طراحی الگوی نقش سیرتحول ،الزامات، ابعاد کیفیت و اصول مدیریت کیفیت جامع در اجرای خط مشی های بیمهای (مطالعه موردی: اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان)
محورهای موضوعی : مدیریت منابع انسانیمژگان ناظری 1 , سنجر سلاجقه 2 , نوید فاتحی راد 3
1 - دیریت دولتی گرایش خط مش گذاری ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان،ایران
2 - مدیریت دولتی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان،ایران
3 - استادیار،مدیریت دولتی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان،ایران
کلید واژه: کیفیت, سازمان تامین اجتماعی, اجرای خط مشی, خط مشی بیمه ای,
چکیده مقاله :
اجرای خط مشی به عنوان یک مجموعه یکپارچه از فرآیند تعامل بین هدفگذاری و اقدام برای رسیدن به اهداف میدانند و معتقدند که اجرا نباید از تدوین جدا باشد و بزرگترین مشکل در اجرای خط مشی را بیتوجهی به تمهیداتی خاص در مرحله شکلگیری مطرح میکنند. عوامل فراوانی است که میتواند در اجرای خط مشیها کمک نماید که از این عوامل میتوان به سیرتحول ،الزامات، ابعاد کیفیت و اصول مدیریت کیفیت جامع اشاره کرد.برای گرد آوری داده ها از از شش پرسش نامه محقق ساخته ، سیرتحول کیفیت ، الزامات کیفیت و اصول مدیریت کیفیت جامع و ابعاد کیفیت ،اجرخط مش های بیمه ای سازمان تامین اجتماعی بر اساس طیف 5 گزینه ای لیکرت استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش دو دسته خبرگان و کلیه کارکنان اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان است.برای تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و AMOS استفاده شده است.نتایج تحقیق نشان داد سیرتحول کیفیت ،الزامات کیفیت و اصول مدیریت کیفیت جامع و ابعاد کیفیت، هر کدام به تفکیک با میزان اجرای خط مشیهای بیمهای سازمان تأمین اجتماعی رابطه معنی دار و مستقیم وجود دارد.
Policy implementation is seen as an integrated set of interaction processes between goal setting and action to achieve goals, and they believe that implementation should not be separate from formulation and the biggest problem in policy implementation is ignoring specific arrangements at the stage. They suggest formation. There are many factors that can help in the implementation of policies, among which we can mention the evolution, requirements, quality dimensions and principles of total quality management. To collect data from six researcher-made questionnaires, the evolution of quality , Quality requirements and principles of total quality management and quality dimensions, insurance lines of the Social Security Organization based on the 5-point Likert scale have been used. The statistical population of this study is two groups of experts and all employees of the General Department of Social Security of Kerman province. SPSS and AMOS software were used to analyze the data. The results showed quality evolution, quality requirements and principles of total quality management and quality dimensions. Each of them has a significant and direct relationship with the implementation of the insurance policies of the Social Security Organization.
_||_