طراحی مدل هوش معنوی مدیران مبتنی بر بازاریابی حسی جهت تحقق حکمرانی پایدار (مورد مطالعه دانشگاههای علوم پزشکی قطب ۸ کشور)
محورهای موضوعی : بازاریابی
محسن داد الله پور
1
,
حمدالله منظری توکلی
2
,
سنجر سلاجقه
3
,
شهین شرفی
4
,
زهرا شکوه
5
1 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت دولتی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
2 - دانشیار، گروه مدیریت، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
3 - دانشیار، گروه مدیریت، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
4 - استادیار، گروه مدیریت، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
5 - استادیار،گروه مدیریت، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
کلید واژه: الگوی بازاریابی حسی, هوش معنوی, حکمرانی پایدار.,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر در پاسخ به پرسش مطروحه از جانب محقق مبنی بر اینکه چه عواملی در هوش معنوی مدیران با خاستگاه تحقق استراتژی های بازاریابی حسی بیشترین اثر را در دستیابی به حاکمیت پایدار دارند،طراحی شده است. نتایج به دست آمده پس از یک مرحله پیش تحقیق، پژوهش اصلی با هدف شناسایی الگوی هوش معنوی با رویکرد بازاریابی حسی به منظور تحقق حکمرانی پایدار : مورد مطالعه مدیران دانشگاه علوم پزشکی قطب 8 کشور را محقق کرده است. روش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و و کمی و کیفی و از حیث روش اجرا از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی بوده و نتایج مصاحبه با افراد خبره در فرآیند تحقیق استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شامل 10 نفر از خبرگان که به عنوان تیم تصمیم در شناسایی شاخص ها و ابعاد متغیرها که از روش غیرتصادفی(هدفمند ) و روش گلوله برفی استفاده شده است.یافته های پژوهش نشان میدهد که الگوی بازاریابی حسی با رویکرد هوش معنوی به منظور تحقق حکمرانی پایدار: مورد مطالعه مدیران دانشگاه علوم پزشکی قطب 8 کشوربه 51شاخص در غالب 11مولفه و 3 بعد شناسایی شد .معیارهای شناسایی شده شامل معیارهای درک عواطف، کمی و کیفیت روابط عاطفی، پاسخگویی به عواطف، ایجاد انگیزش، ظرفیت سازی، آموزش، ارتباطات، آگاه سازی، مهارت اجتماعی، خلق ارزش و راهبردهای مشارکت می باشد.
The present study was designed in response to the question posed by the researcher that what factors in the spiritual intelligence of managers with the origin of the realization of sensory marketing strategies have the greatest effect in achieving sustainable governance. The results obtained after a pre-research stage, the main research with the aim of identifying the model of spiritual intelligence with the sensory marketing approach in order to achieve sustainable governance: the case study of administrators of Qutb University of Medical Sciences in 8 countries. Method: In terms of the objective, the current research is applied, quantitative and qualitative research, and in terms of the implementation method, it is a descriptive-survey research, and the results of interviews with experts have been used in the research process. The statistical population of the research includes 10 experts who are the decision team in identifying the indicators and dimensions of the variables, using non-random (targeted) and snowball methods. The findings of the research show that the sensory marketing model with a spiritual intelligence approach in order Realization of sustainable governance: the case of the study of administrators of Qutb University of Medical Sciences in 8 countries, 51 indicators were identified in most of 11 components and 3 dimensions. The identified criteria include the criteria of understanding emotions, quantity and quality of emotional relationships, responding to emotions, creating motivation, capacity building, education, communication. , awareness, social skills, value creation and participation strategies.
- اقبالی، م.،بخش الموتی، ج.، حضرتی، ع.ر.، و ندرلو، ع.ر (1400)، بررسی تاثیرکمی و کیفیت زندگی کاری بر سلامت اداری کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی استان البرز. مجموعه مقالات همایش ملی پلیس و ارتقا سلامت اداری. چاپ سوم. ایران، تهران، 12 آبان.#
- امینی، محمد (1400) تحلیل نقش معنویت در محیط کار در رشد سلامت کارکنان دانشگاه، مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی، مجله ی تدبیر، شماره 192#
- توکلی، ع. (1399). طراحی شاخص های ملی سنجش فساد اداری ایران. چاپ سوم. تهران: دانشگاه تهران.#
- تضادپور، علی (1397)، بررسی ابعاد و مولفه های نظام سلامت مدیران به منظور ارائه ی چارچوب مناسب جهت توانمندسازی مدیران مدارس کشور، تهران،موسسه ی پژوهشی مدیریت مدبر#
- تاج مزینانی، محمد حامد (2018)، بررسی میزان سلامتی کارکنان در شرکت توزیع برق شیراز، دومین همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران، تهران، انتشارات سمت#