فهرست مقالات مهرداد رحیمیان


  • مقاله

    1 - بررسی تأثیر اعتماد برند بر وفاداری مشتریان با توجه به نقش میانجی ارزش برند و تعدیل گری احترام و عشق به برند در میان مشتریان برند چرم مشهد در شهر تهران
    بازاریابی خدمات عمومی , شماره 3 , سال 1 , پاییز 1402
    رقابت شدید، تنگ شدن بازارها و تغییرات روزافزون در نیازها و خواسته‌های مشتریان، مبحث وفاداری مشتری را به یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌ها در ادبیات بازاریابی مبدل نموده است. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر اعتماد برند بر وفاداری مشتریان با توجه به نقش میانجی ارزش برند و تعدیل گری چکیده کامل
    رقابت شدید، تنگ شدن بازارها و تغییرات روزافزون در نیازها و خواسته‌های مشتریان، مبحث وفاداری مشتری را به یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌ها در ادبیات بازاریابی مبدل نموده است. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر اعتماد برند بر وفاداری مشتریان با توجه به نقش میانجی ارزش برند و تعدیل گری احترام و عشق به برند است. پژوهش حاضر از منظر هدف کاربردی و از منظر روش در زمره پژوهش های توصیفی- همبستگی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش را مشتریان برند چرم مشهد در شهر تهران تشکیل داده‌اند که 384 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب‌شده‌اند. جهت انتخاب نمونه، از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای تصادفی به‌منظور انتخاب نمایندگی های برند چرم مشهد و همچنین نمونه‌گیری غیر احتمالی در دسترس جهت توزیع پرسشنامه در میان مشتریان استفاده‌شده است. شش فرضیه نیز به‌منظور تبیین روابط بین متغیرهای پژوهش استفاده‌شده است. ابزار گردآوری داده ها نیز پرسشنامه با طیف پنج گزینه ای لیکرت می باشد که پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ و روایی آن از طریق روایی محتوا و تحلیل عاملی تأییدی، تأییدشده است. تحلیل داده ها از طریق نرم‌افزار پی ال اس نشان داده که اعتماد برند و ارزش برند بر وفاداری مشتریان تأثیری معنی‌دار دارد. همچنین نقش میانجی ارزش برند و تعدیل گری عشق برند و احترام برند در تأثیر اعتماد برند بر وفاداری مشتریان تأیید گردید. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - فراتحلیل رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , شماره 8 , سال 3 , بهار 1403
    ﻫﺪف از این مطالعه فرا تحلیل رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی ﺑﻮده است. این پژوهش از منظر هدف کاربردی و در زﻣﺮه ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎی ﮐیفی قرارگرفته است. جامعه آماری پژوهش کلیه مطالعات انجام‌شده در ایران در حوزه‌ی رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی در س چکیده کامل
    ﻫﺪف از این مطالعه فرا تحلیل رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی ﺑﻮده است. این پژوهش از منظر هدف کاربردی و در زﻣﺮه ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎی ﮐیفی قرارگرفته است. جامعه آماری پژوهش کلیه مطالعات انجام‌شده در ایران در حوزه‌ی رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی در سطح پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا و نیز پژوهش‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی و تحقیقاتی چاپ‌شده و در مجلات علمی پژوهشی نمایه شده است، می‌باشد. تعداد این مقالات 90 مقاله بوده است. حجم نمونه را 21 مطالعه اولیه تشکیل داده است. روش‌های نمونه‌گیری کیفی مورداستفاده نیز نمونه‌گیری هدفمند از نوع گلوله برفی بوده است. ﺟﻬﺖ ﺑﺮرﺳﯽ پژوهش‌های اوﻟﯿﻪ از اﻧﺪازه اﺛﺮ، ﺑﻪ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﻫﺮ ﻣﺪاﺧﻠﻪ، اﻧﺪازه اﺛﺮ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺑﺎ دو ﻣﺪل اﺛﺮات ﺛﺎﺑﺖ و ﺗﺼﺎدﻓﯽ، ﻧﻤﻮدار ﻗﯿﻔﯽ، ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ، آزﻣﻮن ﻫﻤﮕﻨﯽ و ﻣﺠﺬور I استفاده‌شده است. از ﺿﺮﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﭘﯿﺮﺳﻮن نیز به‌عنوان ﺷﺎﺧﺺ r اﺳﺘﻔﺎده شد. درنهایت اندازه اثر کلی ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران برابر 734/1=r است (05/0=p)، به دست آمد که نشان از اندازه اثر بالابر طبق نظر کوهن می‌باشد. پرونده مقاله