Knowledge & Research in Applied Psychology
,
Issue2,Year,
Autumn
2021
هدف این پژوهش بررسی مدل متغیرهای مؤثر بر عشق و تعهد به برند و تأثیر آن بر وفاداری به برند، تمایل به پرداخت بیشتر و تبلیغات دهان به دهان در کاربران تلفنهای همراه هوشمند و طرح پژوهش رابطهای از نوع مدلسازی معادلات ساختاری است. جامعۀ آماری این پژوهش را همۀ کاربران تلفنها More
هدف این پژوهش بررسی مدل متغیرهای مؤثر بر عشق و تعهد به برند و تأثیر آن بر وفاداری به برند، تمایل به پرداخت بیشتر و تبلیغات دهان به دهان در کاربران تلفنهای همراه هوشمند و طرح پژوهش رابطهای از نوع مدلسازی معادلات ساختاری است. جامعۀ آماری این پژوهش را همۀ کاربران تلفنهای همراه هوشمند تشکیل میدهند و برای نمونهگیری، 180 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران که کاربر تلفنهای همراه هوشمند با برندهای اپل، سامسونگ و هواوی هستند، با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار سنجش شامل پرسشنامههای عشق به برند (Unal & Aydin, 2013)، تجربۀ برند (Brakus et al, 2009)، اعتماد به برند (Delgado-Ballester et al, 2003)، شناسایی برند (Lam et al, 2010)، تعهد به برند (Fullerton, 2005)، وفاداری به برند (Japutra & Molinillo, 2017) وتمایل به پرداخت بیشتر (Chaudhuri & Ligas, 2009) است و برای تحلیل دادهها از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که بین متغیرهای تجربۀ برند، تنوع طلبی، تصویر برند، خود اجتماعی برند و اعتماد به برند با عشق به برند و بین متغیرهای خود اجتماعی برند و اعتماد به برند با تعهد به برند روابط معناداری وجود دارد (05/0>P). همچنین نتایج نشان دادند که بین تنوعطلبی، اعتماد به برند، عشق به برند و تعهد به برند با وفاداری به برند، بین عشق و تهعد به برند با تمایل به پرداخت بیشتر و بین عشق به برند با تبلیغات دهان به دهان روابط معناداری وجود دارد (05/0>P).
Manuscript profile
Behavioral Studies in Management
,
Issue4,Year,
Winter
2024
چشمانداز خدمات مالی در جهان بهسرعت در حال تغییر است. بسیاری از بانکها به این نکته پی بردهاند که ارائه مستمر خدماتی باکیفیت برتر نسبت به رقبا میتواند مزیت رقابتی پایداری را برای بانکها به ارمغان آورد. هدف پژوهش حاضر، سنجش نقش ارزش ادراکشده در رابطه میان اعتماد الک More
چشمانداز خدمات مالی در جهان بهسرعت در حال تغییر است. بسیاری از بانکها به این نکته پی بردهاند که ارائه مستمر خدماتی باکیفیت برتر نسبت به رقبا میتواند مزیت رقابتی پایداری را برای بانکها به ارمغان آورد. هدف پژوهش حاضر، سنجش نقش ارزش ادراکشده در رابطه میان اعتماد الکترونیکی و کیفیت خدمات الکترونیکی با قصد خرید مجدد مشتریان بانک ملت میباشد. روش تحقیق به لحاظ ماهیت و هدف از نوع پیمایشی-کاربردی میباشد. جامعه آماری پژوهش مشتریان استفادهکننده از خدمات الکترونیک بانک ملت در استان تهران هستند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر تعیین و به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب گردید. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامههای معتبر استفاده گردید. روایی پرسشنامهها توسط خبرگان امر و پایایی آنها نیز از طریق آزمون ضریب آلفای کرونباخ تائید گردید. جهت تائید نوع روش آماری از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف استفاده گردید. بهمنظور تحلیل دادهها از تکنیک معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار آماری Lisrel و نیز نرمافزار آماریSpss استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که میان اعتماد الکترونیکی مشتریان و همچنین کیفیت خدمات الکترونیکی، باارزش ادراکشده و قصد خرید مجدد آنها و نیز میان ارزش ادراکشده مشتریان با قصد خرید مجدد آنها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
Manuscript profile
Journal of Business Management
,
Issue1,Year,
Spring
2022
تعدد نام های تجاری موجب شده است که مردم در معرض استراتژیها، تبلیغات و ترفیعات مربوط برند ها قرار گیرند و سازمان ها به منظور حفظ حیات خود درصدد کشف روابط موثرتر با مشتریان و مصرفکنندگان خود باشند میتوان گفت عشق به برند در برگیرنده نوعی اشتیاق و وابستگی عاطفی است که یک More
تعدد نام های تجاری موجب شده است که مردم در معرض استراتژیها، تبلیغات و ترفیعات مربوط برند ها قرار گیرند و سازمان ها به منظور حفظ حیات خود درصدد کشف روابط موثرتر با مشتریان و مصرفکنندگان خود باشند میتوان گفت عشق به برند در برگیرنده نوعی اشتیاق و وابستگی عاطفی است که یک مصرفکننده راضی میتواند نسبت به برند مورد علاقهاش احساس کند. این احساس عشق میتواند متغیرهای با اهمیتی چون تبلیغات دهان به دهان، تمایل به پرداخت قیمت بیشتر را تحت تاثیر قرار دهد. در پژوهش حاضر به بررسی این عوامل تاثیرگذار تاثیر عشق و تعهد به برند بر وفاداری به برند، تمایل به پرداخت بیشتر و تبلیغات دهان به دهان در انتخاب و خرید گوشی هوشمند در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی پرداختهایم و از روش معادلات ساختاری )تجزیه و تحلیل چند متغیره) SEMو نرمافزار smart-pls و برای سنجیدن آمار توصیفی از نرمافزار Spss استفاده شده است. روایی تحقیق از طریق روایی صوری، محتوایی و ساختاری و پایایی از طریق آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی (CR) بررسی می شود. حجم نمونه آماری ازجدول هیر مربوط به معادلات ساختاری ب نمونه ای 180 نفری بود. جهت سنجش متغیرهای تحقیق از ابزار پرسشنامه و طیف لیکرت استفاده شده است
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications