• Home
  • Seyd Mohamad Taghi Hosseinikia

    List of Articles Seyd Mohamad Taghi Hosseinikia


  • Article

    1 - Providing marketing strategies based on the model and indicators of international life style and type of consumer decision making-case study : Consumers of cosmetic products.
    Journal of Industrial Strategic Management , Issue 1 , Year , Winter 2019
    This study aimed to provide marketing strategies based on the model and indicators of international life style and types of purchase decision making. Methodology of the research is descriptive-survey and it targeted to be applied research. Data were collected by both pr More
    This study aimed to provide marketing strategies based on the model and indicators of international life style and types of purchase decision making. Methodology of the research is descriptive-survey and it targeted to be applied research. Data were collected by both primary and secondary styles. Considering krejcie and Morgan’s table, statistical sample included 384 questionnaires for unlimited population which were performed on each cluster. Sampling was executed by clustering method. Data were analyzed by Lisrel and SPSS software and accordingly it was concluded that all international life styles were detected among consumers of cosmetic products. The score and type of buying decision of each style include: consumers with strivers’ life style (rank one and complex purchase decision making), consumers with achievers’ life style (rank two and complex purchase decision making), consumers with adapters’ life style (rank three and complex purchase decision making), consumers with traditional lifestyle (rank four and complex purchase decision making) and consumers with pressured life style (rank five and complex purchase decision making). Manuscript profile

  • Article

    2 - شناسایی و رنکینگ میزان تاثیر متغیرها و شاخص های رفتاری سبک های زندگی بر تصمیم گیری های خرید و درگیری های ذهنی پس از خرید مطالعه موردی: خانم های جوان با منابع مالی و درامدی
    Financial Economics , Issue 1 , Year , Summer 2023
    چکیدههدف اصلی تحقیق ، شناسایی و رنکینگ میزان تاثیر متغیرها و شاخص های رفتاری سبک های زندگی بر تصمیم گیری های خرید و درگیری های ذهنی پس از خرید خانم های جوان با منابع مالی و درامدی بالا در شهر تهران می باشد.روش تحقیق : 10متغیر رفتاری از طریق گروه دلفی شناسایی گردید. تحقی More
    چکیدههدف اصلی تحقیق ، شناسایی و رنکینگ میزان تاثیر متغیرها و شاخص های رفتاری سبک های زندگی بر تصمیم گیری های خرید و درگیری های ذهنی پس از خرید خانم های جوان با منابع مالی و درامدی بالا در شهر تهران می باشد.روش تحقیق : 10متغیر رفتاری از طریق گروه دلفی شناسایی گردید. تحقیق از نظر روش ، توصیفی – پیمایشی، از نظر هدف کاربردی بوده ، روش گرد آوری داده های به صورت میدانی از طریق پرسشنامه با طیف لیکرت و روایی و پایایی مورد تایید انجام گرفته است. حجم نمونه آماری 384 نفر تعیین گردید.یافته ها: بعد از تحلیل داده ها تمامی فرضیه ها تایید شدند و به ترتیب زیر بیشترین تاثیر را بر تصمیم گیری خرید خانم ها داشته اند:، سبک های رفتاری خود فریبی (1) کامیابان (2)،رفتار گله ایی یا توده وار (3)، اثرهاله ایی(4) ،سفسطه قماربازان( 5)، شکاف فتاری(6)، آرمان گرایی (7)، واقع گرایی (8)، لنگر انداختن (9)، فرافکنی(10). نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که تصمیماتی که بر اساس متغیرهای رفتاری گرفته می شود دارای رضایت بیشتر و ناسازگاری ادراکی شناختی، درگیری ذهنی و تنش های روانی پس از خرید کمتری دارند Manuscript profile

  • Article

    3 - شناسایی سبک های زندگی سرمایه گذاران ، میزان درگیری ذهنی و نوع تصمیم گیری خرید با رویکرد مالی – رفتاری
    Journal of Business Management , Issue 5 , Year , Winter 2019
    هدف اصلی مقاله، شناسایی سبک های زندگی سرمایه گذاران، میزان درگیری ذهنی و نوع تصمیم گیری خرید با رویکرد مالی – رفتاری می باشد.این مقاله از نظر روش ، توصیفی – پیمایشی و از نظر هدف کاربردی می باشد. روش گرد آوری داد ها از طریق دو روش ثانویه و اولیه( پرسشنامه محق More
    هدف اصلی مقاله، شناسایی سبک های زندگی سرمایه گذاران، میزان درگیری ذهنی و نوع تصمیم گیری خرید با رویکرد مالی – رفتاری می باشد.این مقاله از نظر روش ، توصیفی – پیمایشی و از نظر هدف کاربردی می باشد. روش گرد آوری داد ها از طریق دو روش ثانویه و اولیه( پرسشنامه محقق ساخته با روایی مورد تایید خبرگان) انجام شد.پایایی تحقیق از طریق آلفای کرونباخ انجام گرفت. حجم نمونه آماری تحقیق طبق جدول کرجسی و مورگان و فرمول کوکران ، برای جامعه نا محدود 384 پرسشنامه تحلیل شد. روش نمونه گیری به صورت در دسترس انجام گرفته است . بعد از تحلیل داده ها از طریق نرم افزار های لیزرل و اس پی. اس .اس. نتایج به شرح زیر است: سبک زندگی سرمایه گذاران ریسک پذیر (رتبه 1، نوع تصمیم گیری پیچیده و درگیری ذهنی جهت تصمیم گیری در سرمایه گذار ی بسیار زیاد است) ، سبک زندگی سرمایه گذاران متفکر (رتبه 2 ، نوع تصمیم گیری پیچیده و درگیری ذهنی جهت تصمیم گیری در سرمایه گذار ی بسیار زیاد است) ، سبک زندگی سرمایه گذاران خوشبین (رتبه 3 ، نوع تصمیم گیری محدود بوده و درگیری ذهنی جهت تصمیم گیری در سرمایه گذار ی محدود است)، سبک زندگی سرمایه گذاران محافظه کار (رتبه 4 ، نوع تصمیم گیری محدود بوده و درگیری ذهنی جهت تصمیم گیری در سرمایه گذار ی محدود است) و سبک زندگی سرمایه گذاران احساساتی (رتبه 5، نوع تصمیم گیری محدود بوده و درگیری ذهنی جهت تصمیم گیری در سرمایه گذار ی محدود می باشد). Manuscript profile

  • Article

    4 - ارایه مدلی جامع بر اساس تاثیر شاخص های رفتاری سبک های زندگی والس بر سبک های تصمیم گیری خرید اسل - مطالعه موردی : خریداران خانم با منابع مالی و درامدی بالا و پایین در شهر تهران
    Financial Engineering and Portfolio Management , Issue 5 , Year , Winter 2022
    امروزه تحقیقات متعدد در دنیا نشان داده است که جهت بررسی رفتار مصرف کنندگان و تصمیم گیری خرید آنها در بازارها باید سبک های زندگی آنها و نوع تصمیم گیری خرید هر سبک را مورد توجه قرار داد. و همچنین تحقیقات در دنیا نشان می دهد که از عوامل رفتاری، سبک زندگی به دلیل ثابت و منح More
    امروزه تحقیقات متعدد در دنیا نشان داده است که جهت بررسی رفتار مصرف کنندگان و تصمیم گیری خرید آنها در بازارها باید سبک های زندگی آنها و نوع تصمیم گیری خرید هر سبک را مورد توجه قرار داد. و همچنین تحقیقات در دنیا نشان می دهد که از عوامل رفتاری، سبک زندگی به دلیل ثابت و منحصر به فرد بودن آن ، عامل بسیار مهمی جهت آگاهی و شناخت تمایلات رفتاری هر فرد بوده و می تواند دانش و اطلاعات بهتری نسبت به خریداران ارایه دهد و هر کدام از مصرف کنندگان با توجه به سبک زندگی خود اقدام به تصمیم گیری خرید می کنند و یکی از سبک های موثر در تصمیم های گیری خرید، سبک زندگی والس است که می تواند وضعیت خریداران را با توجه به دو عامل رفتاری و منابع مالی ( بالا و پایین)، مشخص کند. و بر آن اساس اقدام به خوشه بندی بازارهای هدف نمود. از این رو هدف مقاله حاضر ، ارایه مدلی جامع بر اساس تاثیر شاخص های رفتاری سبک های زندگی والس بر سبک های تصمیم گیری خرید اسل می باشد. Manuscript profile