Innovation in Sports Management
,
Issue5,Year,
Autumn
2024
مقدمه:هدف پژوهش حاضر تعیین نقش فعالیتهای بازاریابی شبکه های اجتماعی بر رضایت مشتریان با نقش واسطهای ارزش ادراک شده مشتریان فروشگاههای ورزشی تبریز میباشد. روش کار:پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری داده ها از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پ More
مقدمه:هدف پژوهش حاضر تعیین نقش فعالیتهای بازاریابی شبکه های اجتماعی بر رضایت مشتریان با نقش واسطهای ارزش ادراک شده مشتریان فروشگاههای ورزشی تبریز میباشد. روش کار:پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری داده ها از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر تبریز که در شبکه های اجتماعی بوده اند. برای تعیین حجم بخاطر نامحدود بودن جامعه، 384 نفر انتخاب شد. دادهها با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که در این راستا از نرم افزارهای SPSS و smart PLS استفاده شد. ابزار گردآوری دادهها در این پژوهش شامل 3 پرسشنامه بود که روایی و پایایی ابزارها مورد تاییدقرار گرفت. دادههای گردآوری شده در دو سطح مورد تجزیه و تحلیل (آمار توصیفی و آمار استنباطی) قرار گرفتند.یافتهها:نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بازاریابی شبکههای اجتماعی و متغیر واسطهای ارزش ادراک شده بر رضایت مشتریان تاثیر مثبت داشته و همچنین ارزش ادراک شده تأثیر فعالیتهای بازاریابی شبکه های اجتماعی بر رضایت مشتریان را واسطه میکند. با ظهور شبکههایاجتماعی،سبکی جدید در تعاملات و نحوه ارتباطات بشر در سراسر دنیا بوجود آمدهاست. نتیجهگیری:براساس مدل بدست آمده و ارتباطات خوب و تایید شده بین مولفه های مدل و ظرفیت های اشاره شده در مدل، میتوان گفت توسعه و فراگیر شدن شبکههای اجتماعی موجب دگرگونی در ارتباطات و کیفیت آن شده و امروزه تنها کسب وکاری اجازه حیات مییابد که بتواند استراتژیهای بازاریابی خود را متناسب با سبک ارتباطی دنیای مدرن تنظیم و به اجرا درآورد.
Manuscript profile
Innovation in Sports Management
,
Issue7,Year,
Autumn
2024
مقدمه: هدف کلی پژوهش حاضر تعیین تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد شرکت با تاکید بر نقش میانجی قابلیتهای پویا مورد مطالعه شرکتهای تولید لوازم ورزشی تبریز میباشد. روش کار: پژوهش حاضر از نظر روششناسی، از نوع کمی، از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری داده ها از نوع تو More
مقدمه: هدف کلی پژوهش حاضر تعیین تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد شرکت با تاکید بر نقش میانجی قابلیتهای پویا مورد مطالعه شرکتهای تولید لوازم ورزشی تبریز میباشد. روش کار: پژوهش حاضر از نظر روششناسی، از نوع کمی، از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری داده ها از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکتهای تولید لوازم ورزشی تبریز بوده حجم نمونه 300 شرکت انتخاب شد. دادهها با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که در این راستا از نرم افزارهای SPSS و smart PLS استفاده شد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه قابلیتهای پویای سازمانی جی یانگ مک کاب و همکاران، پرسشنامه فناوری اطلاعات بر اساس مدل سابروال و چان و عملکرد شرکت (سوها و یاداو) بود که روایی و پایایی ابزار مورد تایید قرار گرفت. دادههای گردآوری شده در دو سطح مورد تجزیه و تحلیل (آمار توصیفی و آمار استنباطی) قرار گرفت.یافتهها: یافته های بدست آمده نشان داد که فناوری اطلاعات از طریق عملکرد خود به عنوان یک مکانیسم هماهنگی و یکپارچه سازی بر مزیتهای رقابتی تأثیر میگذارد، که منجر به بهبود قابلیت های مدیریت در شرکتها و بین سازمان های تولیدی می شود، که منجر به تمایز بیشتر و افزایش عملکرد میشود. نتیجهگیری: براساس مدل بدست آمده و ارتباطات تایید شده بین مولفه های مدل ، نتایج بدست آمده حاکی است که فناوری اطلاعات و قابلیتهای پویا برعملکرد شرکتهای تولید لوازم ورزشی تبریز تاثیر مثبت داشته وهمچنین قابلیتهای پویا تأثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد شرکت را واسطه میکند.
Manuscript profile
Innovation in Sports Management
,
Issue1,Year,
Winter
2022
مدیریت سبز بکارگیری مؤثر و کارآمد همه منابع سازمانی برای هدایت افراد و سازمانها جهت نیل به اهداف زیستمحیطی، به منظور حفظ محیط زیست، ارتقای سطح سلامتی افراد و ایجاد رفاه اجتماعی است. سازمانهای ورزشی، بویژه اماکن ورزشی بستر مناسبی جهت تحقق این امر مهم هستند. پژوهش حاضر More
مدیریت سبز بکارگیری مؤثر و کارآمد همه منابع سازمانی برای هدایت افراد و سازمانها جهت نیل به اهداف زیستمحیطی، به منظور حفظ محیط زیست، ارتقای سطح سلامتی افراد و ایجاد رفاه اجتماعی است. سازمانهای ورزشی، بویژه اماکن ورزشی بستر مناسبی جهت تحقق این امر مهم هستند. پژوهش حاضر باهدف طراحی و آزمون الگوی مولفه های مدیریت سبز اماکن ورزشی، انجام شد. پژوهش حاضر ازنظر روششناسی، ازنوع کمی، ازنظر هدف کاربردی و ازنظر نحوه جمع آوری داده ها ازنوع توصیفی- همبستگی بود. ازبین جامعه آماری که شامل متخصصین و صاحبنظران رشته مدیریت ورزشی آشنا به موضوع پژوهش، متخصصین رشته محیط زیست، مدیران اماکن ورزشی و مدیران ارشد ادارات ورزش و جوانان بودند، تعداد 220 تن از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه مدیریت سبز استفاده شد. دادهها با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری مورد تجزیه تحلیل قرار گرفتند. در این راستا از نرم افزارهای SPSS و smart PLS استفاده شد. یافته ها نشان داد براساس نتایج تحلیل عاملی و مدلهای اندازهگیری، ابعاد مولفه های مدل به طور معنیداری تبیین کننده آن بودند. نتایج تحلیل مسیر نیز نشان داد روابط بین متغیرهای مدل معنیدار است. شاخصهای برازش نیز در سطح مطلوبی مورد تایید قرار گرفتند. براساس مدل بدست آمده میتوان گفت مدیریت سبز فرایندی نظاممند و چند بعدی است و ارتباطات خوب و تایید شده بین مولفه های مدل و ظرفیت های اشاره شده در مدل، میتواند در تحلیل و برنامهریزی جهت بکارگیری مدیریت سبز در جوامع ورزشی و به ویژ] اماکن ورزشی مورد استفاده قرار بگیرد.
Manuscript profile
The Application of Chemistry in Environment
,
Issue5,Year,
Summer
2023
امروزه هدف از حفظ محیط زیست، دستیابی به توسعه پایدار در قالب برنامههای اقتصادی هماهنگ با اصول حفاظت از محیط زیست و ممانعت از تخریب و تهیسازی منابع تجدید شونده و غیرقابل تجدید است. مدیریت سبز بکارگیری مؤثر و کارآمد همه منابع برای هدایت سازمان جهت نیل به اهداف زیستمح More
امروزه هدف از حفظ محیط زیست، دستیابی به توسعه پایدار در قالب برنامههای اقتصادی هماهنگ با اصول حفاظت از محیط زیست و ممانعت از تخریب و تهیسازی منابع تجدید شونده و غیرقابل تجدید است. مدیریت سبز بکارگیری مؤثر و کارآمد همه منابع برای هدایت سازمان جهت نیل به اهداف زیستمحیطی با هدف ایجاد مقبولیت اجتماعی و حفظ محیط زیست است. پژوهش حاضر باهدف بررسی وضعیت اماکن ورزشی از نظر ابعاد و مولفه های مدیریت سبزانجام شد. پژوهش حاضر ازنظر روششناسی، از نوع کمی، ازنظر هدف کاربردی و ازنظر نحوه جمع آوری دادهها از نوع توصیفی بود. از بین جامعه آماری که شامل متخصصین رشته مدیریت ورزشی آشنا به موضوع پژوهش و متخصصین رشته محیط زیست بودند، تعداد 220 تن بعنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه مدیریت سبز استفاده شد. دادهها با استفاده از آزمون نسبت دو جمله ای در نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد وضعیت موجود اماکن و تاسیسات ورزشی از نظر بکارگیری مدیریت سبز در ایران در وضعیتی نامطلوب قرار دارد. بهبود محیط زیست زمانی حاصل خواهد شد که محیط طبیعی وفرهنگی انسـان با هم مـرتبط باشند. لازمه تحقق چنین هدفی، وجود اخلاق و فرهنگ زیستمحیطی درتمامی اقشـار یـک جامعـه است.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications