فهرست مقالات نشریه نوآوری های مدیریت آموزشی (1) .


  • مقاله

    1 - رابطه بین هوش هیجانی ومدیریت زمان مدیران دانشگاه آزاداسلامی به منظور ارائه الگویی مناسب برای مدیریت زمان مدیران براساس هوش هیجانی آنان
    نوآوری های مدیریت آموزشی , شماره 5 , سال 3 , زمستان 1386
    چکیده: هدف ازانجام پژوهش حاضر،بررسی رابطه بین هوش هیجانی ومدیریت زمان مدیران دانشگاه آزاداسلامی به منظور فراهم آوردن الگوی مناسب برای مدیریت زمان براساس هوش هیجانی آنان است .جامعه آماری این پژوهش راکلیه مدیران دانشگاه آزاداسلامی تشکیل می دهد.که ازمیان آنها تعداد554به رو چکیده کامل
    چکیده: هدف ازانجام پژوهش حاضر،بررسی رابطه بین هوش هیجانی ومدیریت زمان مدیران دانشگاه آزاداسلامی به منظور فراهم آوردن الگوی مناسب برای مدیریت زمان براساس هوش هیجانی آنان است .جامعه آماری این پژوهش راکلیه مدیران دانشگاه آزاداسلامی تشکیل می دهد.که ازمیان آنها تعداد554به روش تصادفی چندمرحله ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند.ابزارپژوهش شامل پرسش نامه هوش هیجانی سیبریا شرینگ وپرسشنامه محقق ساخته مدیریت زمان است.نتایج حاصل ازرگرسیون چندمتغیری خطی نشان دادکه :1- بین هوش هیجانی ومدیریت زمان رابطه وجوددارد.2- الگوی مدیریت زمان براساس هوش هیجانی مدیران به قرارزیراست: خودانگیختگی ×017/0+خودآگاهی×26/0+017/0=مدیریت زمان پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - سبک تفکر مدیران و مولفه های آن در دانشگاه آزاد اسلامی
    نوآوری های مدیریت آموزشی , شماره 1 , سال 4 , بهار 1388
    چکیده: هدف اساسی پژوهش حاضر بررسی تعهد سازمانی و مولفه های آن در مدیران دانشگاه آزاد اسلامی است. جامعه آماری این پژوهش را تمام مدیران واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می دهند. با روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای و طبقه بندی تعداد 540 نفر از مدیران واحدهای مختلف دانشگاه آ چکیده کامل
    چکیده: هدف اساسی پژوهش حاضر بررسی تعهد سازمانی و مولفه های آن در مدیران دانشگاه آزاد اسلامی است. جامعه آماری این پژوهش را تمام مدیران واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می دهند. با روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای و طبقه بندی تعداد 540 نفر از مدیران واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شدند. ابزار سنجش عبارت از پرسشنامه سبک تفکر استرانبرگ است که بر روی مدیران اجرا شد. نتایج تحلیل واریانس یکطرفه و آزمون پیگردی LSD نشان داد که : 1- بین سبک تفکر مدیران دانشگاه آزاد اسلامی به تفکیک منطقه تفاوت معنی دار وجود دارد، 2- بین ابعاد قانون گذاری، اجرایی و سطح فکری درون نگر از ابعاد سبک تفکر مدیران به تفکیک منطقه تفاوت معنی دار وجود دارد و 3- بین ابعاد قضاوت گر، سطح فکری کلی نگر، سطح فکری جزیی نگر و سطح فکری برون نگر از ابعاد سبک تفکر مدیران به تفکیک منطقه تفاوت معنی دار وجود ندارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - تعهد سازمانی مدیران و مؤلفه‎های آن در دانشگاه آزاد اسلامی
    نوآوری های مدیریت آموزشی , شماره 4 , سال 4 , پاییز 1387
    چکیده: هدف اساسی پژوهش حاضر بررسی تعهد سازمانی و مؤلفه‎های آن در مدیران دانشگاه آزاد اسلامی است. جامعه‎ی آماری این پژوهش را تمام مدیران واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‎دهند. با روش نمونه‎گیری تصادفی مرحله‎ای و طبقه‎بندی تعداد 540 نفر از مدیر چکیده کامل
    چکیده: هدف اساسی پژوهش حاضر بررسی تعهد سازمانی و مؤلفه‎های آن در مدیران دانشگاه آزاد اسلامی است. جامعه‎ی آماری این پژوهش را تمام مدیران واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‎دهند. با روش نمونه‎گیری تصادفی مرحله‎ای و طبقه‎بندی تعداد 540 نفر از مدیران واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شدند. ابزار سنجش عبارت از پرسش‎نامه تعهد سازمانی آلن و مایر است که بر روی مدیران اجرا شد. نتایج تحلیل واریانس یک‎طرفه و آزمون پیگردی LSD نشان می‎دهد که‎: 1- بین میانگین نمره تعهد سازمانی مدیران به تفکیک منطقه تفاوت معنی‎دار وجود دارد. 2- بین نمره مؤلفه تعهد عاطفی مدیران به عنوان یکی از ابعاد تعهد سازمانی به تفکیک منطقه تفاوت معنی‎دار وجود دارد. 3- بین میانگین نمره مؤلفه‎های تعهد مستمر و تعهد هنجاری از ابعاد تعهد سازمانی مدیران تفاوت معنی‎دار وجود ندارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - محیط روان‏شناختی و مؤلفه‏های آن در دانشگاه آزاد اسلامی
    نوآوری های مدیریت آموزشی , شماره 2 , سال 4 , تابستان 1388
    چکیده: هدف اساسی پژوهش حاضر بررسی محیط روان‎شناختی و مؤلفه‎های آن در دانشگاه آزاد اسلامی است. جامعه آماری این پژوهش را تمام مدیران واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‎دهند. با روش نمونه‎گیری تصادفی مرحله‎ای و طبقه‎بندی تعداد 540 نفر از مدیران وا چکیده کامل
    چکیده: هدف اساسی پژوهش حاضر بررسی محیط روان‎شناختی و مؤلفه‎های آن در دانشگاه آزاد اسلامی است. جامعه آماری این پژوهش را تمام مدیران واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‎دهند. با روش نمونه‎گیری تصادفی مرحله‎ای و طبقه‎بندی تعداد 540 نفر از مدیران واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی و به ازای هر مدیر 3 نفر از کارکنان تحت سرپرستی آنها یعنی 1620 نفر انتخاب شدند. ابزار سنجش عبارت است از پرسش‎نامه محقق‎ساخته محیط روان‎شناختی که بر روی کارکنان اجرا شد. نتایج تحلیل واریانس یک‎طرفه است و آزمون پیگردی LSD نشان داد که: 1- بین محیط روان‎شناختی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به تفکیک منطقه تفاوت معنی‎دار وجود ندارد. 2- بین ابعاد پاداش، دوستی، پشتیبانی و استقلال از ابعاد محیط روان‎شناختی به تفکیک منطقه تفاوت معنی‎دار وجود دارد. 3- بین ابعاد تعارض، کنترل شغلی، روابط بین فردی، تعهد کاری، فشار کاری، اعتبار و احترام سازمانی از ابعاد محیط روان‎شناختی به تفکیک منطقه تفاوت معنی‎دار وجود ندارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    5 - الگوی ریاضی پیش بینی بهره وری مدیران بر اساس فضای سازمانی
    نوآوری های مدیریت آموزشی , شماره 4 , سال 4 , پاییز 1388
    چکیده: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین فضای سازمانی با بهره وری خدمات مدیران در سازمان های آموزشی، خدماتی، صنعتی، آموزش عالی، مالیاتی و امدادی به منظور ارایه الگوی مناسب مدیریتی بهره وری بر اساس فضای سازمانی است. جامعه پژوهشی شامل مدیران دبیرستانهای شهر تهران چکیده کامل
    چکیده: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین فضای سازمانی با بهره وری خدمات مدیران در سازمان های آموزشی، خدماتی، صنعتی، آموزش عالی، مالیاتی و امدادی به منظور ارایه الگوی مناسب مدیریتی بهره وری بر اساس فضای سازمانی است. جامعه پژوهشی شامل مدیران دبیرستانهای شهر تهران، مدیران شهرداری های شرق تهران، مدیران شرکت های صنایع پتروشیمی، مدیران بخش های مختلف دانشگاه آزاد منطقه 8 ، مدیران مالیاتی استان تهران و مدیران کمیته امداد شهر تهران می باشد. 245 نفر از مدیران دبیرستانها، 52 نفر از مدیران شهرداری ها، 349 نفر از مدیران صنایع پتروشیمی، 200 نفر از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی، 208 نفر از مدیران سازمانهای مالیاتی و 154 نفر از مدیران کمیته امداد، به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه فضای سازمانی (لیتوین و استرینجر، 1968) و بهره وری (اسمیت و همکاران، 1998) می باشد. پرسشنامه های فضای سازمانی و بهره وری در بین گروه کارمندان اجرا شد که به ازای هر مدیر سه نفر از کارمندان آنها هر دو پرسشنامه را پر کردند. نتایج حاصل از روش رگرسیون چند متغیری نشان داد که: 1- بین فضای سازمانی و بهره وری خدمات مدیران رابطه وجود دارد. 2- الگوی ریاضی برای بهره وری خدمات مدیران بر اساس فضای سازمانی در سازمان های آموزشی، شهرداری ها، صنعتی، آموزش عالی، مالیاتی و امدادی به ترتیب به شرح زیر است: (62/22-) + فضای سازمانی 64/0 = بهره وری (1 (825/15-) + فضای سازمانی 73/0 = بهره وری (2 (19/29-) + فضای سازمانی 65/0 = بهره وری (3 (219/11-) + فضای سازمانی 85/0 = بهره وری (4 (04/10-) + فضای سازمانی 66/0 = بهره وری (5 (74/15-) + فضای سازمانی 63/0 = بهره وری (6 پرونده مقاله

  • مقاله

    6 - بررسی عملکرد کارکنان مناطق مختلف دانشگاه آزاد اسلامی
    نوآوری های مدیریت آموزشی , شماره 2 , سال 8 , تابستان 1392
    چکیده هدف اساسی پژوهش حاضر بررسی عملکرد کارکنان مناطق مختلف دانشگاه آزاد اسلامی است. جامعه آماری این پژوهش را تمام کارکنان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می دهند. با روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای و طبقه بندی تعداد 1096 نفر از کارکنان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلام چکیده کامل
    چکیده هدف اساسی پژوهش حاضر بررسی عملکرد کارکنان مناطق مختلف دانشگاه آزاد اسلامی است. جامعه آماری این پژوهش را تمام کارکنان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می دهند. با روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای و طبقه بندی تعداد 1096 نفر از کارکنان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شدند. ابزار سنجش عبارت از پرسش نامه محقق ساخته 48 سؤالی است که براساس مدل "اچیو"[1] هرسی و گلد اسمیت ساخته شده است که بر روی کارکنان اجرا شد. نتایج تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون پیگردی LSD نشان داد که: بین میانگین نمره عملکرد به تفکیک منطقه های دانشگاه آزاد اسلامی تفاوت وجود دارد و میانگین نمره عملکرد به تفکیک منطقه های دانشگاه آزاد اسلامی نشان داد که از 17 منطقه مورد مطالعه، مناطق 6 و 7 و 5 و 12 در مقام قیاس با سایر مناطق از بیشترین میانگین نمره عملکرد برخوردارند. 4.ACHIEVE پرونده مقاله

  • مقاله

    7 - بررسی رابطه هوش هیجانی و جوسازمانی با درگیری شغلی در بین کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
    نوآوری های مدیریت آموزشی , شماره 4 , سال 11 , پاییز 1395
    هدف اصلی پژوهش حاضر رابطه هوش هیجانی و جو سازمانی با درگیری شغلی در بین کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن به تعداد 620 نفر تشکیل می دادندکه تعداد 250 نفر از میان آنان بر اساس روش نمونه گیری س چکیده کامل
    هدف اصلی پژوهش حاضر رابطه هوش هیجانی و جو سازمانی با درگیری شغلی در بین کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن به تعداد 620 نفر تشکیل می دادندکه تعداد 250 نفر از میان آنان بر اساس روش نمونه گیری ساده به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار به کار برده شده در این پژوهش برای درگیری شغلی، پرسشنامه کانگو(1988)، برای هوش هیجانی، پرسشنامه سیبریا شرینگ و برای جوسازمانی، پرسشنامه لیتوین و استرینجر(1982) بود که پایایی پرسشنامه درگیری شغلی بر اساس آلفای کرونباخ برابر88 /0 و جوسازمانی 71/0 و هوش هیجانی 85/0 درصد به دست آمد. در تجزیه و تحلیل آماری از آمار توصیفی و استنباطی و روش رگرسیون خطی چند متغیره استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان داد که بین هوش هیجانی، جو سازمانی و درگیری شغلی رابطه معنی دار وجود دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    8 - مدیریت سرمایه فکری در مناطق مختلف دانشگاه آزاد اسلامی
    نوآوری های مدیریت آموزشی , شماره 1 , سال 7 , بهار 1391
    چکیده: هدف اساسی پژوهش حاضر بررسیمدیریت سرمایه فکری در مناطق مختلف دانشگاه آزاد اسلامی است. جامعه آماری این پژوهش را تمام کارکنان واحدهای جامع، بسیار بزرگ وبزرگ واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می دهند. با روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای و طبقه بندی تعداد 998 نفر ازکار چکیده کامل
    چکیده: هدف اساسی پژوهش حاضر بررسیمدیریت سرمایه فکری در مناطق مختلف دانشگاه آزاد اسلامی است. جامعه آماری این پژوهش را تمام کارکنان واحدهای جامع، بسیار بزرگ وبزرگ واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می دهند. با روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای و طبقه بندی تعداد 998 نفر ازکارکنان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شدند. ابزار سنجش عبارت از پرسش نامه مدیریت سرمایه فکری بنتیس (1997) است که بر روی کارکنان اجرا شد. نتایج تحلیل واریانس یکطرفه و آزمون پیگردی LSD نشان داد که: 1- بین مدیریت سرمایه فکریدانشگاه آزاد اسلامی به تفکیک منطقه تفاوت معنادار وجود دارد، 2- میانگین نمره مدیریت سرمایه فکری منطقه 3 از مناطق 1، 2، 4، 5، 6، 7، 8، 9، 10، 11، 12 و 13 بزرگتر است و بر عکس سایر مناطق ذکرشده به همان اندازه از منطقه 3 کوچکتر است. منطقه 4 از منطقه 2 بزرگتر است و از سایر مناطق کوچکتر است. منطقه 5 از مناطق 13،12،6،4،2،1 بزرگتر و از سایر مناطق کوچکتر است. منطقه 7 از مناطق 1، 2، 4، 6، 12 و 13 بزرگتر و از سایر مناطق کوچکتر است. منطقه 8 از مناطق 2،1 و6 بزرگتر است و از سایر مناطق کوچکتر است. منطقه 9 از مناطق 1، 2، 4، 6، 8، 12 و 13 بزرگتر است و از سایر مناطق کوچکتر است. منطقه 10 از مناطق 1، 2، 4، 6، 12 و 13 بزرگتر است واز سایر مناطق کوچکتر است. منطقه 11 از مناطق 2 و 6 بزرگتر است و منطقه 12 از مناطق 2 و 6 بزرگتر است و منطقه 13 از منطقه 2 بزرگتر است. پرونده مقاله

  • مقاله

    9 - بررسی رابطه بین خلاقیت کارکنان و بلوغ سازمانی با سرمایه فکری دانشکده فنی و حرفه ای دختران دکتر شریعتی تهران
    نوآوری های مدیریت آموزشی , شماره 2 , سال 12 , تابستان 1396
    پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین خلاقیت کارکنان و بلوغ سازمانی با سرمایه فکری در دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه دکتر شریعتی تهران با استفاده از روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی انجام گردید. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی تهران در چکیده کامل
    پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین خلاقیت کارکنان و بلوغ سازمانی با سرمایه فکری در دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه دکتر شریعتی تهران با استفاده از روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی انجام گردید. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی تهران در سال 95 – 1394 بوده که تعداد آن ها (291) نفر می باشند. تعداد نمونه طبق جدول مورگان تعیین و سپس به صورت نمونه گیری تصادفی ساده تعداد (165) نفر مشخص شد. ابزار تحقیق دو پرسشنامه استاندارد و یک پرسشنامه محقق ساخته بوده که به منظور سنجش خلاقیت کارکنان پرسشنامه رند سیپ(1979) با 50 سوال، بلوغ سازمانی پرسشنامه محقق ساخته با 20 سوال و سرمایه فکری پرسشنامه بنتیس(1998) با 42 سوال استفاده شده است و اعتبار آن ها از طریق محاسبه آلفای کرونباخ به ترتیب 879/0 ، 938/0 و 907/0 تعیین گردید، داده های گردآوری شده با استفاده از شاخص های ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون چند متغیری و جدول آنووا تجزیه و تحلیل شده اند. نتایج نشان می دهد: بین خلاقیت و بلوغ سازمانی با سرمایه فکری رابطه مثبت و معنا دار وجود دارد. بین خلاقیت و ابعاد آن با سرمایه فکری کارکنان دانشکده فنی و حرفه ای دختران دکتر شریعتی تهران رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد، و این همبستگی در بعد انعطاف پذیری بیشتر است. 3) بین بلوغ سازمانی و ابعاد آن با سرمایه فکری کارکنان دانشکده فنی و حرفه ای دختران دکتر شریعتی تهران نیز رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد، و این همبستگی در بعد بلوغ فردی بیشتر است. پرونده مقاله