فهرست مقالات نوید نخبه زعیم


  • مقاله

    1 - بررسی برخی از عوامل اثرگذار بر تمایل به خرید تفننی
    مدیریت توسعه و تحول , شماره 2 , سال 4 , تابستان 1391
    اخیراً نقش خرید تفننی که به طور‌ عمومی به خرید بدون برنامه معروف است و هم‌چنین سهم بسزای آن در مجموع خریدهای انجام شده توسط افراد مختلف، مورد توجه متخصصان بازار قرار گرفته است. در این تحقیق مدلی از پیش‌زمینه‌های مؤثر بر تمایل به خرید تفننی ارائه شده چکیده کامل
    اخیراً نقش خرید تفننی که به طور‌ عمومی به خرید بدون برنامه معروف است و هم‌چنین سهم بسزای آن در مجموع خریدهای انجام شده توسط افراد مختلف، مورد توجه متخصصان بازار قرار گرفته است. در این تحقیق مدلی از پیش‌زمینه‌های مؤثر بر تمایل به خرید تفننی ارائه شده که به طورعملی و با استفاده از داده‌هایی که در یک مسیر زمانی (پاسخ به پرسش‌نامه، پس ازخرید) گردآوری شده‌اند، در مراکز خرید مورد آزمون قرار گرفته است. تحلیل داده‌ها با بهره‌گیری از نرم افزار لیزرل 8.5 بسیاری از پیش‌بینی‌های ما را تأیید کرده است. در این بررسی، تأثیر برخی متغیرهای موقعیتی (زمان موجود و پول موجود) و متغیرهای تفاوت فردی (لذت بردن از خرید و گرایش به خرید تفننی) بر روی گروهی از متغیرهای درونی، شامل احساسات مثبت و منفی، فعالیت‌های جستجوی خرید و نهایتاً بر تمایل احساس شده برای خرید تفننی، مورد آزمون قرار گرفته است و در نهایت اگر یک خرید تفننی اتفاق بیفتد یا خیر، تحقیق حاضر جنبه های مختلفی از این ایده را مورد اشاره و تدقیق قرار داده است. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی تاثیر شناخت فرهنگ سازمانی بر اعتماد سازمانی کارکنان(مطالعه موردی: دانشگاه آزاد واحد مرند )
    نوآوری های مدیریت آموزشی , شماره 1 , سال 13 , بهار 1397
    پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر شناخت فرهنگ سازمانی بر اعتماد سازمانی کارکنان(مطالعه موردی: دانشگاه آزاد واحد مرند ) به تعداد 110 نفر تشکیل می دهند که حجم نمونه آماری بر اساس جدول مورگان 86 نفر به صورت تصادفی طبقه نسبتی انتخاب گردید. پژوهش حاضر از بعد هدف کاربردی و از لحا چکیده کامل
    پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر شناخت فرهنگ سازمانی بر اعتماد سازمانی کارکنان(مطالعه موردی: دانشگاه آزاد واحد مرند ) به تعداد 110 نفر تشکیل می دهند که حجم نمونه آماری بر اساس جدول مورگان 86 نفر به صورت تصادفی طبقه نسبتی انتخاب گردید. پژوهش حاضر از بعد هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت پژوهشی توصیفی از نوع همبستگی است. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد فرهنگ سازمانی رابینز(1991) و اعتماد سازمانی رابینز(2003) استفاده گردید. روایی پرسشنامه های مذکور توسط متخصصان حوزه مربوطه مورد تایید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه ها از طریق ضریب آلفای کرونباخ مورد محاسبه قرار گرفت. پرسشنامه فرهنگ سازمانی 86/. و پرسشنامه اعتماد سازمانی 90/. مورد تایید قرار گرفت. برای تحلیل داده‌ها از آزمون همبستگی و رگرسیون استفاده شد. نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون نشان داد که: بین فرهنگ سازمانی با اعتماد سازمانی رابطه مستقیم معنی داری دارد و از روی فرهنگ سازمانی می توان اعتماد سازمانی کارکنان را به میزان 34 درصد پیش بینی کرد. ایجاد اعتماد یکی از خصلت های ضروری فرهنگ سازمانی است. شهرت سازمان به فرهنگ سازمانی مثبت، بر اعتماد و اطمینان پیروان به تصمیم گیری های معین در هر موقعیتی اثر می گذارد. اعتماد باعث ایجاد و حفظ وحدت را در سازمانها و باعث ایجاد ارزش های دموکراتیک در سازمان می شود. همچنین اعتماد می‌تواند مشروعیت و اثربخشی سازمان را افزایش دهد. اعتماد، اطمینان پایدار مبتنی بر صداقت، توانایی یا شخصیت یک فرد است. اعتماد اشتیاق و علاقه یک گروه به اقدامات حساس گروه دیگر است. پرونده مقاله