Identify the Components of Branding in Art Galleries in Tehran
Subject Areas : Journal of Cultural ManagementTaktom Farmanfama 1 , Mahbubeh Palangi 2
1 - استاد
2 - دانشجو
Keywords: branding, Art galleries, Gallery managers, Tehran city,
Abstract :
In the current competitive environment, brand is an important part of the business and asserts of a firm and many businesses are eager to learn how to build a successful brand. Thus, this study aims to identify the components of branding in art galleries of Tehran. Population of the present study were all managers of active art galleries and all visitors of art galleries in Tehran. In the former, 10 samples consisting a non-random as a group of experts and in the latter, 385 samples (according to Cochran formula for an infinite population) were studied. The gathering data tool contained two researcher made questionnaires. Validity of the first questionnaire approved by supervisor and advisor instructors and reliability of the second questionnaire approved by the use of Cronbach's alpha (a=0/813) and served to obtain gallery visitors opinions about prioritizing branding components.The results indicated the rememberance elements of brand(being Memorable, brevity, being rhythmic, enjoyment of a fine), The popularity elements of brand (exhibitions and art events, good Gallery reputation, The gallery manager reputation, satisfying the artists, to communicate effectively with the media, gain the trust of collectors), compatibilty elements of brand (continues website updating, strengthening the relationship with the media, trying to improve website content, using updated advertising messages) and Indices of brand protection (responsible agencies to monitor the implementation of laws related to brand protection, updating brand protection related laws, moral support of the Companies Registration Office and the trademarks for art galleries, Legal support from the Ministry of Culture for gallery brands).
احمدی، س. (1389)، کسب و کار نامهای تجاری، تهران:نشر رسا.
امیری، ب (1392)، عناصر برندینگ در دنیای هنر، رهیافتی نوین در جامعهشناسی، شماره 43، صفحات 14-22.
تامپسون، د. (1394). کوسه شکمپر؛ ناقابل 12میلیون دلار. ترجمه:اشکان زهرائی . تهران:انتشارات کتاب رهنما.
خانمحمدی، م. (1393)، بررسی نقش تعامل گرافیک و بازاریابی، در برندسازی، دانشگاه الزهرا: پایاننامه کارشناسی ارشد.
راستگوی دیلمی، م. (1393)، بازاریابی شفاهی مثبت: تبیین نقش تجانس ارزشها و عشق به برند، دانشگاه مازندران: پایاننامه کارشناسی ارشد.
زند وکیلی، ب. (1391)، بررسی چگونگی به کارگیری بیان مفهومی برند در گستره ی ارتباطات، پایاننامه کارشناسی ارشد.
سلیمانی، ب. (1392)، چرا الگویی جهانشمول برای توسعه برند وجود ندارد؟، اندیشه نوین بازاریابی، شماره 63، صفحات 36-44.
شفیعی حسینآبادی، پ. (1392)، بررسی تاثیر ارتباطات جمعی مبتنی بر شبکههای اجتماعی بر اعتماد برند و وفاداری برند، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی:پایاننامه کارشناسی ارشد.
صبوری، م. (1391)، اصول و مبانی برندسازی در یک انیستیتو زیبایی، موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص): پایاننامه کارشناسی ارشد.
کاتلر، ف. (1392). اصول بازاریابی. ترجمه بهمن فروزنده، تهران: نشر آتروپات، چاپ سوم.
کاتلر، ف. و آرمسترانگ، گ. (1383). اصول بازاریابی. ترجمه علی پارسیان، تهران: نشر ادبستان.
Caldwell,A. & Kushal,D. (2012),Recognizing Art Branding Patterns, Journal of the Academy of Marketing Science Vol. 28,No. 1,pp 17-23.
Kenzel, S. & Hiliday, S. (2008), Journal of Product & BranManagement,Vol. 17, No. 5, pp. 293–304.
Seychelle,A. (2012), Information and consumer behavior”, The Journal of PoliticalEconomy, Vol. 78 , No. 2, pp. 124-131.
Simon,K. (2015), An analysis of branding dimensions;A studyof Mexican insurance corporations, Journal of consumer Research,Vol. 39,No. 1,pp 214-226.
Sinclair,T. (2013), “Branding delicacies for Artworks”, British Arts Marketing Journal,Vol. 106 No. 3, Emerald Group Publishing Limited, pp144-152.
Tod,J. (2014), Umbrella Branding as a Signal of New Product Quality: An Example of Signalling by Posting a Bond, Vol. 70, No. 3,pp 365-374.