• Home
  • محبوب شیخعلی زاده

    List of Articles محبوب شیخعلی زاده


  • Article

    1 - شناسایی مولفه‏ های ‏تجارت اجتماعی اماکن و باشگاه ‏های ‏ورزشی ایران با رویکرد کیفی نظریه داده بنیاد
    Innovation in Sports Management , Issue 11 , Year , Autumn 2024
    هدف:تجارت اجتماعی یک رویکرد موثر در شرکت‌ها برای تعامل عمیق با مشتریان خود و ایجاد روابط با آنها ارائه می‌دهد بنابراین هدف از این مطالعه شناسایی مولفه‌های تجارت اجتماعی در اماکن و باشگاه های ورزشی ایران می‌باشد. روش:جامعه آماری پژوهش حاضر شامل اساتید رشته مدیریت ورزشی More
    هدف:تجارت اجتماعی یک رویکرد موثر در شرکت‌ها برای تعامل عمیق با مشتریان خود و ایجاد روابط با آنها ارائه می‌دهد بنابراین هدف از این مطالعه شناسایی مولفه‌های تجارت اجتماعی در اماکن و باشگاه های ورزشی ایران می‌باشد. روش:جامعه آماری پژوهش حاضر شامل اساتید رشته مدیریت ورزشی، مدیران باشگاه‌های ورزشی بوده که تجربۀ غنی در حیطۀ موضوع پژوهش داشتند و با استفاده از رویکرد کیفی داده بنیاد به شناسایی مولفه‌های تجارت اجتماعی اماکن و باشگاه‌های ورزشی پرداخته شده است. یافته‌ها:از تجزیه- تحلیل و بررسی مصاحبه‌های انجام شده، 17 مولفه محوری و70 شاخص اولیه به دست آمد. این مولفه‌ها در برگیرنده ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی 6 شاخص، نگرش مدیران 8 شاخص، تجربه‌ خرید 4 شاخص، اعتماد‌سازی به خدمات4 شاخص، امنیت تراکنش‌ها5 شاخص، ضمانت‌ها 4 شاخص، تبلیغات4 شاخص، عوامل حمایتی3 شاخص، زیرساخت‌های فناوری3 شاخص، راهکار‌های مدیریتی5 شاخص، راهکارهای تجاری3 شاخص، راهکارهای قانونی3 شاخص، راهکارهای فرهنگی4 شاخص، توسعه اقتصادی- تجاری 3 شاخص، توسعه ساختاری 6 شاخص، توسعه فرهنگی- اجتماعی 3 شاخص و توسعه حقوقی- قانونی2 شاخص می‌باشند. نتیجه‌گیری:ایجاد اعتماد در مشتریان توسط اماکن و باشگاه‌های ورزشی با ارائه خدمات و محصولات با کیفیت و استاندارد و پاسخگویی مجموعه و مدیران نسبت به مشکلات و مسائل پیش‌آمده در فرآیند تجارت اجتماعی می‌تواند سبب افزایش مشتریان، درآمدزایی و رضایت‌مندی بیشتر و در نتیجه افزایش میزان وفاداری مشتریان گردد. در نهایت تعامل بین نگرش نوین مدیریتی و استفاده بهینه از پیشرفت تکنولوژی می‌تواند موجب بهره‌گیری مثبت از تجارت اجتماعی به عنوان یک پدیده نوین در تجارت وابسته به فن‌آوری در راستای توسعه اماکن و باشگاه‌های ورزشی ایران گردد. Manuscript profile

  • Article

    2 - تأثیر‏ ارزش‏ ویژه‏ برند‏ بر‏ ارزش‏ ادراک‌شده‏ و‏ قصد‏ خرید‏ مجدد‏ مشتریان‏ محصولات‏ ورزشی‏ برند‏ مجید
    Innovation in Sports Management , Issue 9 , Year , Spring 2024
    هدف:‏ برند‏ به‏ عنوان‏ ارزشمندترین‏ دارایی‏ ناملموس‏ هر‏ سازمانی،‏ به‏ دلیل‏ مزیت‏هاي‏ فوق‏ العاده‏اي‏ كه‏ ایجاد‏ می‏كند،‏ نقش‏ مهمی‏ در‏ موفقیت‏ سازمان‏ و‏ برقراري‏ ارتباط‏ مؤثر‏ با‏ مشتریان‏ دارد؛‏ بنابراین‏ ایجاد‏ و‏ حفظ‏ موقعیت‏ مناسب‏ آن‏ در‏ ذهن‏ مشتریان‏ براي‏ تأ More
    هدف:‏ برند‏ به‏ عنوان‏ ارزشمندترین‏ دارایی‏ ناملموس‏ هر‏ سازمانی،‏ به‏ دلیل‏ مزیت‏هاي‏ فوق‏ العاده‏اي‏ كه‏ ایجاد‏ می‏كند،‏ نقش‏ مهمی‏ در‏ موفقیت‏ سازمان‏ و‏ برقراري‏ ارتباط‏ مؤثر‏ با‏ مشتریان‏ دارد؛‏ بنابراین‏ ایجاد‏ و‏ حفظ‏ موقعیت‏ مناسب‏ آن‏ در‏ ذهن‏ مشتریان‏ براي‏ تأثیر‏ در‏ تصمیم‏گیري‏ و‏ قصد‏ خرید‏ آنها‏ از‏ اهداف‏ مهم‏ هر‏ سازمان‏ به‏ شمار‏ می‏رود.‏ لذا‏ هدف‏ تحقیق‏ حاضر‏ بررسی‏ تأثیر‏ ارزش‏ ویژه‏ برند‏ بر‏ ارزش‏ ادراک‌شده‏ و‏ قصد‏ خرید‏ مجدد‏ مشتریان‏ محصولات‏ ورزشی‏ در‏ شهر‏ تبریز‏ می‏باشد.‏ روش:‏ تحقيق‏ حاضر‏ از‏ نوع‏ توصیفی‏ و‏ پیمایشی‏ بود.‏ 366‏ نفر‏ از‏ مشتریان‏ محصولات‏ ورزشی‏ مجید‏ در‏ شهر‏ تبریز‏ به‏ صورت‏ داوطلبانه‏ پرسشنامه‌های‏ استاندارد‏ ارزش‏ ویژه‏ برند‏ یو‏ و‏ دانسو‏ (۲۰۰۱)،‏ ارزش‏ ادراک‌شده‏ اگرت‏ و‏ یولاگا‏ (۲۰۰۰)‏ و‏ قصد‏ خرید‏ پارک‏ و‏ همکاران‏ (۲۰۰۸)‏ را‏ بصورت‏ داوطلبانه‏ تکمیل‏ نمودند.‏ برای‏ تجزیه‏ و‏ تحلیل‏ داده‌ها‏ از‏ مدل‏ معادلات‏ ساختاری‏ (SEM)‏ استفاده‏ شد.‏ یافته‏ها:‏ یافته‌های‏ مدل‏ معادلات‏ ساختاری‏ نشان‏ داد‏ که‏ ارزش‏ ویژه‏ برند‏ تأثیر‏ مثبت‏ و‏ معناداری‏ بر‏ ارزش‏ ادراک‌شده‏ (01/11=t،‏ 86/0=‏ β)‏ و‏ قصد‏ خرید‏ مجدد‏ (37/6=t،‏ 66/0=‏ β)‏ مشتریان‏ محصولات‏ مجید‏ شهر‏ تبریز‏ دارد.‏ همچنین‏ نتایج‏ نشان‏ داد‏ مدل‏ نظری‏ ارائه‏ شده‏ مورد‏ تأیید‏ بوده‏ و‏ بنابراین‏ مدل‏ فرضی‏ از‏ برازش‏ مناسبی‏ (75/1‏ df=/2‏ χ‏ و‏ 047/0=‏ RMSEA)‏ برخوردار‏ است.‏ نتایج:‏ می‌توان‏ بیان‏ کرد‏ تولید‏ کنندگان‏ محصولات‏ ورزشی‏ می‌توانند‏ با‏ در‏ اولویت‏ قرار‏ دادن‏ ارزش‏ ویژه‏ برند‏ و‏ ایجاد‏ تصویر‏ ذهنی‏ از‏ برند‏ و‏ ایجاد‏ وفاداری‏ در‏ مشتریان،‏ قصد‏ خرید‏ مجدد‏ را‏ افزایش‏ دهند.‏ Manuscript profile