• Home
  • جاوید بهرامی

    List of Articles جاوید بهرامی


  • Article

    1 - علل انتخاب بیمارستان‌های آموزشی شهر یزد جهت درمان توسط بیماران در سال 1395
    Journal of healthcare management , Issue 23 , Year , Summer 2017
    مقدمه: با توجه به نقش بیمارستان‌ها در ارتقاء سطح سلامت افراد جامعه، ارزیابی مهم‌ترین عواملی که ممکن است در مراجعه یا عدم مراجعه بیمار به بیمارستانی موثر باشد می‌تواند در بررسی نقاط قوت و ضعف بیمارستان‌ها جهت جذب بیماران مفید باشد. لذا در این پژوهش عوامل موثر درانتخاب بی More
    مقدمه: با توجه به نقش بیمارستان‌ها در ارتقاء سطح سلامت افراد جامعه، ارزیابی مهم‌ترین عواملی که ممکن است در مراجعه یا عدم مراجعه بیمار به بیمارستانی موثر باشد می‌تواند در بررسی نقاط قوت و ضعف بیمارستان‌ها جهت جذب بیماران مفید باشد. لذا در این پژوهش عوامل موثر درانتخاب بیمارستان‌های اموزشی شهر یزد توسط بیماران را بررسی نمودیم. روش پژوهش: مطالعه حاضر، تحلیلی و از نوع مقطعی می‌باشد. جامعه آماری در این پژوهش شامل بیماران بستری شده در بیمارستان‌های اموزشی شهر یزد و نمونه پژوهش شامل 226 نفر از بیماران می‌باشد. به منظور جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه دو قسمتی شامل مشخصات فردی بیمار و تعیین میزان تاثیر عوامل مختلف در انتخاب بیمارستان‌ها استفاده شد. برای انالیز داده‌ها، از نرم افزار 16SPSS و از آزمون‌های آماری wallis-kruskal و Mann-whitneyو t-test و Anova استفاده گردید. یافته‌ها: ازبین3 بیمارستان، در بیمارستان شهید صدوقی"عوامل مربوط به پزشک معالج" با میانگین (13/3±27/15) و"عوامل شخصی "با میانگین (17/3±06/12) و در بیمارستان شهیدرهنمون"عوامل مربوط به پرستار"با میانگین (05/2±14/7) و "عوامل مربوط به بیمارستان" با میانگین (47/3±18/16) و در بیمارستان افشار"عوامل مربوط به پزشک معالج بامیانگین (82/2 ± 78/14) و"عوامل مربوط به بیمارستان" با میانگین (30/3± 97/14) بیشترین نقش را درانتخاب داشته است. نتیجه‌گیری: بیمارانی که بیمارستان‌های اموزشی شهر یزد را برای بهبود وضعیت سلامت خود انتخاب کردند عنوان کردندکه عوامل مربوط به بیمارستان مهم‌ترین عامل در انتخاب بیمارستانشان می‌باشد و عوامل مربوط به پزشک معالج و عوامل شخصی به ترتیب نقش مهمی‌را ایفا می‌کنند. یافته‌های این مطالعه می‌تواند مورد استفاده و کاربرد دست‌اندرکاران نظام سلامت کشور جهت برنامه‌ریزی، سازماندهی و ارزیابی خدمات مراقبت سلامت باشد. Manuscript profile

  • Article

    2 - ارائه مدلی برای یادگیری از اشتباه‌ها در سازمان‌های دولتی (مطالعه موردی)
    Educational Leadership & administration , Issue 1 , Year , Spring 1397
    یادگیری از اشتباه‌ها یکی از پارادایم‌های نوین است که در سازمان‌های امروزی برای رویارویی با محیط رقابتی مطرح می‌باشد. هدف این پژوهش ارائه مدلی برای یادگیری از اشتباه‌ها در سازمان‌های دولتی بود. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ شیوه اجرا توصیفی از نوع پیمایشی است. More
    یادگیری از اشتباه‌ها یکی از پارادایم‌های نوین است که در سازمان‌های امروزی برای رویارویی با محیط رقابتی مطرح می‌باشد. هدف این پژوهش ارائه مدلی برای یادگیری از اشتباه‌ها در سازمان‌های دولتی بود. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ شیوه اجرا توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه پژوهش مدیران دولتی استان آذربایجان غربی در سال 1396 (30 نفر) بودند که تعداد 15 نفر آنها با روش تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق‌ساخته یادگیری از اشتباه‌ها (38 گویه‌ای) استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن تایید و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ 86/0 محاسبه شد. داده‌ها با روش تحلیل عاملی اکتشافی تحلیل شدند. یافته‌ها نشان داد یادگیری از اشتباه‌ها دارای سه مولفه شامل اشتباه‌های قابل اجتناب در عملیات قابل پیش‌بینی، شکست‌های اجتناب‌ناپذیر در سیستم‌های پیچیده و اشتباه‌های هوشمند در شروع کار است. در این پژوهش مولفه‌های اشتباه‌های قابل اجتناب در عملیات قابل پیش‌بینی، شکست‌های اجتناب‌ناپذیر در سیستم‌های پیچیده و اشتباه‌های هوشمند در شروع کار به‌ترتیب با بار عاملی 793/0، 714/0 و 658/0 بیشترین تاثیر را بر یادگیری از اشتباه‌ها در سازمان‌های دولتی داشتند و در مجموع عوامل مذکور توانستند 315/78 درصد از کل واریانس یادگیری از اشتباه‌ها در سازمان‌های دولتی را تبیین کنند. Manuscript profile