• Home
  • رضوان امیدزاده

    List of Articles رضوان امیدزاده


  • Article

    1 - بررسی تاثیر کیفیت خدمات اتوماتیک بر تعهد مشتریان در صنعت بانکداری
    Jounal of Marketing Management , Issue 4 , Year , Winter 2013
    امروزه رقابت برای بهبود کیفیت خدمات به عنوان یک مسئله راهبردی کلیدی برای سازمان هایی که در بخش خدمات فعالیت می کنند، شناخته شده است. در این راستا بانک ها سعی کرده اند از طریق بسترهایی که فناوری اطلاعات برای آن ها فراهم می کند، شیوه های نوینی را پیش گیرند تا کیفیت خدمات More
    امروزه رقابت برای بهبود کیفیت خدمات به عنوان یک مسئله راهبردی کلیدی برای سازمان هایی که در بخش خدمات فعالیت می کنند، شناخته شده است. در این راستا بانک ها سعی کرده اند از طریق بسترهایی که فناوری اطلاعات برای آن ها فراهم می کند، شیوه های نوینی را پیش گیرند تا کیفیت خدمات خود را بهبود بخشند. هدف اصلی این پژوهش، بررسی پیامدهای کیفیت خدمات اتوماتیک در بانکداری الکترونیکی می باشد. پژوهش حاضر از نظر روش و ماهیت، از جمله تحقیقات توصیفی است؛ و به لحاظ اجرا، پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی بوده و از مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل برای بررسی روابط بین اجزای مدل بهره برده است؛ جامعه آماری در این تحقیق، مشتریان بانک های شهر ازنا در سال 1391 می باشند. برای رسیدن به اهداف تحقیق، تعداد 450 پرسشنامه بین مشتریان بانک های شهر ازنا توزیع گردید که از این مقدار، تعداد 384 پرسشنامه آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که ابعاد کیفیت خدمات اتوماتیک بر اعتماد، لذت مشتری و تعهد تاثیر دارد. همچنین وجود تاثیر لذت مشتری بر اعتماد مورد تایید قرار گرفت، اما وجود تاثیر لذت مشتری بر تعهد مورد پذیرش قرار نگرفت. در دسترس نبودن اطلاعات دقیق از مشتریانی که از خدمات اتوماتیک استفاده می کنند از عوامل محدودیت زا در انجام این تحقیق بوده است. در نهایت پیشنهاد می شود مدیران بانک ها با اتخاذ برنامه هایی به شناسایی نقاط قوت دیگر بانک ها، به عنوان رقبای خود، در تهییج و ترغیب مشتریان به استفاده از خدمات اتوماتیکشان پرداخته، و نیز با شناسایی نقاط ضعف خود در این زمینه اقدام به ارائه ی خدمات خود به بهترین شکل ممکن نمایند تا مشتریان کیفیت در نحوه ارائه خدمات را درک کرده و حس لذت در آنان تقویت شود. Manuscript profile