با توجه به وضعیت فعلی ایران و وجود مشکلات ارزی در انتقال ارز از ایران به سایر کشورها، نیاز به شناسایی روش پرداخت بینالمللی مناسب با شرایط تحریم به عنوان یک مسئولیت اجتماعی بیش از پیش برای نظام بانکی کشور ضرورت یافته است. در مقاله حاضر سعی شده تابهترین روش پرداخت بینال چکیده کامل
با توجه به وضعیت فعلی ایران و وجود مشکلات ارزی در انتقال ارز از ایران به سایر کشورها، نیاز به شناسایی روش پرداخت بینالمللی مناسب با شرایط تحریم به عنوان یک مسئولیت اجتماعی بیش از پیش برای نظام بانکی کشور ضرورت یافته است. در مقاله حاضر سعی شده تابهترین روش پرداخت بینالمللی باتمرکز بر کارگزاران خارجی در نظام بانکی ایران انتخاب شود، تا علاوه بر عمل به رسالت اجتماعی بانکها، با رویکرد بازاریابی اجتماعی بهترین مشاوره به مشتریان شرکتی ارائه گردد. این تحقیق ازنظر هدف کاربردی و ازنظر جمع آوری دادهها ترکیبی از مطالعات کتابخانهای و مصاحبه با خُبرگان میباشد. همچنین روش گردآوری اطلاعات کتابخانهای و میدانی است. ابزار گردآوری دادهها بعد از کشف ابعاد پژوهش از طریق مصاحبه عمیق با خُبرگان، پرسشنامهای بود که با 24 سوال طراحی و پس از اثبات روایی و پایایی در بین جامعه آماری (32 نفر از کارکنان و کارشناس نظام بانکی ایران) توزیع گردید. این پرسشنامه برای تحقیق چهار فرضیه اصلی از نظر حساب باز، پیشپرداخت، وصولها و اعتبار اسنادی به منظور انتخاب بهترین روش پرداختِ بینالمللی با تکیه بر بانکداری شرکتی و نقش کارآفرینان بر اساس رویکرد بازریابی اجتماعی در نظر گرفته شد. نتایج بهکارگیری برخی آزمونهای ناپارامتریک نشان داد که کارگزاران خارجی نظام بانکی تنها تمایل به استفاده از دو روش پرداخت با حساب باز و پیشپرداخت را دارند، که کاربرد پرداخت با حساب باز بیشتر از روش پرداخت پیشپرداخت است. در نهایت پیشنهاداتی در حوزه پایگاه آموزش کارکنان در مورد قوانین و مقررات واردات و صادرات به مدیران ارائه گردید.
پرونده مقاله
امروزه صنعت بانکداری و توجه به نیاز مشتریان بخشهای مختلف یکی از استراتژیهای بانکهای بین المللی مانند مریلینچ، سیتیگروپ و اچ اسبیسی قرار گرفته است، در این راستا توجه به تأمین نیازهای مالی و بانکی شرکتها را در قالب خدمات و محصولات قابل ارائه به بهترین، سریعترین و چکیده کامل
امروزه صنعت بانکداری و توجه به نیاز مشتریان بخشهای مختلف یکی از استراتژیهای بانکهای بین المللی مانند مریلینچ، سیتیگروپ و اچ اسبیسی قرار گرفته است، در این راستا توجه به تأمین نیازهای مالی و بانکی شرکتها را در قالب خدمات و محصولات قابل ارائه به بهترین، سریعترین و دقیقترین شکل ممکن مقدور میسازد، تا زمینههای رُشد مشتریان شرکتی فراهم شده و از این طریق بانک منابع بیشتری نیز جذب کند. به دلیل مشابهت خدمات بانکی و نرخ تسهیلات و سود سپردههای بانکی برای مشتریان بانکها، وفادارسازی مشتریان بهویژه مشتریان شرکتی، توجه به بازاریابی اجتماعی در کنار بانکداری شرکتی را طلب مینماید. در این پژوهش با توجه به پژوهشهای پیشین که از ابتدای سال 2021 در پایگاه ساینس دایرکت وجود داشت، با استفاده از روش متاسنتر که ترکیبی از پژوهش پیشین و نظر خُبرگان در حوزه بانکداری شرکتی و بازاریابی اجتماعی بود، به صورت کیفی به تببین مدل بانکداری شرکتی پویا با تکیه بر فناوریهای نوین بانکی پرداخته شد.نهایتاً مدل در چهار بُعد و پانزده مولفه طراحی گردید که به ترتیب عوامل تکنولوژیکی، عوامل مسئولیت اجتماعی شرکتی، عوامل خارج از کنترل بانک، و نهایتاً شیوههای نوین بانکداری دارای اهمیت بودند، باتوجه به خاصیت پویایی مدل، بانکها باید پانزده مولفه شامل تکنولوژی مالی، وامدهی تکنولوژی مالی، تأمین سرمایه جمعی، عوامل فرهنگی، عوامل سیاسی، عوامل اجتماعی، عوامل اقتصادی، بازاریابی سبز، افشای محتوای مالی با رعایت قانونگذاری، عدالت در پرداخت تسهیلات بانکی به شرکتها، توجه به بانکداری سایهای، بانکداری غیر حضوری، بانکداری باز، بانکداری دیجیتال و بانکداری غیر متمرکز مورد توجه قرار گرفت.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد