• Home
  • حسین اسلامی

    List of Articles حسین اسلامی


  • Article

    1 - سواد رسانه‌ای؛ ضامن حفظ و گسترش قلمرو سایبری
    Media Studies , Issue 4 , Year , Winter 2020
    گسترش وب‌جهان‌گستر و فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات در هزاره سوم، شگفتی‌سازترین عصر حیات بشری را در حفظ قلمرو دولت‌ها از منظر تغییرات شکلی و بنیادین رقم زده است؛ چرا که مؤلفه‌های کلیدی دولت، شامل سرزمین، جمعیت، حکومت و حاکمیت متأثر از فضای سایبری، رسانه‌ای شده و کار More
    گسترش وب‌جهان‌گستر و فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات در هزاره سوم، شگفتی‌سازترین عصر حیات بشری را در حفظ قلمرو دولت‌ها از منظر تغییرات شکلی و بنیادین رقم زده است؛ چرا که مؤلفه‌های کلیدی دولت، شامل سرزمین، جمعیت، حکومت و حاکمیت متأثر از فضای سایبری، رسانه‌ای شده و کاربری آسان، در دسترس بودن و گستردگی مخاطبین پیام‌رسان‌های همراه، معانی جدیدی در قاموس حکمرانی و سیاست خلق کرده‌اند. در این عصر، مرز به معنای فیزیکی اگر چه همچنان مرسوم است اما کارایی خود را از دست داده و حفظ قلمرو در وهله نخست و گسترش آن در مرحله دوم، موضوع رقابت دولت‌هاست. آنچه که در اینجا می‌تواند و باید به عنوان پلی پیشگام در تعامل با دولت‌ها و فناوری‌های نوین ارتباطی، ایفای نقش کند، سواد‌ رسانه‌ای است. سواد ‌رسانه‌ای توانایی درک، تحلیل و کشف معانی پیام‌های رسانه‌ای سایبری است. سوادی که اَمر دِه و اَمر بَر هر دو به آن نیازمندند؛ اگر چه نیاز و همت دولت‌مردان به آموزش و توسعه عمومی سواد رسانه‌ای برای کسب مشروعیت و مقبولیت در حفظ و گسترش قلمرو سایبری حیاتی‌تر است. اَمربران نیز از آن جهت به سواد رسانه‌ای نیازمندند که در بحبوحه قلب حقیقت و واقعیت، بتوانند در عرصه طبیعی منازعه قلمرو، سره را از ناسِره تشخیص دهند. بدین وصف سواد رسانه‌ای، ضامن حفظ و گسترش قلمرو سایبری بنابر الزاماتی است که بدون توجه به آن، این رفاقت، مؤثر نخواهد بود. آنچه که دغدغه اصلی این مقاله است. Manuscript profile

  • Article

    2 - شناسایی نقش پیشرفت فناوری‌های حوزه رسانه در اقتصاد
    Media Studies , Issue 4 , Year , Winter 2020
    در عصر ارتباطات، رسانه یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه در دنیای کنونی است که با داشتن بیشترین و گسترده‌ترین حجم از مخاطبان، از اصلی‌ترین وسایل ارتباطی در رسیدن به اهداف توسعه به شمار می‌آید. با رشد و توسعه رسانه‌ها، فناوری‌های رسانه‌ها نیز به سرعت گسترش یافتند. فناوری‌ها More
    در عصر ارتباطات، رسانه یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه در دنیای کنونی است که با داشتن بیشترین و گسترده‌ترین حجم از مخاطبان، از اصلی‌ترین وسایل ارتباطی در رسیدن به اهداف توسعه به شمار می‌آید. با رشد و توسعه رسانه‌ها، فناوری‌های رسانه‌ها نیز به سرعت گسترش یافتند. فناوری‌های رسانه‌ای جدید که وب 2.0 نامیده می‌شود شامل طیف گسترده‌ای از فناوری‌های ارتباطی مرتبط با وب مانند وبلاگ‌ها، ویکی‌ها، شبکه‌های اجتماعی آنلاین، دنیاهای مجازی و سایر اشکال رسانه‌های اجتماعی است. با وجود پیامدهای مختلف این رسانه‌ها، پیامدهای اقتصادی رسانه‌های جدید شناخته شده نیست، به همین دلیل، اینکه واقعا فناوری‌های نوین رسانه‌ای چه نقشی می‌توانند در اقتصاد و صنعت داشته باشند محرز و مشخص نشده است که در این پژوهش به آن پرداخته می‌شود. در این تحقیق ما قصد داریم به بررسی نقش فناوری‌های نوین رسانه‌ای در اقتصاد و صنعت بپردازیم. در این تحقیق از تعداد 30 نفر از خبرگان در حوزه رسانه شرکت فولاد کرمان به عنوان نمونه استفاده گردید. روش تحقیق از نوع کیفی می‌باشد. از آنجایی که در این تحقیق نیاز به پرداختن به عمق موضوع و درک عمیق و همه جانبه صاحب‌نظران عرصه رسانه نیاز بود به همین دلیل از روش مصاحبه استفاده گردید. برای اینکه مصاحبه‌ها دارای ساختار مشخصی باشد از مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شده است. همچنین داده‌ها از طریق تحلیل محتوا و با استفاده از نرم‌افزار maxqda تجزیه و تحلیل گردید. در این تحقیق 23 عامل مؤثرکه نقش مثبت و منفی فناور‌های رسانه‌ای را در اقتصاد مشخص می‌نمایند، شناسایی گردید که شامل: تولید اطلاعات و افزایش دانش اقتصادی، اشتغال بیشتر مردم، رفاه مصرف‌کننده، کاهش نابرابری‌های اقتصادی، کاهش ریسک سیاسی، افزایش امنیت و کارآیی اقتصادی، کنترل و نظارت بیشتر مردم بر فعالیت‌های اقتصادی، گسترش بازارهای شرکت‌ها، ایجاد بازار آزاد آنلاین، نوآوری و خلاقیت‌های حاصل از فناوری‌های نوین باعث افزایش درآمدها، افزایش رقابت بین سازمان‌ها باعث افزایش کیفیت در فعالیت‌های اقتصادی شده، بهبود و ارتقا استانداردهای توسعه اقتصادی، مشارکت عمومی در فعالیت‌های اقتصادی، ابراز احساس رضایت یا نارضایتی مردم از فعالیت‌های اقتصادی، وقت گذارنی افراد در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. Manuscript profile

  • Article

    3 - Applying Structural Equations Modeling (SEM) in Designing an Educational Effectiveness Model (Case Study: Governance Organization Employees)
    Agricultural Marketing and Commercialization Journal , Issue 1 , Year , Winter 2020
    The role of education and retraining in organizations is important; in a way that education affair composes one of the most important concerns of the managers and policy makers of effective organizations. The purpose of this research is to design an educational effectiv More
    The role of education and retraining in organizations is important; in a way that education affair composes one of the most important concerns of the managers and policy makers of effective organizations. The purpose of this research is to design an educational effectiveness model for the governance organizations employees with a structural equation modeling approach in Iran. In order to achieve the research goal, a sequential mixed method has been used, which includes two qualitative and quantitative parts. In the qualitative part of the research, interview has been used. Necessary information and data were collected from experts and senior managers of the governance organization and then the design of the educational effectiveness model for the governance organization employees has been validated by structural equations. To investigate the expertise validity of the research model, the fuzzy Delphi method was used, for which the identified indicators were sent to the experts over several periods, and after the performed adjustments, 56 indicators were confirmed. Confirmatory factor analysis was used to evaluate the validity of the research variables construct. The research results showed that the educational effectiveness model for the governance organization employees has two parts: the main factors and their indicators. This model has been composed of indicators that are the core and heart of this model and are the basis for evaluating the educational effectiveness, which are called effective factors. The educational effectiveness model for the governance organization employees has 7 main factors: learner's readiness, training need assessment, training targeting, training program design, resources and equipment allocation, course monitoring and evaluation, and training course management, which include 56 indicators composing them. Manuscript profile