بررسی پیامد های تکنولوژی های نوین ارتباطی بر فرآیند یادگیری
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهبهاره بخشی 1 , مریم خرسند 2 , حمیدرضا حسینی دانا 3 , سپهر دادجوی توکلی 4
1 - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند (نویسنده و عهده دار مکاتبات)
2 - مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند
3 - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند
4 - دانشجوی دکتری ارتباطات و روزنامه نگاری دانشگاه
کلید واژه: تکنولوژی های نوین ارتباطی, آموزش الکترونیکی, فرآیند یادگیری,
چکیده مقاله :
جهان امروز، جهان تغییرات بسیار گسترده در امر ارتباطات است. انسان به عنوان مغز متفکر گستره گیتی در طول قرن های متمادی درمسیر تکوین و تکامل کوشیده است. در عصر اطلاعات و ارتباطات الکترونیکی، هر سازمانی با تغییرات سریعی روبه روست . نهادآموزش و پرورش یکی از بزرگترین و تولیدکنندگان اطلاعات و بی تردید عمده ترین مصرف کننده و ذخیره کننده اطلاعات و داناییمحسوب می شود و مدرسه به عنوان مکانی مناسب، برای تربیت دانش آموزان باید استفاده از این فناوری ها را در سرلوحه کار خودقرار دهد. از این رو مدرسه مناسب ترین مکان برای پرورش درک درست دانش آموزان از مفهوم تکنولوژی و نقش آن در تکوین وشکل دهی یادگیری برتر است. پیشرفت های جهانی در فناوری ارتباطات و اطلاعات سبب گسترش وسیع فرصت های یادگیری ودسترسی به منابع تحصیلی و آموزش شده است .در این مقاله نقش تکنولوژی های نوین ارتباطی و تاثیر آنها در فرآیند یادگیری بررسیمی شود. این پژوهش دارای 2 فرض و 6 سوال می باشد. روش انجام پژوهش پیمایشی می باشد که از ابزار پرسش نامه جهت گردآوریاطلاعات استفاده شده است، داده ها با توجه به جامعه آماری که 30 نفر از معلمان مشغول به تدریس مراکز آموزش از راه دورشهردماوند بوده اند جمع آوری شده است و با توجه به حجم کوچک جامعه آماری، نمونه همان جا معه آماری است و پژوهشگر بهتمام شماری جامعه پرداخته است، داده های مطالعه با توجه به جامعه آماری که معلمان مشغول به تدریس مراکز آموزش از راه دوربوده اند جمع آوری شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد آموزش الکترونیک فرآیند یادگیری را تسهیل میکند و آنچه را کهمربوط به یادگیری است بهبود میبخشد.
This study has been done to investigate the consequences study of new communication technologies on The LearningProcess. Nowadays, there are vast changes in communications world. All the organizations are facing with rapid changes inthe information and electronic communications age. Institution of education is one of the largest producers and consumers,and certainly the most important storage of information and knowledge. This organization is facing to rapid change.Therefore, for students schools are the most suitable places for developing understanding of the technology. Globaladvancement in communication technologies have caused to the vast expansion of learning opportunities and access to theeducational resources and training.The purpose of this study is to determine the role of new communication technologies (e-learning) in learning process. Themethod of research is survey method. This study includes 2 hypothesis and 6 questions. The research apply questionnaire fordata collection. The study population included male and female employees of education organization, which is include 30people.The result showed that new communication technologies (e-learning) improves the learning process and increases the qualityof learning. It increases also domination on learning.