز در جمعیت دام های بزرگ، در ایران عمدتا بررسی ها در نشخوارکنندگان کوچک صورت گرفته است. لذا هدف از چکیده کامل
    آناپلاسموز، بابزیوز و تیلریوز از بیماری های انگلی می باشند که می توانند خسارات قابل توجهی به صنعت دامپروری وارد نمایند. علیرغم اهمیت بیماریزایی تیلریوز، بابزیوز و آناپلاسموز در جمعیت دام های بزرگ، در ایران عمدتا بررسی ها در نشخوارکنندگان کوچک صورت گرفته است. لذا هدف از این مطالعه تشخیص فراوانی آلودگی به تیلریا، بابزیا و آناپلاسما در گاوهای استان البرز به روش های میکروسکوپی وPCR (Polymerase chain reaction) بود. بدین منظور از مجموع ۱۳۰ راس گاو خونگیری نموده و به روش گیمسا رنگ آمیزی شد. نمونه های اسمیر مثبت برای تشخیص مولکولی وارد بررسی شدند. از نمونه های خون استخراج DNA با روش فنل - کلروفرم صورت گرفت و آزمون مولکولی توسط پرایمرهای 18S rRNA، 16S rRNA و TamS جهت تشخیص جنس و گونه انجام شد. نتایج این مطالعه فراوانی فرم پیروپلاسمی توسط میکروسکوپ نوری را در ۲۳/۹% از موارد نشان داد. یافته های آزمون PCR 18S rRNA در ۳۸/۵% تائید کننده عفونت با تیلریا و بابزیا بود. همچنین نتایج آزمون PCR ژن Tams1 در همه این موارد نشان دهنده عفونت با تیلریا آنولاتا بود. در PCR 16S rRNA در ۸۵/۳% نمونه ها آناپلاسما تشخیص داد شد. در هیچ موردی آلودگی به بابزیا مشاهد نشد. با توجه به موارد آلودگی با تیلریا آنولاتا و بابزیای گوسفندی و اهمیت برخی گونه های بابزیا اهمیت مطالعات بیشتر برای ارزیابی این بیماری ها در راستای بهبود صنعت دامپروری ضروری به نظر می رسد. پرونده مقاله