• Home
  • Mehdi Rostami Ravari

    List of Articles Mehdi Rostami Ravari


  • Article

    1 - ارتباط بین یادگیری سازمانی با توانمندسازی روانشناختی از طریق فناوری اطلاعات در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس
    Knowledge Management in Sport Journal , Issue 5 , Year , Winter 2023
    هدف از این تحقیق ارتباط بین یادگیری سازمانی با توانمندسازی روانشناختی از طریق فناوری اطلاعات در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس می باشد. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، تمامی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارسبه تعداد 114نفر More
    هدف از این تحقیق ارتباط بین یادگیری سازمانی با توانمندسازی روانشناختی از طریق فناوری اطلاعات در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس می باشد. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، تمامی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارسبه تعداد 114نفر بود، که از این تعداد 81 نفر به عنوان نمونه و به روش نمونه گیری کل شمار انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده‌ها پرسشنامه های استاندارد یادگیری سازمانی( نیفه،2001)، توانمندسازی روانشناختی(اسپریتزر ،1995) و فناوری اطلاعات(لورتز و همکاران،2004) بود. برای توصیف داده‌ها از روش های آمار توصیفی و برای تجزیه استنباطی داده‌ها از روش‌های آماری ضریب همبستگی پیرسون، ریگرسیون و معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که بین یادگیری سازمانی و توانمندسازی روانشناختی و بین یادگیری سازمانی و فناوری اطلاعات رابطه ی معناداری وجود نداشت. ولی بین فناوری اطلاعات و توانمندسازی روانشناختی رابطه ی معناداری وجود داشت. همچنین، نتایج نشان داد که ارتباط بین یادگیری سازمانی با توانمندسازی روانشناختی از طریق فناوری اطلاعات معنادار نبود. Manuscript profile

  • Article

    2 - تأثیر باروری بر نرخ مشارکت زنان در گروه کشورهای منتخب: رهیافت داده‌های پانل
    Women and Family Studies , Issue 4 , Year , Winter 2018
    میزان مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف از مهمترین عوامل موثر در رشد وتوسعه اقتصادی هر کشور می باشد به طوری که زنان در کشورهای توسعه یافته نقش مهمی در توسعه اقتصادی داشته اند. در جامعه ای که مشارکت زنان در زمینه اشتغال و فعالیتهای اقتصادی بیشتر باشد، رفاه اجتماعی نیز بیشتر More
    میزان مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف از مهمترین عوامل موثر در رشد وتوسعه اقتصادی هر کشور می باشد به طوری که زنان در کشورهای توسعه یافته نقش مهمی در توسعه اقتصادی داشته اند. در جامعه ای که مشارکت زنان در زمینه اشتغال و فعالیتهای اقتصادی بیشتر باشد، رفاه اجتماعی نیز بیشتر خواهد بود، زیرا مشارکت زنان در بازار کار موجب افزایش سطح تولید، افزایش درآمد سرانه و در نتیجه سبب افزایش رفاه اجتماعی کل جامعه می شود. از این رو شناخت جایگاه و نقش زنان در توسعه و ابعاد گوناگون آن باید درکانون توجه برنامه ریزان توسعه قرار گیرد. در این راستا هدف اصلی این مقاله بررسی میزان تاثیرگذاری باروری بر نرخ مشارکت زنان در گروه کشورهای منتخب درآمد متوسط می باشد. نتایج حاصل از برآورد مدل به روش اثرات ثابت و گشتاورهای تعمیم یافته در گروه کشورهای منتخب در دوره زمانی 2015-1990 نشان می دهد نرخ باروری تاثیر منفی و معناداری بر نرخ مشارکت زنان در گروه کشورهای منتخب درآمد متوسط دارد. Manuscript profile

  • Article

    3 - A Comparison of EFL Learners’ Level of Satisfaction in Online Language Classes with Face-to-Face Classes: Challenges and Obstacles
    Journal of Language, Culture, and Translation , Issue 1 , Year , Spring_Summer 2021
    AbstractThe present study explored EFL learners’ satisfaction with different aspects of the online learning context. Moreover, it tried to investigate learners’ attitude towards the challenges and obstacles of online learning. Also, the possible differences More
    AbstractThe present study explored EFL learners’ satisfaction with different aspects of the online learning context. Moreover, it tried to investigate learners’ attitude towards the challenges and obstacles of online learning. Also, the possible differences between male and female learners' attitudes towards online learning contexts were assessed. To achieve this end, the researchers adopted survey research as a quantitative method with a sample of 75 intermediate students of both genders. It is worthy to mention that the participants of the study experienced online learning through Google Meet during a term. By the end of the term, the selected EFL learners were provided with two related questionnaires and they were asked to answer the items carefully. The first questionnaire explored EFL learners' satisfaction with online learning environment, and the second one investigated the participants' views on challenges and obstacles of such a context. The data were collected and moved to SPSS software and the outputs were discussed and represented. Based on the findings, the students indicated a high level of satisfaction with online learning. Additionally, the students' negative attitude was observed towards the challenges and obstacles of online contexts. Also, no difference was seen in the males’ and females' attitudes towards online learning contexts. Manuscript profile