ا
Subject Areas : Sports Science and HealthyMilad Yazdani Dehnavi 1 , Hossein Ali mohammady 2
1 - Ph.D., Student, Sports Management, Faculty of Physical Education, Mobarakeh Branch, Islamic Azad University, Isfahan, Iran
2 - Assistant Professor, Sports Management, Faculty of Literature and Human Sciences, University of Qom, Qom, Iran
Keywords: ل,
Abstract :
ن
آفتاب، رویا؛ شمس، امیر (1399). ارتباط خودشناسی انسجامی و تابآوری با اضطراب ابتلا به کووید-19: نقش واسطهای عدم تحمل ابهام، نگرانی و فعالیت بدنی. مطالعات روانشناسی ورزشی، 9(32)، ص 201-226. https://doi.org/10.22089/spsyj.2020.9010.1975
باقری، فرزین؛ تاجبخش، خزر؛ ابوالقاسمی، عباس (1399). مقایسه اضطراب کووید-19، سبکهای مقابلهای و اضطراب سلامت در دانشجویان ورزشکار و غیر ورزشکار. مطالعات روانشناسی ورزشی، 32(9)، ص 288-306. https://doi.org/10.22089/spsyj.2020.9377.2027
بای، ناصر؛ اصفهانینیا، اکرم (1398). مدلیابی اثر حمایت اجتماعی والدین، شایستگی ادراکشده و جو مدرسه بر لذت از شرکت در فعالیتهای بدنی دانشآموزان دختر. پژوهش در ورزش تربیتی، 7(16)، ص 307-326. https://doi.org/10.22089/res.2018.5783.1448
تقوی تکبار، سید امیر (1385). بررسی وضعیت اجتماعی- اقتصادی و انگیزههای شرکتکنندگان در ورزش همگانی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه گیلان.
سند راهبرد توسعه نظام جامع تربیت بدنی و ورزش ( 1381 ). مرور اول، کد گزارش: 01-525022-01. شرکت راد سامانه (سهامی خاص).
صارمپور، مریم؛ غباری بناب، باقر؛ باقری، فریبرز (1399). پیشبینی کیفیت زندگی از طریق مؤلفههای دلبستگی به والدین با واسطهگری شفقت به خود در دختران تحت مراقبت در مراکز نگهداری. روانشناسی اجتماعی، 5(21)، ص 133-139. https://psychology.ahvaz.iau.ir/article_677598.html
کرمی، پریسا (1399). اهمیت فعالیت ورزشی و استفاده از ماسک بر سیستم ایمنی بدن در دوره پاندمی ویروس کرونا. مجله علوم پزشکی رازی، ۲۷(۱۱)، ص۱۰۰-۱۰۷. http://rjms.iums.ac.ir/article-1-6630-fa.html
کشتیدار، محمد؛ شجیع، کیانوش؛ روحی بهلولی احمدی، ثریا؛ فاطمیزاده، سیده فاطمه (1397). شناسایی الگوی ذهنی خبرگان در خصوص کاهش گرایش دانشآموزان به فعالیت بدنی در مدرسه (با استفاده از روششناسی کیو). پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، 7(1)، ص 11-22.
مختاری، رباب (1386). مقایسه کیفیت زندگی افراد شرکتکننده و غیر شرکت کننده در ورزشهای همگانی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شمال.
منوچهرینژاد، محسن؛ همتینژاد، مهرعلی؛ رحمتی، محمدمهدی (1394). رابطه سرمایه اجتماعی خانواده و مشارکت ورزشی دانشآموزان نوجوان. مدیریت ورزشی (حرکت)، 7(3)، ص 457-470. https://doi.org/10.22059/jsm.2015.55367
نیازی، سید محمد (1386). مقایسه سلامت افراد شرکتکننده در ورزش همگانی با افراد غیرفعال. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه گیلان.
یوسفی، بهرام؛ عظیمیراد، جواد؛ ملکیان، علی (1393). ارتباط شیوههای فرزندپروری والدین با مشارکت ورزشی دانشآموزان دختر. مطالعات روانشناسی ورزشی، 3(9)، ص 66-55.
Blaik Hourani, R., Stringer, P. & Baker, F. (2012). Constraints and Subsequent Limitations to Parental Involvement in Primary Schools in Abu zabi: Stakeholders’ Perspectives. School Community Journal, 22(2), p.131-160.
Bowlby, J. (1969). Attachment and loss. Vol.1. New York: Basic Books.
Bridges L.J. (2003). Trust, attachment, and relatedness. In Bornstein MH, Davidson L, editors. Well-being: Positive development across the life course. Mahwah. NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 28(6), p. 177– 89. https://doi.org/10.4324/9781410607171
Chin, W.W. (1998). The partial least squares approach to structural equation modeling. Modern methods for business research, 295(2), p. 295-33.
Cleland, V. & et al. (2005). Parental exercise is associated with Australian children's extracurricular sports participation and cardiorespiratory fitness: A cross-sectional study. Int J Behav Nutr Phys Act, 2(3). https://doi.org/10.1186/1479-5868-2-3
Cohen, J.E. (1988). Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences. Hillsdale. NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
Diaz, R., Miller, E.K., Kraus, E. & Fredericson, M. (2019). Impact of adaptive sports participation on quality of life. Sports medicine and arthroscopy review, 27(2), p.73-82. https://doi.org/10.1097/JSA.0000000000000242
Erikson, E.H. (1963). Childhood and society. New York: W.W. Norton & Company.
Fornel, C. & Lacker, D. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error: Algebra and statistic. Journal of Marketing Research, 28, p.39-50.
Henseler, J., Ringle, C.M. & Sinkovics, R.R. (2009). The use of partial least squares path modeling in international marketing. In: New challenges to international marketing. Emerald Group Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/S1474-7979(2009)0000020014
Herbert, C., Gilg, V., Sander, M., Kobel, S., Jerg, A. & Steinacker, J.M. (2020). Preventing Mental Health, Well-Being and Physical Activity during the Corona Pandemic--Recommendations from Psychology and Sports Medicine. German Journal of Sports Medicine/Deutsche Zeitschrift fur Sportmedizin, 71(10).
Jago, R., Fox, R.K., Page, S.A., Brockman, B. & Tompson, L.J. (2010). Parentand child physical activity and sedentary time: Do active parents foster active children. BMC Public Health,10(194). https://bmcpublichealth.biomedcentral.com/articles/10.1186/1471-2458-10-194
Magner, N., Welker, R.B. & Campbell, T.L. (1996). Testing a model of cognitive budgetary participation -processes in a latent variable structural equations framework. Accounting and Business Research, 27(1), p. 41-50. https://doi.org/10.1080/00014788.1996.9729530
Moeijes, J., Van Busschbach, J.T., Bosscher, R.J. & Twisk, J.W. (2019). Sports participation and health-related quality of life: a longitudinal observational study in children. Quality of life research, 28(9), p. 2453-2469. https://doi.org/10.1007/s11136-019-02219-4
Nieman, D.C. & Wentz, L.M. (2019). The compelling link between physical activity and the body’s defence system. J Sport Health Sci,8(3), p.201–17. https://doi.org/10.1016/j.jshs.2018.09.009
Qurban, H., Wang, J., Siddique, H., Morris, T. & Qiao, Z. (2019). The mediating role of parental support: The relation between sports participation, self-esteem, and motivation for sports among chinese students. Current Psychology, 38(2), p.308-319. https://doi.org/10.1007/s12144-018-0016-3
Rotenberg, K.J. (2010). The conceptualization of interpersonal trust: A basis, domain, and target framework. In: Rotenberg KJ, (Ed.), Interpersonal trust during childhood and adolescence. New York: Cambridge University Press, p. 8–28.
Smit, F., Driessen, G., Sluiter, R. & Sleegers, P. (2007). Types of parents and school strategies aimed at the creation of effective partnerships. International Journal about Parents in Education, 1(0), p.45-52.
The Royal Australian College of General Practitioners. (2018). Guidelines for preventive activities in general practice.9th. East Melbourne, Vic: RACGP.
Ying, L., Ma, F., Huang, H., Guo, X., Chen, C. & Xu. F. (2015) Parental Monitoring, Parent-Adolescent Communication, and Adolescents’ Trust in Their Parents in China. PLoS ONE, 10(8): e0134730. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0134730
Yun, Y.H., Sim, J.A., Jung, J.Y., Noh, D.Y., Lee, E.S., Kim, Y.W. & Lee, S.N. (2014). leadership, health behaviors, and posttraumatic growth with the association of self-health‐related quality of life in patients with cancer. Psychoncology, 23(12), p. 1423-1430. https://doi.org/10.1002/pon.3582
_||_