• Home
  • علی میر

    List of Articles علی میر


  • Article

    1 - طراحی و آزمون مدل توسعه سرمایه اجتماعی بازاریابی بانک‌ها با رویکرد کیفی پدیدارشناسی و نقش آن در وفاداری مشتریان
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 1 , Year , Summer 2020
    پژوهش حاضر با هدف طراحی مدلی برای توسعه سرمایه اجتماعی در بخش بازاریابی بانک‌های ملی و ملت و بررسی نقش آن در وفاداری مشتریان انجام شده است. این پژوهش از جهت هدف به صورت کاربردی و از نظر روش به صورت تحلیلی و اکتشافی و از نوع ترکیبی کیفی و کمی و مبتنی بر مدل‌یابی معادلات More
    پژوهش حاضر با هدف طراحی مدلی برای توسعه سرمایه اجتماعی در بخش بازاریابی بانک‌های ملی و ملت و بررسی نقش آن در وفاداری مشتریان انجام شده است. این پژوهش از جهت هدف به صورت کاربردی و از نظر روش به صورت تحلیلی و اکتشافی و از نوع ترکیبی کیفی و کمی و مبتنی بر مدل‌یابی معادلات ساختاری است. شناسایی ابعاد و شاخص‌های سرمایه اجتماعی با روش پدیدارشناسی از طریق مصاحبه نیمه‌ساختارمند به صورت ثبت تجارب زیسته 12 نفر از مدیران بخش‌های بازاریابی و تبلیغات بانک‌های ملی و ملت با استفاده از نمونه‌گیری تا رسیدن به کفایت نظری به دست آمد. مدل نهایی شامل سه بعد(ساختاری-‌ اداری، شناختی- آموزشی، رفتاری- ارتباطی) و 10 مقوله اصلی( بانکداری اجتماعی، توانمندسازی کارکنان، ساختارسازی، بینش و شناخت، تعامل و شبکه‌سازی، پیشگامی، حمایت نهادی، روابط درون سازمانی، مشارکت اجتماعی، روابط اجتماعی) و 36 مقوله‌ فرعی( شاخص) بود. نتایج تحلیل آماری از جهت معنادار بودن با روش معادلات ساختاری تا سطح مقولات اصلی انجام شد که نشان داد به استثنای تعامل و شبکه‌سازی، مدل پیشنهادی برای توسعه سرمایه اجتماعی در 3 بعد و 9 مقوله و 33 شاخص معنادار است. وفاداری مشتریان در سه بعد نگرشی، رفتاری و ترکیبی مطرح شده و پرسشنامه‌ای 19 سؤالی و محقق‌ساخته شامل 9 مقوله سرمایه اجتماعی و 10 گویه مربوط به وفاداری مشتریان بین مسئولین بازاریابی بانک‌های ملی و ملت با روش نمونه‌گیری در دسترس توزیع گردید که تعداد 118 پرسشنامه در مجموع گردآوری و با تحلیل رگرسیون نقش سرمایه اجتماعی بر وفاداری مشتریان ارزیابی شد. نتایج توصیفی نشان داد که وضعیت متغیرهای مورد بررسی در بانک‌های ملی و ملت در سطح متوسط بوده و ضرایب همبستگی، رگرسیون و بارهای عاملی نشان داد که ابعاد مربوط به مدل تدوین شده در خصوص سرمایه اجتماعی نقش قابل توجهی در وفاداری مشتریان دارند. پیشنهاد گردید که با آموزش و پرورش کارکنان و ایجاد دانش کافی، تدوین دستورالعمل، نظارت مستمر و بالاخره توجیه افراد به نقش این بانک‌ها در جهت افزایش میزان وفاداری مشتریان و تبیین مسئولیت بانک‌ها در این زمینه تلاش جدی صورت گیرد. Manuscript profile

  • Article

    2 - طراحی مدل سرمایه اجتماعی و ارزیابی آن در حوزه بازاریابی بانک‌های ملی و ملت
    Journal of Interdisciplinary Studies in Marketing Management , Issue 2 , Year , Autumn 2022
    پژوهش حاضر با هدف طراحی و آزمون مدلی برای توسعه سرمایه اجتماعی در بخش بازاریابی بانک‌های ملی و ملت با یک روش کیفی انجام شد. پژوهش از جهت هدف به صورت کاربردی و از نظر روش به صورت تحلیلی و اکتشافی و از نوع کیفی پدیدارشناسی است. شناسایی ابعاد و شاخص‌های سرمایه اجتماعی با ر More
    پژوهش حاضر با هدف طراحی و آزمون مدلی برای توسعه سرمایه اجتماعی در بخش بازاریابی بانک‌های ملی و ملت با یک روش کیفی انجام شد. پژوهش از جهت هدف به صورت کاربردی و از نظر روش به صورت تحلیلی و اکتشافی و از نوع کیفی پدیدارشناسی است. شناسایی ابعاد و شاخص‌های سرمایه اجتماعی با روش پدیدارشناسی از طریق مصاحبه نیمه‌ساختارمند به صورت ثبت تجارب زیسته 12 نفر از مدیران بخش‌های بازاریابی و تبلیغات بانک‌های ملی و ملت با استفاده از نمونه‌گیری تا رسیدن به کفایت نظری به دست آمد. آزمون معناداری مدل نیز با روش معادلات ساختاری انجام گرفت. مدل نهایی شامل سه بعد (ساختاری-‌ اداری، شناختی- آموزشی، رفتاری- ارتباطی) و 10 مقوله‌ اصلی با عناوینی از قبیل استقرار بانکداری اجتماعی، توانمندسازی کارکنان بانک، ساختارسازی مناسب، بینش و شناخت لازم، تعامل و شبکه‌سازی، پیشگامی، حمایت نهادی، روابط درون سازمانی، مشارکت اجتماعی، روابط اجتماعی) و مشتمل بر 36 مقوله فرعی (شاخص) بود. Manuscript profile

  • Article

    3 - طراحی و ارزیابی مدل مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکتی در حوزه بازاریابی بانک‌های ملی و ملت با رویکرد فراترکیب
    , Issue 5 , Year , Winter 2022
    موضوع این پژوهش، طراحی و ارزیابی مدلی برای مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکتی در حوزه‌ بازاریابی و تبلیغات بانک‌های ملی و ملت با رویکرد کیفی فراترکیب است. این پژوهش به لحاظ هدف از نوع کاربردی و به لحاظ روش و ماهیت اجرا از نوع پیمایشی و ترکیب کیفی و کمی است که بر مبنای فراترکیب More
    موضوع این پژوهش، طراحی و ارزیابی مدلی برای مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکتی در حوزه‌ بازاریابی و تبلیغات بانک‌های ملی و ملت با رویکرد کیفی فراترکیب است. این پژوهش به لحاظ هدف از نوع کاربردی و به لحاظ روش و ماهیت اجرا از نوع پیمایشی و ترکیب کیفی و کمی است که بر مبنای فراترکیب مطالعات انجام شده در خصوص مدل‌های مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکتی در بازه‌ زمانی 1970 تا 2018 میلادی اجرا گردید. تعداد 71 پژوهش در این بازه‌ زمانی بررسی شد و با روش 7 مرحله‌ای سندلوسکی و باروسو (2017) و اظهارنظر 12 نفر از مدیران بخش بازاریابی، منتهی به ارائه مدل کیفی گردید. برای ارزیابی مدل، پرسشنامه‌ای طراحی و بین مسئولین ستادی بازاریابی بانک‌های ملی و ملت توزیع گردید. از بین 135 نفر اعضای جامعه‌ آماری 118 نفر با روش نمونه‌گیری در دسترس به پرسشنامه‌ها پاسخ دادند. در بخش کیفی تعداد 16 مقوله مانند حمایت از محیط زیست، توجه به اخلاقیات، بهبود محیط کار، شفافیت، مسئولیت مالی، پاسخگویی، امور خیریه، رفاه و بهداشت، ضرورت تدوین استراتژی سازمانی و نگرش راهبردی و همچنین ضرورت قانون‌مداری و تأکید بر همکاری در توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی کشور شناسایی شد. در بخش کمی نیز با روش معادلات ساختاری به ارزیابی مدل پرداخته شد و پس از حذف مقوله‌ی انتظارات مشتریان از بعد اجتماعی- محیطی که نمرات لازم را کسب ننمود، مدل اصلاح شده در قالب 3 بعد (فردی و سازمانی، مالی و اقتصادی، اجتماعی و محیطی) و 15 مقوله از نظر بار عاملی و اعداد معناداری مناسب تشخیص داده شد. Manuscript profile

  • Article

    4 - تبیین مصادیق فساد اقتصادی و راهکارهای نظارتی مقابله با آن با استناد به آموزه‌های نهج‌البلاغه
    Two quarterly scientific commentary of the revelation texts , Issue 6 , Year , Autumn_Winter 2024

    چکیده: هدف؛ پژوهش حاضر با هدف تبیین تعدادی از مصادیق فساد اقتصادی که نمونه‌های آن فراوان دیده می‌شود و ارائه راهکارهایی برای مقابله با آن‌ها انجام‌گرفته است. روش: این پژوهش به لحاظ هدف از نوع کاربردی و ازنظر روش اجرا به‌صورت توصیفی و دارای رو More

    چکیده: هدف؛ پژوهش حاضر با هدف تبیین تعدادی از مصادیق فساد اقتصادی که نمونه‌های آن فراوان دیده می‌شود و ارائه راهکارهایی برای مقابله با آن‌ها انجام‌گرفته است. روش: این پژوهش به لحاظ هدف از نوع کاربردی و ازنظر روش اجرا به‌صورت توصیفی و دارای رویکرد کیفی از نوع تحلیل مضمون انجام‌شده است. نتایج با استناد به اظهارِنظر دو کدگذار مورد ارزیابی قرار گرفت و با توجه به توافق حاصله بین آن‌ها که برابر 86/0 بود، پایایی ابزار در سطح قابل‌قبول ارزیابی شد و سرانجام جدولی ارائه گردید که شامل فهرستی از مصادیق فساد و راهکارهای نظارتی مقابله با آن‌ها بود. پرسش اصلی: مصادیق فساد اقتصادی و راهکارهای نظارتی مقابله با آن‌ها با استناد به آموزه‌های نهج‌البلاغه کدام‌اند؟ نتایج: عوامل بروز فساد اقتصادی در دودسته با عنوان عوامل زمینه‌ساز و عوامل ایجادکننده یا نمایان ارائه شدند. در پایان نیز بر راهکارهای نظارتی مانند تقواپیشگی، عدالت، مبارزه با احتکار، شایسته‌سالاری، ادای امانت الهی، کسب علم و دانش و همچنین نظارت مردمی تأکید گردید.

    Manuscript profile