• Home
  • Vahid Haghighat doosty sayyar

    List of Articles Vahid Haghighat doosty sayyar


  • Article

    1 - Developing an Entrepreneurial Marketing Model in the Service and Processing Industries
    International Journal of Agricultural Management and Development , Issue 1 , Year , Winter 2022
    This research aims to explain how the concept of entrepreneurial marketing emerges through innovative research and effective convergence between marketing and entrepreneurship and to design an entrepreneurial marketing model in the service and conversion industries by p More
    This research aims to explain how the concept of entrepreneurial marketing emerges through innovative research and effective convergence between marketing and entrepreneurship and to design an entrepreneurial marketing model in the service and conversion industries by proposing a logical and process-oriented framework. Service and conversion industries, which attract many resources to customers through the provision of services and optimization, can be an effective factor in the economic growth of the country. Given the importance of industries and increasing competitiveness among them, entrepreneurial marketing plays a very important role in achieving organizational goals and making the most profit in the industry. The present research is qualitative in terms of research method in which the meta-combined method has been used to analyze the research literature. Then, using the two-stage Delphi method, the opinions of industry experts and entrepreneurs are classified based on categories and concepts. The statistical correlation between the variables was measured by the Kendall coefficient and the agreement percentage index was used for the reliability of the measurements. The results show that the entrepreneurial marketing model in these industries consists of three categories of factors (contextual, causal, and environmental factors) and dimensions (customer-centric views, creativity, risk-taking, innovation, market-oriented, and opportunity-building). All factors with a high agreement percentage were effective in entrepreneurial marketing in the service and conversion industries. Manuscript profile

  • Article

    2 - ارائه مدل عوامل تأثیرگذار مراکز رشد بر توسعه کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران
    Educational Administration Research , Issue 5 , Year , Winter 2019
    هدف کلی این پژوهش، ارائه مدل عوامل تأثیرگذار مراکز رشد بر توسعه کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بود. این پژوهش‌ از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری آن را کلیه‌ رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها، معاونین و مدیران گروه‌های ت More
    هدف کلی این پژوهش، ارائه مدل عوامل تأثیرگذار مراکز رشد بر توسعه کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بود. این پژوهش‌ از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری آن را کلیه‌ رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها، معاونین و مدیران گروه‌های تخصصی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مازندران به تعداد 307 نفر تشکیل می‌دادند که بر اساس فرمول کوکران، تعداد 172 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه محقق ساخته با 95 سؤال و 2 بعد ساختاری و زمینه‌ای و 8 مؤلفه فرهنگ، منابع انسانی، زیرساخت‌ها، برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، اهداف، خدمات و حمایت‌ها و برون دادها استفاده شد. روایی صوری و محتوایی ابزار به تأیید متخصصان رسید و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 88/0 محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون‌ معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که؛ بین عوامل تأثیرگذار مراکز رشد بر توسعه کارآفرینی با ابعاد ساختاری و زمینه‌ای رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. و بعد ساختاری با بار عاملی 89/0 بیشترین تأثیر را دارد. همچنین مدل ارائه شده دارای برازش مناسب می‌باشد. Manuscript profile