فهرست مقالات علی شکرگفتار


  • مقاله

    1 - تدوین مدل مشارکت ورزشی در دوران پاندمی کووید-19
    پژوهش های کاربردی در علوم ورزشی و سلامت , شماره 8 , سال 2 , زمستان 1402
    هدف از تحقیق حاضر، تدوین مدل مشارکت ورزشی در دوران پاندمی کووید 19 بود. روش تحقیق حاضر، به‌صورت آمیخته (کیفی ـ کمی) می‌باشد. جامعه آماری بخش کیفی تحقیق، اساتید مدیریت ورزشی، مدیران، کارشناسان و باشگاه‌داران اجرایی در ورزش بودند که انتخاب آن‌ها به‌صورت هدفمند ـ گلوله برف چکیده کامل
    هدف از تحقیق حاضر، تدوین مدل مشارکت ورزشی در دوران پاندمی کووید 19 بود. روش تحقیق حاضر، به‌صورت آمیخته (کیفی ـ کمی) می‌باشد. جامعه آماری بخش کیفی تحقیق، اساتید مدیریت ورزشی، مدیران، کارشناسان و باشگاه‌داران اجرایی در ورزش بودند که انتخاب آن‌ها به‌صورت هدفمند ـ گلوله برفی انجام شد. جامعه آماری بخش کمی شامل مشتریان، شهروندان ورزشکار و غیر ورزشکار باشگاه‌های خصوصی استان تهران بودند که به‌صورت نمونه‌گیری در دسترس 384 نفر به ‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در بخش کیفی تحقیق از نظریه داده‌بنیاد برای مدل پارادایمی تحقیق و در بخش کمی تحقیق از معادلات ساختاری با نرم‌افزار PLS نسخه 3 استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که مقوله‌ها در قالب 17 مقوله، 76 کد مفهومی، شش مدل پارادایمی به‌صورت موجبات شرایط علی، مقوله اصلی، زمینه‌ای، مداخله‌گر، راهبردها و پیامدها جای گرفتند. نتایج تحقیق نشان داد که عوامل انگیزشی از جمله شرایط زمینه‌ای مشارکت ورزشی در دوران کووید 19 هستند. در این راستا اعطای مشوق‌ها توسط آموزش و تشویق سازمان‌ها برای کارکنان، مشوق‌های شهرداری و ایجاد جوایز برای مشارکت ورزشی می‌تواند عامل انگیزشی برای اقشار مختلف برای حضور در برنامه‌های ورزشی باشد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی رابطه بازارگرایی با رضایت مشتریان از کیفیت خدمات باشگاه‌های بدنسازی شهر کرمان
    پژوهش های کاربردی در علوم ورزشی و سلامت , شماره 6 , سال 2 , تابستان 1402
    هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بازارگرایی با رضایت مشتریان از کیفیت خدمات باشگاه‌های بدنسازی شهر کرمان بود. روش تحقیق توصیفی بوده، و از حیث هدف جزو تحقیقات کاربردی به‌شمار می‌رود. جامعه آماری پژوهش نیز شامل مشتریان باشگاه‌های بدنسازی در سطح شهر کرمان بوده و نمونه آماری به ص چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بازارگرایی با رضایت مشتریان از کیفیت خدمات باشگاه‌های بدنسازی شهر کرمان بود. روش تحقیق توصیفی بوده، و از حیث هدف جزو تحقیقات کاربردی به‌شمار می‌رود. جامعه آماری پژوهش نیز شامل مشتریان باشگاه‌های بدنسازی در سطح شهر کرمان بوده و نمونه آماری به صورت در دسترس، در حدود 240 نفر از مشتریان باشگاه‌های بدنسازی شهر کرمان انتخاب شدند. ابزار پژوهش حاضر، پرسشنامه‌های بازارگرایی نارور و اسلاتر (1999) و رضایت مشتری رجبی و همکاران (1389) بود. روایی پرسشنامه‌های‌ تحقیق توسط 11 نفر از اساتید رشته مدیریت ورزشی مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ 76/0 و 84/0 به دست آمد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف، آزمون ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تحلیل رگرسیون با کمک نرم‌افزار SPSS نسخه 23 انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین ابعاد بازارگرایی (مشتری‌گرایی، رقیب‌گرایی و هماهنگی بین‌بخشی) با رضایت مشتریان، ارتباط مثبت و معنی‌داری وجود دارد. بنابراین، مدیران باشگاه‌ها می‌توانند با توجه به درک نیاز و خواستهﻫﺎی ﻣﺸﺘﺮیان، در جهت ارزش‌آفرینی برای مشتریان هدف‌گذاری نمایند و با ارائه خدماتی از قبیل ارائه تجهیزات فیزیکی و محیطی مناسب، رفتار صحیح کارکنان، بهره‌گیری از مربیان قابل اعتماد، ارائه برنامه‌های تمرینی و دسترسی آسان به خدمات، همواره در حال سنجش رضایت مشتریان باشند. پرونده مقاله