Effect of Music in Grammar Teaching on EFL Students' Motivation and Achievement
محورهای موضوعی : Applied Linguistics
1 - Kerrman Ministry of Education, Department of English Language, Orzuieh, Kerman, Iran
کلید واژه: Iranian EFL Students, motivation, grammar, music,
چکیده مقاله :
The purpose of this study is to find out, what is the role of music involved in the process of teaching grammar, on high school girl students' grammatical knowledge in Parvin high school in Orzuieh. To fulfill this aim, a process has been followed through utilizing music as a treatment device for intended English class in Parvin high school in Orzuieh. The traditional method of teaching grammar pursued at the beginning of semester later on teaching grammar inaugurated with involving music in the course of teaching to find out if the researcher came up with the same outcomes in these two teaching methods or not. The results of the study indicated a significant difference about students' grammatical knowledge, moving from pretest phase to posttest after involvement of music in teaching grammar. This study will suggest that music and song can contribute to effective language learning by enriching the classroom environment, and presenting teaching materials through music can be fruitful and rewarding.
در روشهای سنتی تدریس، زمانی که دانشآموزان در حال یادگیری زبان انگلیسی بودند، دانشآموزان تشویق میشدند که بر روی کتابهای درسی تمرکز کنند که لزوماً به ایجاد انگیزه برای فرآیند یادگیری کمکی نمیکرد. امروزه سایر تکنیکهای یادگیری مانند تماشا یا گوش دادن به اخبار انگلیسی، تماشای فیلمهای «موسیقی» یا گوش دادن به آهنگهای انگلیسی، برای کمک به دانشآموزان برای آشنایی بیشتر با زبان استفاده میشود (ترولینگر، 2010). هدف از این پژوهش بررسی نقش موسیقی در فرایند آموزش دستور زبان بر دانش گرامری دانش آموزان دختر دبیرستان پروین ارزوئیه است. برای تحقق این هدف، فرآیندی با استفاده از موسیقی به عنوان وسیله درمانی برای کلاس زبان انگلیسی مورد نظر در دبیرستان پروین ارزوئیه دنبال شده است. روش سنتی آموزش دستور زبان در ابتدای ترم دنبال شد و بعداً با آموزش دستور زبان شروع شد و با درگیر کردن موسیقی در دوره آموزشی شروع شد تا مشخص شود آیا محقق در این دو روش آموزشی به نتایج یکسانی رسیده است یا خیر. نتایج پژوهش حاکی از تفاوت معنادار دانش گرامری دانشآموزان، حرکت از مرحله پیشآزمون به پسآزمون پس از مشارکت موسیقی در آموزش گرامر بود. این پژوهش نشان میدهد که موسیقی و آهنگ میتواند با غنیسازی محیط کلاس به یادگیری مؤثر زبان کمک کنند و ارائه مطالب آموزشی از طریق موسیقی میتواند مثمر ثمر و مفید باشد.
Balch, W., Bowman, K., & Mohler, L. (1992). Music-dependent memory in immediate and delayed word recall. Memory & Cognition, 20 (1), 21-28. http://dx.doi.org/10.3758/BF03208250.
Bancroft, W. (1978). The Lozanov Method and Its American Adaptations. The Modern Language Journal, 62(4), 167-175.
Brown, T., & Perry, F. (1991). A Comparison of Three Learning Strategies for ESL Vocabulary Acquisition. TESOL Quarterly, 25(4), 655-670.
Brutten, S., Angelis, P., & Perkins, K. (1985). Music and Memory: Predictors for Attained ESL Oral Proficiency. Language Learning, 35(2), 299-313.
Bryant, P., MacLean, M., Bradley, L., & Crossland, J. (1990). Rhyme and Alliteration, Phoneme Detection, and Learning to Read. Developmental Psychology, 26(3), 429-438. http://dx.doi.org/10.1037//0012-1649.26.3.429
Cullen, B. (1998). Music and Song in Discussion. The Internet TESL Journal, IV (10). Retrieved 20.12.2012 from http://iteslj.org/Techniques/Cullen-Music.html
Fonseca Mora, C. (2000). Foreign language acquisition and melody singing. ELT Journal, 54 (2), 146-152. http://dx.doi.org/10.1093/elt/54.2.146
Gardner, H. (1983). Frames of mind: The theory of the multiple intelligences. New York: Basic Book.
Graham, C. (1992). Singing, Chanting, Telling Tales: Arts in the Language Classroom. New Jersey: Prentice Halls.
Griffee, D. (2010). Personal communication with the author. Retrieved from Engh, D. (2013). Why use music in English language learning? A survey of the literature. English Language Teaching, 6 (2).
Kanel, K. (2000). Songs in Language Teaching: Theory and Practice. Paper presented at The Proceedings of the JALT (Japan Association for Language Teaching) 25th Annual International Conference on Language Teaching & Learning and Educational Materials Expo, 69-75.
Kelly, M., & Rubin, D. (1988). Natural Rhythmic Patterns in English Verse: Evidence from Child Counting-Out Rhymes. Journal of Memory and Language, 27, 718-740.
Khorasgani, A. (2016). Teaching English through Songs for Iranian Young EFL Learners. Research Gate, 2(3), 22-36.
Lozanov, G. (1978). Suggestology and outlines of suggestopedy. New York: Gordon and Breach Publishing.
Maley, A. and A. Duff. (1979). Drama Techniques in Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Medina, S. (1990). The effects of music upon second language vocabulary acquisition. Paper presented at the TESOL conference. San Francisco, CA. ED352834.
Murphey, T. (1992). Music and Song. Oxford: Oxford University Press.
Palmer, C., & Kelly, M. (1992). Linguistic Prosody and Musical Meter in Song. Journal of Memory and Language, 31, 525-542. http://dx.doi.org/10.1016/0749-596X (92)90027.
Rezaei, M., Ahour, T. (2015). The Effect of Listening to English Songs on Iranian EFL Pre-intermediate Learners’ Listening Comprehension. The Journal of Applied Linguistics, 8(16), 159-176.
Schunk, H. (1999). The Effect of Singing Paired with Signing on Receptive Vocabulary Skills of Elementary ESL Students. Journal of Music Therapy, XXXVI (2), 110-124.
Wilcox, W. (1995). Music cues from classroom singing for second language acquisition: Prosodic memory for pronunciation of target vocabulary by adult non-native English speakers. Doctoral dissertation, University of Kansas: UMI 9544866.
Wray, A., & Perkins, M. (2000). Functions of Formulaic Language. Language and Communication, 20, 1-28. http://dx.doi.org/10.1016/S0271-5309 (99)00015-4.