فهرست مقالات خدیجه ندری


  • مقاله

    1 - بررسی رابطه هوش هیجانی و جوسازمانی با درگیری شغلی در بین کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
    نوآوری های مدیریت آموزشی , شماره 4 , سال 11 , پاییز 1395
    هدف اصلی پژوهش حاضر رابطه هوش هیجانی و جو سازمانی با درگیری شغلی در بین کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن به تعداد 620 نفر تشکیل می دادندکه تعداد 250 نفر از میان آنان بر اساس روش نمونه گیری س چکیده کامل
    هدف اصلی پژوهش حاضر رابطه هوش هیجانی و جو سازمانی با درگیری شغلی در بین کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن به تعداد 620 نفر تشکیل می دادندکه تعداد 250 نفر از میان آنان بر اساس روش نمونه گیری ساده به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار به کار برده شده در این پژوهش برای درگیری شغلی، پرسشنامه کانگو(1988)، برای هوش هیجانی، پرسشنامه سیبریا شرینگ و برای جوسازمانی، پرسشنامه لیتوین و استرینجر(1982) بود که پایایی پرسشنامه درگیری شغلی بر اساس آلفای کرونباخ برابر88 /0 و جوسازمانی 71/0 و هوش هیجانی 85/0 درصد به دست آمد. در تجزیه و تحلیل آماری از آمار توصیفی و استنباطی و روش رگرسیون خطی چند متغیره استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان داد که بین هوش هیجانی، جو سازمانی و درگیری شغلی رابطه معنی دار وجود دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - رابطه بین شیوه های مدیریتی، حمایت سازمانی ادراک شده و تعهد سازمانی با رضایت شغلی مدیران(مطالعه موردی مدیران دبیرستان های شهر قرچک)
    نوآوری های مدیریت آموزشی , شماره 1 , سال 10 , بهار 1394
    این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین شیوه های مدیریتی، حمایت سازمانی ادراک شده و تعهد سازمانی با رضایت شغلی مدیران انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل همه مدیران دبیرستان های شهر قرچک بودند. برای انجام این پژوهش 130 مدیر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. همه آنها چکیده کامل
    این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین شیوه های مدیریتی، حمایت سازمانی ادراک شده و تعهد سازمانی با رضایت شغلی مدیران انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل همه مدیران دبیرستان های شهر قرچک بودند. برای انجام این پژوهش 130 مدیر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. همه آنها پرسشنامه چند عاملی شیوه های مدیریت (بس و آوولیو، 1995)، پرسشنامه حمایت سازمانی ادراک شده (آیزنبرگر و همکاران، 1986)، پرسشنامه تعهد سازمانی (آلن و مایر، 1997) و پرسشنامه رضایت شغلی هرزبرگ (دانت و همکاران، 1966) را تکمیل کردند. یافته ها نشان داد که میان شیوه مدیریت تحول آفرین، شیوه مدیریت تبادلی، حمایت سازمانی ادراک شده و تعهد عاطفی با رضایت شغلی رابطه مثبت و معنادار وجود داشت (01/0>P). حمایت سازمانی ادراک شده، شیوه مدیریت تبادلی و تعهد عاطفی در یک مدل پیش بین توانستند حدود 55 درصد از واریانس رضایت شغلی را پیش بینی کنند و نیز سهم حمایت سازمانی ادراک شده در پیش بینی رضایت شغلی بیش از سایر متغیرها بود. با توجه به یافته های پژوهش حاضر حمایت سازمانی ادراک شده، شیوه مدیریت تبادلی و تعهد عاطفی مهمترین پیش بینی کننده های رضایت شغلی بودند. بنابراین به مدیران ارشد، برنامه ریزان، درمانگران و مشاوران پیشنهاد می شود تا به نشانه های متغیرهای مذکور توجه کرده و بر اساس آنها برنامه هایی را برای بهبود رضایت شغلی مدیران طراحی کنند. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - بررسی رابطه رسته های شغلی با عملکرد کارکنان آموزش و پرورش شهر زنجان
    نوآوری های مدیریت آموزشی , شماره 4 , سال 12 , پاییز 1396
    تحقیق حاضر با هدف بررسی ارتباط رسته شغلی با عملکرد کارکنان انجام گرفته است. این تحقیق از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها از نوع پیمایشی و از نظر روش تحلیل داده ها از نوع همبستگی می باشد. پس از مطالعه پیشینه موضوع و بررسی الگوهای موجود در مورد استر چکیده کامل
    تحقیق حاضر با هدف بررسی ارتباط رسته شغلی با عملکرد کارکنان انجام گرفته است. این تحقیق از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها از نوع پیمایشی و از نظر روش تحلیل داده ها از نوع همبستگی می باشد. پس از مطالعه پیشینه موضوع و بررسی الگوهای موجود در مورد استراتژی سازمانی و عملکرد و شکل گیری چهارچوب نظری ،متغیرهای مهم تحقیق شناسایی و مدل مفهومی و فرضیات تحقیق مشخص گردید. برای اندازه گیری متغیرها از پرسشنامه استفاده گردید.که روایی محتوای آن توسط خبرگان تایید شد.وضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه 832/0درصد به دست آمد. نمونه آماری مورد مطالعه در این تحقیق شامل 248نفراز کارکنان اداره آموزش و پرورش شهر زنجان که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. نتیجه تحلیل های آماری و آزمون فرضیات تحقیق به کمک ضریب همبستگی نشان داد که بین رسته شغلی و عملکرد کارکنان رابطه معنی دار وجود دارد و در نهایت بر اساس نتایج به دست آمده پیشنهادات و راه کارهایی به آموزش و پرورش و محققان بعدی ارائه گردید. پرونده مقاله