فهرس المقالات سید محمد رضا میراحمدی


  • المقاله

    1 - بررسی میزان تاثیر منابع دانشی بر قابلیت های پویا
    مدیریت توسعه و تحول , العدد 5 , السنة 13 , زمستان 1400
    هدف این پژوهش، بررسی میزان تاثیر منابع دانشی بر قابلیت های پویا در شرکت های فعال در صنعت فن آوری نانو است. این پژوهش توصیفی - پیمایشی با ماهیت کاربردی و از لحاظ زمانی مقطعی است. در این پژوهش میزان تاثیر منابع دانشی شامل ابعاد سرمایه انسانی، دانش سازمانی بیانی و دانش ساز أکثر
    هدف این پژوهش، بررسی میزان تاثیر منابع دانشی بر قابلیت های پویا در شرکت های فعال در صنعت فن آوری نانو است. این پژوهش توصیفی - پیمایشی با ماهیت کاربردی و از لحاظ زمانی مقطعی است. در این پژوهش میزان تاثیر منابع دانشی شامل ابعاد سرمایه انسانی، دانش سازمانی بیانی و دانش سازمانی رویه ای بر قابلیت های پویا یعنی قابلیت های سنجش، یادگیری، یکپارچگی و هماهنگی در قالب دوازده فرضیه، مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری در این پژوهش شامل شرکت های عضو ستاد نانو معاونت فن آوری ریاست جمهوری بود و داده ها از مدیران این شرکت ها از طریق پرسش نامه جمع آوری شد. برای اندازه گیری روایی پرسشنامه از روایی محتوایی و صوری با نظرات صاحبنظران مدیریت و جمعی از پاسخ-دهندگان و برای تعیین پایایی آن، از آلفای کرونباخ استفاده شد. تحلیل داده ها از روش تحلیل مسیر و مدل سازی معادلات ساختاری انجام پذیرفت. نتایج تحقیق نشان داد که به طور کلی، منابع دانشی بر قابلیت های پویا در شرکت های فعال در صنعت فن آوری نانو تاثیر گذار است. تمام فرضیه های پژوهش به جز فرضیه های پنجم (تاثیر دانش سازمانی بیانی بر قابلیت سنجش) و ششم (تاثیر دانش سازمانی بیانی بر قابلیت یادگیری) مورد تایید قرار گرفت. در نهایت مشخص شد تاثیر دانش سازمانی رویه ای بر قابلیت یادگیری با ضریب 510/0 دارای بیشترین ضریب مسیر و تاثیر دانش سازمانی بیانی بر قابلیت یکپارچگی با ضریب 234/0 داری کمترین ضریب مسیر است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - استخراج و اعتبارسنجی تعیین‌کننده‌های تجربه دیجیتال مشتری به روش آمیخته
    مطالعات مدیریت و توسعه پایدار , العدد 13 , السنة 4 , بهار 1403
    برای بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کارها، اهمیت مشتري در فضای اینترنتی به مراتب به منظور کسب مزیت رقابتی از مشتریان سنتی بیشتر است. از این‌رو، هدف اصلی این پژوهش استخراج و اعتبارسنجی تعیین‌کننده‌های تجربه دیجیتال است تا مشخص گردد چه عواملي تجربه دیجیتال مشتریان در فضا أکثر
    برای بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کارها، اهمیت مشتري در فضای اینترنتی به مراتب به منظور کسب مزیت رقابتی از مشتریان سنتی بیشتر است. از این‌رو، هدف اصلی این پژوهش استخراج و اعتبارسنجی تعیین‌کننده‌های تجربه دیجیتال است تا مشخص گردد چه عواملي تجربه دیجیتال مشتریان در فضای اینترنتی را شكل مي‌دهند. این پژوهش به صورت کیفی و کمّی انجام شده که در بخش کیفی از شیوه پدیدار شناسی و در بخش کمَی از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. در بخش کیفی به صورت هدفمند و با 22 مصاحبه، اشباع نظری صورت گرفت. داده‌های مصاحبه به روش ون مانن تجزیه و تحلیل شد. بر اساس نتایج، تعیین‌کننده‌‌های تجربه دیجیتال مشتري در 19 مقوله فرعي، 7 مقوله اصلي شامل ارزش خرید، امنیت، تجربه دیجیتال هیجان، تجربه، سایت اپلیکیشن، آمیخته سنتی، خدمات پشتیبانی و پرداخت شناسایی و دسته‌بندی گردید. در بخش کمّی جهت اعتبارسنجي مؤلفه‌ها با استناد به يافته‌هاي بخش كيفي پرسش نامه تدوین و 432 پرسشنامه به صورت هدفمند جمع‌آوری شد. جهت اعتبار سنجی مؤلفه‌ها از تحليل عاملی تأییدی به وسیله نرم افزار ایموس استفاده شد. بر اساس نتايج، کلیه مؤلفه‌ها مورد تأیید قرار گرفت. بنابراین، به مدیران و صاحبان کسب و کارها پیشنهاد می‌گردد برای ایجاد رضایت مشتریان به این عوامل توجه ویژه‌ای داشته باشند. تفاصيل المقالة