• Home
  • سید محمد رضا میراحمدی

    List of Articles سید محمد رضا میراحمدی


  • Article

    1 - بررسی میزان تاثیر منابع دانشی بر قابلیت های پویا
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 5 , Year , Winter 2022
    هدف این پژوهش، بررسی میزان تاثیر منابع دانشی بر قابلیت های پویا در شرکت های فعال در صنعت فن آوری نانو است. این پژوهش توصیفی - پیمایشی با ماهیت کاربردی و از لحاظ زمانی مقطعی است. در این پژوهش میزان تاثیر منابع دانشی شامل ابعاد سرمایه انسانی، دانش سازمانی بیانی و دانش ساز More
    هدف این پژوهش، بررسی میزان تاثیر منابع دانشی بر قابلیت های پویا در شرکت های فعال در صنعت فن آوری نانو است. این پژوهش توصیفی - پیمایشی با ماهیت کاربردی و از لحاظ زمانی مقطعی است. در این پژوهش میزان تاثیر منابع دانشی شامل ابعاد سرمایه انسانی، دانش سازمانی بیانی و دانش سازمانی رویه ای بر قابلیت های پویا یعنی قابلیت های سنجش، یادگیری، یکپارچگی و هماهنگی در قالب دوازده فرضیه، مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری در این پژوهش شامل شرکت های عضو ستاد نانو معاونت فن آوری ریاست جمهوری بود و داده ها از مدیران این شرکت ها از طریق پرسش نامه جمع آوری شد. برای اندازه گیری روایی پرسشنامه از روایی محتوایی و صوری با نظرات صاحبنظران مدیریت و جمعی از پاسخ-دهندگان و برای تعیین پایایی آن، از آلفای کرونباخ استفاده شد. تحلیل داده ها از روش تحلیل مسیر و مدل سازی معادلات ساختاری انجام پذیرفت. نتایج تحقیق نشان داد که به طور کلی، منابع دانشی بر قابلیت های پویا در شرکت های فعال در صنعت فن آوری نانو تاثیر گذار است. تمام فرضیه های پژوهش به جز فرضیه های پنجم (تاثیر دانش سازمانی بیانی بر قابلیت سنجش) و ششم (تاثیر دانش سازمانی بیانی بر قابلیت یادگیری) مورد تایید قرار گرفت. در نهایت مشخص شد تاثیر دانش سازمانی رویه ای بر قابلیت یادگیری با ضریب 510/0 دارای بیشترین ضریب مسیر و تاثیر دانش سازمانی بیانی بر قابلیت یکپارچگی با ضریب 234/0 داری کمترین ضریب مسیر است. Manuscript profile

  • Article

    2 - استخراج و اعتبارسنجی تعیین‌کننده‌های تجربه دیجیتال مشتری به روش آمیخته
    Journal of Management and Sustainable Development Studies , Issue 13 , Year , Spring 2024
    برای بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کارها، اهمیت مشتري در فضای اینترنتی به مراتب به منظور کسب مزیت رقابتی از مشتریان سنتی بیشتر است. از این‌رو، هدف اصلی این پژوهش استخراج و اعتبارسنجی تعیین‌کننده‌های تجربه دیجیتال است تا مشخص گردد چه عواملي تجربه دیجیتال مشتریان در فضا More
    برای بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کارها، اهمیت مشتري در فضای اینترنتی به مراتب به منظور کسب مزیت رقابتی از مشتریان سنتی بیشتر است. از این‌رو، هدف اصلی این پژوهش استخراج و اعتبارسنجی تعیین‌کننده‌های تجربه دیجیتال است تا مشخص گردد چه عواملي تجربه دیجیتال مشتریان در فضای اینترنتی را شكل مي‌دهند. این پژوهش به صورت کیفی و کمّی انجام شده که در بخش کیفی از شیوه پدیدار شناسی و در بخش کمَی از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. در بخش کیفی به صورت هدفمند و با 22 مصاحبه، اشباع نظری صورت گرفت. داده‌های مصاحبه به روش ون مانن تجزیه و تحلیل شد. بر اساس نتایج، تعیین‌کننده‌‌های تجربه دیجیتال مشتري در 19 مقوله فرعي، 7 مقوله اصلي شامل ارزش خرید، امنیت، تجربه دیجیتال هیجان، تجربه، سایت اپلیکیشن، آمیخته سنتی، خدمات پشتیبانی و پرداخت شناسایی و دسته‌بندی گردید. در بخش کمّی جهت اعتبارسنجي مؤلفه‌ها با استناد به يافته‌هاي بخش كيفي پرسش نامه تدوین و 432 پرسشنامه به صورت هدفمند جمع‌آوری شد. جهت اعتبار سنجی مؤلفه‌ها از تحليل عاملی تأییدی به وسیله نرم افزار ایموس استفاده شد. بر اساس نتايج، کلیه مؤلفه‌ها مورد تأیید قرار گرفت. بنابراین، به مدیران و صاحبان کسب و کارها پیشنهاد می‌گردد برای ایجاد رضایت مشتریان به این عوامل توجه ویژه‌ای داشته باشند. Manuscript profile

  • Article

    3 - طراحی و آزمون مدل موفقّیت آموزش الکترونیکی در صنعت آموزش
    Journal of Management and Sustainable Development Studies , Issue 14 , Year , Summer 2024

    هدف اصلی این پژوهش طراحی و آزمون مدل موفقیت آموزش الکترونیکی در صنعت آموزش است. این مطالعه با استفاده از رویکرد کیفی نظریه داده بنیاد و رویکرد کمّی مدل‌سازی معادلات ساختاری انجام گرفت. صاحبنظران، اساتید دانشگاه رشته مدیریت، مدیران مؤسسات آموزش الکترونیکی و افراد خبره جامعه آماری را تشکیل دادند و تعداد 8 نفر از این افراد به عنوان نمونه آماری در بخش کیفی و تعداد 70 نفر از این افراد در بخش کمّی انتخاب شدند. به منظور گردآوری دادهها در بخش کیفی از مصاحبه و در بخش کمّی از پرسشنامه استفاده شده است. برای انجام تحلیلهای مذکور از نرمافزار MAXQDA نسخه 2020 در بخش کیفی و نرمافزار مدل‌سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار Smart PLS نسخه 4 در بخش کمّی استفاده شد. یافتههای کیفی نشان داد شرایط علّی الگوی موفقیت آموزش الکترونیکی از 33 کد اولیه و 6 مقوله فرعی؛ شرایط زمینه‌ای شامل 24 کد اولیه و 5 مقوله فرعی؛ شرایط مداخلهگر از 36 کد اولیه و 8 مقوله فرعی تشکیل شده است. راهبردهای الگوی موفقیت  آموزش الکترونیکی از مقوله‌های فرعی توسعه جغرافیایی کسب و کار، نقش برنامهریزی در آموزش الکترونیکی، لزوم بهرهگیری از دستاوردهای روز، بکارگیری آموزش الکترونیکی در کاهش هزینهها، عوامل فرهنگی و  آموزش الکترونیکی، الزامات آموزش الکترونیکی، استراتژی کسب و کار، طراحی بستر اصولی آموزش الکترونیکی، الزامات موفقیت آموزش الکترونیکی، توانایی کسب وکارهای الکترونیکی میشود. همچنین، یافتهها نشان داد پیامدهای الگوی موفقیت آموزش الکترونیکی شامل مزایای آموزش الکترونیکی، تعامل در محیط‌های یادگیری الکترونیکی، نقش آموزش الکترونیکی در کسب و کارهای آموزشی، جامعه و آموزش الکترونیکی، پتانسیل آموزش الکترونیکی، آموزش الکترونیکی و کسب و کار و توصیه برای آموزش الکترونیکی میشود. یافتههای کمّی نیز نشان داد مدل پژوهش به‌خوبی برازش شده است.

    Manuscript profile