Identifying and prioritizing the dimensions of empowering education managers with a fuzzy approach
Subject Areas : title1
koorosh fatehnejhad
1
(Marodasht Islamic Azad University)
nader shahamat
2
(Assistant Professor, Department of Educational Management, Marodasht Branch, Islamic Azad University, Marodasht, Iran.)
ebadolah ahmadi
3
(Assistant Professor, Department of Educational Management, Morovdasht Branch, Marovdasht Islamic Azad University, Iran)
ahmadreza ouji
4
(Assistant Professor, Department of Educational Management, Morovdasht Branch, Marovdasht Islamic Azad University, Iran)
Keywords: Empowerment, dimensions of empowerment, education.,
Abstract :
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و اولویت بندی ابعاد توانمند سازی مدیران آموزش و پرورش با رویکرد فازی است . روش پژوهش حاضر از نوع هدف کاربردی – توسعهای ، از لحاظ گرداوری اطلاعات توصیفی است و از نظر ماهیت داده ها آمیخته می باشد . این پژوهش در دو بخش اصلی انجام شده است . در بخش اول با استفاده از ادبیات تحقیق و تحلیل مضمون به شناسایی ابعاد توانمند سازی مدیران پرداخته شد. سپس پرسشنامهی دیمتل فازی بین خبرگان آموزش و پرورش توزیع شد و بر اساس 22 پرسشنامه بهدستآمده داده ها تجزیه و تحلیل شد . یافته های پژوهش نشان داد که ابعاد توانمند سازی شامل: بعد فردی ، بعد سازمانی ، بعد ارتباطی ، بعد عملکردی، بعد ارزیابی می باشد . نتایج اولویت بندی نشان داد بعد فردی، بعد ارزیابی ، بعد ارتباطی ، بعد عملکردی ، بعد سازمانی ، به ترتیب در الویت اول تا پنجم قرار دارند.