Designing the Model of ecosystem of entrepreneurship promotion in Iranian cinema
Subject Areas : Journal of Cultural ManagementMohsen Beigagha 1 , Alireza Shirvani 2 , Mojtaba Khazaei 3
1 - دانشجو
2 - استاد
3 - استاد
Keywords: Ecosystem, Cinema, government, Elites, Entrepreneurship, Financial Resources, NGO's, Culture,
Abstract :
Introduction and Goal: The purpose of this research is designing a model of ecosystem of the entrepreneurship promotion in Iranian cinema. An ecosystem with the elements such as Government, Elites, Financial Resources, NGO's, Educational Institutions and Links between internal and external entrepreneurs has been designed. The goal is providing guidance to cultural management in Iranian cinema on how to use the entrepreneurship elements. Methodology: The method of research was descriptive and mixed method (Qualitative and quantitative) through purposeful interview and distributing the questionnaire, as main instrument of research. Findings: All the six factors of research have effect on Innovation factor. Among six factors, financial resources have the more effect on the factor of innovation and links between internal and external entrepreneurs has less effect on the mentioned factor. Result: Tendency of Iranian cinema to absorb young generation, remove governmental supervisory, encourage entrepreneurial ideas and plan a long-term view.
آیزنبرگ، د، 1389. راه اندازی انقلاب کارآفرینی. ترجمه عاطفه پاشازاده. گزیده مدیریت. 19. تهران. انتشارات سازمان مدیریت فرا.
بوردول، د.١٣٩١. معناسازی. ترجمه شاپور عظیمی..تهران. انتشارات فارابی.
پاینده، ا. و امیدی، م. 1392. تحلیل ساختاری تائیدی: معادلهیابی معادلات ساختاری. تهران. انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
پورمحمد، م. 1374. سینمای ایران در آینه 13، ماهنامه سینمایی فیلم، شماره ، شمارۀ 171، سال سیزدهم. 52. تهران. انتشارات فیلم.
حسین مرادی. ن. ١٣٨٤. الگوی مناسب ایجاد دانشگاه کارافرین. پایان نامه دکتری. رشته مدیریت أموزشی.تهران. دانشگاه أزاد اسلامی.
خاکی، غ. 1379. روش تحقیق در مدیریت. تهران. مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی.
سرابی، ر. 1392. بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی و تاثیر آن بر کارافرینی زنان. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی. تهران. دانشگاه پیام نور.
شرکا، آ، 1391. بررسی نقش دولت در صنعت سینما، نسبت دولت و فرهنگ. تهران. پژوهشکده تحقیقات استراتژیک.
صالحی امیری، ر. دولت آبادی، ا. 1387. مبانی سیاستگذاری و برنامهریزی فرهنگی. تهران. پژوهشکده تحقیقات استراتژیک.
صدر، ح. 1381. تاریخ سیاسی سینمای ایران. تهران. نشر نی.
گودرزی. پ. ١٣٨١. بررسی نقش سینما در معرفی پدیدههای نوآورانه به جامعه ایرانی بعد از خرداد ١٣٧٦. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی. تهران. دانشگاه أزاد اسلامی.
وطندوست، ب. 1393. استراتژی خوب/استراتژی بد. تهران. نشر آریانا قلم.
نعیمی.س. ١٣٨٦. بررسی عوامل موثر بر گرایش جوانان دانشجو به سینما.پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات. رشت..دانشگاه گیلان.
Albornoz. Luis A. 2015. Diversity and the film industry. Montreal. UNESCO Institute for Statistics P8.
Cherinikov. K. 2011.Analysis of cultural development movements in Russia. Ph.D Dissertation. Saintpetersburg. Russian Federation. University of cinema and Television.
Eisenberg, D., 2010. How to start an Entrepreneurial Revoloution.. Harward Business Review Boston. Harvard Business Publishing. P.82.
Manove.M.2013.Business effect on culture of society and cultural management. Ph.D Dissertation. Moscow. University of public management of Moscow.
Predal, Rene. 2006. 50 Ans Cinema Francais. Paris. Natan.
Ties, Alexander. 2013. Blickpunkt. Berlin. Filme. Nr.7/13.
Yurniya.M.2007.Entreprenurship and business in context of etich theories. Ph.D Dissertation. Tula..Public university of Tula