بازاریابی خدمات عمومی
,
شماره4,سال
1
,
زمستان
1402
اﻣﺮوزه ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ ﺟﻬﺖ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪن در ﻋﺮﺻﻪ رﻗﺎﺑﺖ و اداﻣﻪ ﺣﯿﺎت ﺑﺎﯾﺪ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺻﺤﯿﺢ و دﻗﯿﻘﯽ از ﻣﺤﯿﻂ ﺑﯿﺮوﻧﯽ ﺧﻮد ﺑﻪﺧﺼﻮص ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﮐﻪ رﮐﻦ اﺻﻠﯽ ﻣﺤﯿﻂ ﺑﯿﺮوﻧﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽآﯾﻨﺪ، داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺎ درك ﺑﻪﻣﻮﻗﻊ ﻧﯿﺎزﻫﺎ و ﺧﻮاﺳﺘﻪﻫﺎي ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن در ﺟﻬﺖ ﺧﺪﻣﺖرﺳﺎﻧﯽ ﺑﻬﺘﺮ و ﺟﻠﺐ رﺿﺎﯾﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮ و درﻧﻬﺎﯾﺖ ﺣﻔﻆ ﻣﺎﻧﺪ چکیده کامل
اﻣﺮوزه ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ ﺟﻬﺖ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪن در ﻋﺮﺻﻪ رﻗﺎﺑﺖ و اداﻣﻪ ﺣﯿﺎت ﺑﺎﯾﺪ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺻﺤﯿﺢ و دﻗﯿﻘﯽ از ﻣﺤﯿﻂ ﺑﯿﺮوﻧﯽ ﺧﻮد ﺑﻪﺧﺼﻮص ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﮐﻪ رﮐﻦ اﺻﻠﯽ ﻣﺤﯿﻂ ﺑﯿﺮوﻧﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽآﯾﻨﺪ، داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺎ درك ﺑﻪﻣﻮﻗﻊ ﻧﯿﺎزﻫﺎ و ﺧﻮاﺳﺘﻪﻫﺎي ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن در ﺟﻬﺖ ﺧﺪﻣﺖرﺳﺎﻧﯽ ﺑﻬﺘﺮ و ﺟﻠﺐ رﺿﺎﯾﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮ و درﻧﻬﺎﯾﺖ ﺣﻔﻆ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎر و ﻃﻮﻻﻧﯽ آﻧﺎن ﮔﺎم ﺑﺮدارﻧﺪ. ﻫﺪف از اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ بررسی فراتحلیل روابط ارتباط با مشتری با رضایتمندی استفاده کنندگان از اماکن ورزشی بود ﺑﺮاي رﺳﯿﺪن ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻨﻈﻮر و ﺗﮑﻤﯿﻞ ادﺑﯿﺎت ﻣﻮﺿﻮع و ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮي، اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ از روش ﻣﯿﺪاﻧﯽ و روش ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪاي ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮐﺘﺎبﻫﺎ، ﻣﻘﺎﻻت، ﻣﺠﻼت، ﻃﺮحﻫﺎي ﭘﮋوﻫﺸﯽ و ﺑﺎﻧﮏﻫﺎي اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﺟﻤﻊآوري ﺷﺪ. جامعه آماری شامل همه تحقیقات گزارش شده در زمینه بررسی ارتباط با مشتری و رضایتمندی استفاده کنندگان از اماکن ورزشی از 1390 تا 1402 بود. از بین جامعه آماری 20 تحقیق که ملاک های ورود به فراتحلیل را دارا بودند، از طریق روش سرشماری به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. تعداد 117 فرضیه پژوهشی از تحقیقات نمونه تحقیق استخراج و در فرایند فراتحلیل وارد شدند. بر اساس نتیجه تحلیل انجام پذیرفته اندازه اثر کلی تحت مدل ثابت(fixed) با شاخص r برابر 386/0 و تحت مدل اثرات تصادفی(Random) برابر 389/0 است. مقدار z متناظر با هر دو مدل به ترتیب برابر 896/32 و 725/19 که هر دو مقدار در سطح 001/0 معنادار هستند. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که به طور کلی روابط ارتباط با مشتری بر رضایتمندی استفاده کنندگان از اماکن ورزشی موثر بوده اند و میزان تاثیر بر اساس طبقهبندی کوهن در حد متوسط ارزیابی میشود.
پرونده مقاله
مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی
,
شماره8,سال
3
,
بهار
1403
ﻫﺪف از این مطالعه فرا تحلیل رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی ﺑﻮده است. این پژوهش از منظر هدف کاربردی و در زﻣﺮه ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی ﮐیفی قرارگرفته است. جامعه آماری پژوهش کلیه مطالعات انجامشده در ایران در حوزهی رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی در س چکیده کامل
ﻫﺪف از این مطالعه فرا تحلیل رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی ﺑﻮده است. این پژوهش از منظر هدف کاربردی و در زﻣﺮه ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی ﮐیفی قرارگرفته است. جامعه آماری پژوهش کلیه مطالعات انجامشده در ایران در حوزهی رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی در سطح پایاننامههای کارشناسی ارشد و دکترا و نیز پژوهشهایی که توسط دستگاههای اجرایی و تحقیقاتی چاپشده و در مجلات علمی پژوهشی نمایه شده است، میباشد. تعداد این مقالات 90 مقاله بوده است. حجم نمونه را 21 مطالعه اولیه تشکیل داده است. روشهای نمونهگیری کیفی مورداستفاده نیز نمونهگیری هدفمند از نوع گلوله برفی بوده است. ﺟﻬﺖ ﺑﺮرﺳﯽ پژوهشهای اوﻟﯿﻪ از اﻧﺪازه اﺛﺮ، ﺑﻪ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﻫﺮ ﻣﺪاﺧﻠﻪ، اﻧﺪازه اﺛﺮ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺑﺎ دو ﻣﺪل اﺛﺮات ﺛﺎﺑﺖ و ﺗﺼﺎدﻓﯽ، ﻧﻤﻮدار ﻗﯿﻔﯽ، ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ، آزﻣﻮن ﻫﻤﮕﻨﯽ و ﻣﺠﺬور I استفادهشده است. از ﺿﺮﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﭘﯿﺮﺳﻮن نیز بهعنوان ﺷﺎﺧﺺ r اﺳﺘﻔﺎده شد. درنهایت اندازه اثر کلی ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران برابر 734/1=r است (05/0=p)، به دست آمد که نشان از اندازه اثر بالابر طبق نظر کوهن میباشد.
پرونده مقاله
مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش
,
شماره1,سال
12
,
بهار
1402
اعتیاد به کار در بسیاری از موارد به اشتباه در مورد افراد پرانرژی و پرکار استفاده میشود که تنها تفاوت آنها با یکدیگر در نحوه برنامهریزی در امور زندگی و شغلی است. هدف از این پژوهش تأثیر اعتیاد بهکار بر ابعاد سلامتی عمومی با نقش میانجیگری کیفیت زندگی کاری در کارکنان دان چکیده کامل
اعتیاد به کار در بسیاری از موارد به اشتباه در مورد افراد پرانرژی و پرکار استفاده میشود که تنها تفاوت آنها با یکدیگر در نحوه برنامهریزی در امور زندگی و شغلی است. هدف از این پژوهش تأثیر اعتیاد بهکار بر ابعاد سلامتی عمومی با نقش میانجیگری کیفیت زندگی کاری در کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی میباشد. روش تحقیق از نوع توصیفی تحلیلی است. 225 شرکتکننده به روش سرشماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامههای اعتیاد به کار اسپنس و رابینز (1992)، پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون (1973) و پرسشنامه سلامت عمومی GHQ (1996) است که پایایی آنها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ تأیید شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از ضریب همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین اعتیاد بهکار و کیفیت زندگی کاری (49/0- =r) و همچنین بین اعتیاد به کار با سلامت عمومی (51/0- =r) ارتباط منفی و معنیداری وجود دارد (01/0P<). نتایج معادلات ساختاری نشان داد که بیشترین میزان اثر مربوط به ارتباط اعتیاد به کار و کیفیت زندگی کاری کارکنان بود (52 درصد). کیفیت زندگی کاری نیز با 15 درصد بر سلامت عمومی کارکنان تأثیر داشت. اعتیاد به کار میتواند بر کیفیت زندگی کاری و سلامت عمومی کارکنان تأثیر منفی بگذارد لذا مدیران با میتوانند با شناسائی کارکنان معتاد بهکار، برنامههای متنوعی برای توسعه کیفیت زندگی کاری و سلامت عمومی آنها فراهم آورند چرا که ارتقای کیفیت زندگی کاری و افزایش سلامت عمومی باعث حضور مستمر کارکنان شده و در نتیجه باعث بهرهوری بیشتر کارکنان میگردد.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد