فهرست مقالات هدی زینالی


  • مقاله

    1 - طراحی الگوی کسب وکارهای مقاومتی در صنایع خدماتی
    آینده پژوهی مدیریت , شماره 134 , سال 34 , پاییز 1402
    زمینه: با توجه به اینکه صنایع خدماتی بیشترین سهم را در اقتصاد کشورها دارد و امروزه با بحران های پیش بینی نشده ای روبرو هستیم، لذا مقاوم سازی و پایداری این کسب و کارها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی کسب وکارهای مقاومتی در صنایع خدماتی ان چکیده کامل
    زمینه: با توجه به اینکه صنایع خدماتی بیشترین سهم را در اقتصاد کشورها دارد و امروزه با بحران های پیش بینی نشده ای روبرو هستیم، لذا مقاوم سازی و پایداری این کسب و کارها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی کسب وکارهای مقاومتی در صنایع خدماتی انجام شده است.روش: روش استفاده‌ شده در پژوهش، کیفی و مبتنی بر راهبرد نظریه داده‌بنیاد است. برای جمعآوری داده ها از ابزار مصاحبه عمیق استفاده شده است. جامعه هدف خبرگان دانشگاهی، مدیران و کارشناسان ارشد صنایع خدماتی که در فرایند و تصمیمات اجرایی صنایع خدماتی مشارکت داشتند، بودهاند. همچنین با استفاده از نمونه گیری هدفمند پس از 15 مصاحبه عمیق، اشباع نظری حاصل شد. یافته ها: در رویکرد دادهبنیاد در این پژوهش طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی بیانگر 27 مقوله کلی در قالب پارادایمی شامل شرایط علّی، زمینه ای، مداخله گر، مقوله های محوری، راهبردها و پیامدها مبتنی بر توسعه کسبوکار مقاومتی بوده است.نتیجه گیری: نتایج پژوهش مشتمل بر ارائه عوامل علّی، زمینه‌ای، مداخله‌ای، مقوله محوری، پیامدها و تدوین راهبردها در جهت توسعه کسبوکارهای مقاومتی در صنایع خدماتی است که در قالب مدل پارادایمی منطبق بر نظریه داده بنیاد تحقق می یابد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - ارزیابی کسبوکارهای مقاومتی در جهت افزایش میزان رفتارهای تابآورانه در صنایع خدماتی
    مطالعات رفتاری در مدیریت , شماره 3 , سال 14 , پاییز 1402
    امروزه نقش مهم کسب‌وکارهای مقاومتی در افزایش میزان رفتارهای تاب آورانه، بر بخش‌ها و کشورها موجب ایجاد علاقه گسترده به تحقیقات در این زمینه شده است. هدف از این پژوهش نشان دادن اهمیت ارزیابی کسب‌وکارهای مقاومتی در جهت افزایش میزان رفتارهای تاب‌آورانه در صنایع خدماتی بوده چکیده کامل
    امروزه نقش مهم کسب‌وکارهای مقاومتی در افزایش میزان رفتارهای تاب آورانه، بر بخش‌ها و کشورها موجب ایجاد علاقه گسترده به تحقیقات در این زمینه شده است. هدف از این پژوهش نشان دادن اهمیت ارزیابی کسب‌وکارهای مقاومتی در جهت افزایش میزان رفتارهای تاب‌آورانه در صنایع خدماتی بوده است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه مدیران صنایع خدماتی تشکیل می‌دهند. داده‌های لازم با پرسشنامه از 253 نفر از مدیران صنایع خدماتی که به روش نمونه‌گیری غیر احتمالی از نوع ساده و آسان انتخاب شدند گردآوری شد. جهت آزمون مدل از روش کمترین مربعات جزیی و نرم‌افزار SAMARTPLS استفاده شد. با تحلیل‌ ر‌و‌ا‌بط‌ مو‌جو‌د‌ د‌ر‌ میا‌ن‌ متغیر‌ها‌ی‌ مد‌ل‌ تحقیق‌ به‌طور گسترده و عمیق، نتایج ارزیابی‌ها نشان می‌دهد به‌منظور ارزیابی کسب‌وکارهای مقاومتی در بالا‌بردن میزان تاب‌آوری در رفتارها، بایستی برای اقدامات بعدی و مقایسۀ سطح پیشرفت این گونه رفتارها در صنایع خدماتی، برای هرکدام از این ابعاد که ارائه می‌شود، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گردد، دقت در توسعه و درنظرگرفتن فرآیندهای دخیل، بسیار مهم است. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - ارزیابی مدل کسب و کارهای مقاومتی به منظور توسعه صنایع خدماتی
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 1 , سال 16 , بهار 1403
    این پژوهش با هدف ارزیابی مدل کسبوکارهای مقاومتی به منظور توسعه صنایع خدماتی به انجام رسید. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ رویکرد اکتشافی، و از جهت روش تجزیهوتحلیل داده‌ها، آمیخته (کیفی و کمّی) می‌باشد. در مرحله کیفی پژوهش، گروهی از خبرگان صنایع خدماتی، انتخاب و با آ چکیده کامل
    این پژوهش با هدف ارزیابی مدل کسبوکارهای مقاومتی به منظور توسعه صنایع خدماتی به انجام رسید. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ رویکرد اکتشافی، و از جهت روش تجزیهوتحلیل داده‌ها، آمیخته (کیفی و کمّی) می‌باشد. در مرحله کیفی پژوهش، گروهی از خبرگان صنایع خدماتی، انتخاب و با آنها مصاحبه های عمیق انجام شد. در این فاز، از روش نمونه‌گیری هدفمند استفاده شد و تا زمان رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت و مجموعاً 15 مصاحبه صورت گرفت. در فاز کمّی، مدیران صنایع خدماتی به عنوان جامعه در نظر گرفته شدند و از میان آنها، 242 نفر بر اساس روش نمونه‌برداری طبقه‌ای تصادفی تا تسهیم متناسب به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند. در فاز کیفی تحقیق، ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبه‌های غیرساختار یافته با خبرگان بود. ابزار اصلی گردآوری داده‌ها، در فاز کمی تحقیق، پرسشنامه‌ای ساخته شده مشتمل بر 94گویه بود که بر مبنای مدل مفهومی اولیه طراحی شده است . نتایج پژوهش حاضرموجب طراحی مدل فرایندی ارزیابی مدل کسبوکارهای مقاومتی به منظور توسعه صنایع خدماتی شد . پرونده مقاله