فهرست مقالات حسین حسینی


  • مقاله

    1 - تاثیر خط مشی توسعه صادرات کالاهای معدنی از طریق مناطق ویژه اقتصادی ( مورد مطالعه:منطقه ویژه اقتصادی هرمزگان)
    خط مشی‌گذاری عمومی در مدیریت , شماره 2 , سال 13 , تابستان 1401
    زمینه و هدف: با توجه به اهمیت توسعه صادرات کالاهای معدنی از طریق مناطق ویژه اقتصادی به عنوان یکی از مباحث کلیدی در خط مشی گذاری و خلاء پژوهش های نظری مرتبط در مناطق ویژه اقتصادی پژوهش حاضر با رویکردی کاربردی و هدف بررسی الگوی صادرات مواد معدنی از طریق مناطق ویژه اقتصادی چکیده کامل
    زمینه و هدف: با توجه به اهمیت توسعه صادرات کالاهای معدنی از طریق مناطق ویژه اقتصادی به عنوان یکی از مباحث کلیدی در خط مشی گذاری و خلاء پژوهش های نظری مرتبط در مناطق ویژه اقتصادی پژوهش حاضر با رویکردی کاربردی و هدف بررسی الگوی صادرات مواد معدنی از طریق مناطق ویژه اقتصادی بوده استروش:این پژوهش از نوع ترکیبی و بصورت کیفی و کمی صورت گرفته است. محقق در ابتدا با روش پژوهش کیفی و رویکرد داده بنیاد و با مصاحبه با هفده نفر از خبرگان و مدیران گمرک و مدیران شرکت های صادراتی مواد معدنی از طریق تحلیل مصاحبه های صورت گرفته و در مطالعه دوم با روش کمی،ضمن تهیه پرسشنامه آن را در اختیار 384 نفر قرار داده است. یافته‌ها: نتایج شاخص‌های برازندگی مدل: شاخص برازندگی با مقدار 884/0، شاخص نرم‌شده برازندگی با مقدار 872/0، شاخص برازندگی تطبیقی با مقدار 962/0، شاخص برازندگی فزاینده با مقدار 962/0، شاخص نرم‌شده برازندگیاج شده در تحلیل عاملی اکتشافی پشتیبانی کرده استنتیجه‌گیری: نتایج پژوهش نشان داد که؛ در قالب یک مدل ، شامل شش بعد اصلی شامل عوامل ساختاری،صادرات مواد معدنی،مزیت ایران در صادرات مواد معدنی،به روز رسانی قوانین گمرکی،شرایط محیطی و ارتقا بازاریابی مواد معدنی و سی و یک بعد فرعی ارائه کرده است. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی تأثیر استفاده از ظرفیت‌های سازمانی برای افزایش ارزش مشتری (مطالعه موردی: مدیران و کارشناسان بازاریابی بانک سپه)
    خط مشی‌گذاری عمومی در مدیریت , شماره 5 , سال 5 , زمستان 1393
    اهمیت نقش مشتری در مدیریت یک شرکت در طی بیست سال اخیر رو به فزونی بوده است. ظرفیت های سازمانی یک شرکت چه با جهت گیری درونی و چه بیرونی برای افزایش خلق ارزش مشتری ضروری است. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر ظرفیت‌های سازمانی (مدیریت دانش، بازارگرایی و مدیریت ارتباط با چکیده کامل
    اهمیت نقش مشتری در مدیریت یک شرکت در طی بیست سال اخیر رو به فزونی بوده است. ظرفیت های سازمانی یک شرکت چه با جهت گیری درونی و چه بیرونی برای افزایش خلق ارزش مشتری ضروری است. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر ظرفیت‌های سازمانی (مدیریت دانش، بازارگرایی و مدیریت ارتباط با مشتری) بر خلق ارزش برای مشتری در صنعت بانکداری می‌باشد. این مطالعه با استفاده از طرح پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی، مبتنی بر روش همبستگی می‌باشد. جامعه آماری منتخب، مدیران و کارشناسان بازاریابی شعب بانک سپه در کلان شهر تبریز می‌باشند و با استفاده از پرسشنامه، اطلاعات مورد نظر مشتریان جمع‌آوری گردید. پایایی همه متغیر در دامنه قابل‌ قبول قرار دارند. برای آزمون مدل از روش کمترین مربعات جزیی و نرم‌افزار PLS-Graph استفاده شد. نتایج نشان داد که مدیریت دانش بر بازارگرایی و مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر مثبت و همچنین بازارگرایی، مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش بر خلق ارزش بر مشتری تأثیر مثبت دارد. بر اساس نتایج تحقیق به طور کلی می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری نمود که در عصر حاضر پرداختن به بازاریابی مبتنی بر دانش، یک ضرورت می‌باشد و استفاده از آن به عنوان یکی از مهمترین مزیت‌های رقابتی کسب و کارها محسوب می‌گردد. پرونده مقاله