• Home
  • سید محمد سید حسینی

    List of Articles سید محمد سید حسینی


  • Article

    1 - الگوی انتقال تکنولوژی با رویکرد آینده پژوهی درصنعت حمل و نقل ریلی (تحقیق موردی: قطار سریع السیر)
    Future study Management , Issue 111 , Year , Winter 2018
    در حال حاضر قرار گرفتن ایران در مسیر کریدورهای بین المللی، میزان تلفات جاده های ایران و بروز موضوعات زیست محیطی و مسأله انرژی، توسعه حمل و نقل و آینده پژوهی در آن را از ضروریات اولیه ساخته است. هدف از این پژوهش، شناسایی عوامل موثر وارائه الگوی انتقال تکنولوژی قطار سریع More
    در حال حاضر قرار گرفتن ایران در مسیر کریدورهای بین المللی، میزان تلفات جاده های ایران و بروز موضوعات زیست محیطی و مسأله انرژی، توسعه حمل و نقل و آینده پژوهی در آن را از ضروریات اولیه ساخته است. هدف از این پژوهش، شناسایی عوامل موثر وارائه الگوی انتقال تکنولوژی قطار سریع السیر با رویکردی آینده پژوهانه می باشد. گردآوری داده ها از روش مطالعات کتابخانه ای و مطالعات میدانی صورت گرفته است. که پس از طی این مراحل از 73 شاخص استخراج شده، 54 شاخص اصلی با نظر خبرگان حوزه انتقال تکنولوژی حمل ونقل ریلی، انتخاب شد. باتوجه به این شاخص ها ی انتخابی پرسشنامه پژوهش طراحی و توزیع گردید. در نهایت پس از تکمیل پرسشنامه توسط 37 نفر از خبرگان حوزه انتقال تکنولوژی، داده های جمع آوری شده با استفاده از معادلات ساختاری و نرم افزار PLS Smart تحلیل گردید و مدل پژوهش، مورد برازش قرار گرفت وتعداد 49 شاخص در3 عامل و 8 بعد برای مدل طراحی شده پذیرفته شد. همچنین نتایج، نشانگر آن است که درعامل گزینش و کسب تکنولوژی بعد گزینش تکنولوژی رتبه اول، اکتساب تکنولوژی رتبه دوم، شناسایی تکنولوژی مورد نیاز رتبه سوم، را کسب نموده اند، و درعامل استقرار و بکار گیری بعد های، انطباق وبومی سازی تکنولوژی، جذب وتحلیل تکنولوژی، بهره برداری از تکنولوژیبه ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب نموده اند و در عامل تثبیت و نگهداری بعد های، توسعه وبهبود تکنولوژی و اشاعه تکنولوژی به ترتیب رتبه اول ودوم را به خود اختصاص داده اند. Manuscript profile

  • Article

    2 - مدل سرایت تلاطم همبستگی شرطی ثابت با حافظه بلندمدت شواهدی از بازار سهام تهران و دبی
    Journal of Investment Knowledge , Issue 4 , Year , Autumn 2014
    با گسترش فرآیند جهانی شدن، نه تنها بازارهای مالی کشورهای توسعه یافته بلکه بازارهای مالی کشورهای در حال توسعه نیز از یکدیگر تاثیر می پذیرند. این شرایط باعث می شود سرمایه گذارانی که سعی در متنوع ساختن دارایی های خود در بازارهای خارجی دارند به ارتباطات میان بازارهای سهام ت More
    با گسترش فرآیند جهانی شدن، نه تنها بازارهای مالی کشورهای توسعه یافته بلکه بازارهای مالی کشورهای در حال توسعه نیز از یکدیگر تاثیر می پذیرند. این شرایط باعث می شود سرمایه گذارانی که سعی در متنوع ساختن دارایی های خود در بازارهای خارجی دارند به ارتباطات میان بازارهای سهام توجه نمایند. این واقعیت می تواند حاکی از آن باشد که یک رابطه تعادلی میان بازارهای مالی وجود دارد. نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی از جمله عواملی است که بازار سرمایه کشورهایی که اقتصاد آن ها مبتنی بر درآمدهای نفتی می باشد را تحت تاثیر قرار می دهد. عمده این بازارها دارای ویژگی حافظه بلندمدت نیز می باشند که می بایست در مدل سازی و تخمین ها لحاظ گردد. در این پژوهش مدل همبستگی شرطی ثابت(CCC) به گونه ای توسعه داده شد که قادر است اثر حافظه بلندمدت را در ساختار مدل سازی خود وارد نماید. داده های مورد استفاده بازده روزانه قیمت سهام و قیمت نفت در دوره زمانی دسامبر 2006 الی ژوئن 2010 می باشند و نتایج حاصل حاکی از سرایت تلاطم از بازار جهانی نفت به بازار دبی و بازار تهران و همچنین سرایت تلاطم از بازار دبی به تهران است. Manuscript profile

  • Article

    3 - Centralized Supply Chain Network Ddesign: Monopoly, Duopoly, and Ooligopoly Competitions under Uncertainty
    Journal of Optimization in Industrial Engineering , Issue 1 , Year , Spring 2018
    This paper presents a competitive supply chain network design problem in which one, two, or three supply chains are planning to enter the price-dependent markets simultaneously in uncertain environments and decide to set the prices and shape their networks. The chains p More
    This paper presents a competitive supply chain network design problem in which one, two, or three supply chains are planning to enter the price-dependent markets simultaneously in uncertain environments and decide to set the prices and shape their networks. The chains produce competitive products either identical or highly substitutable. Fuzzy multi-level mixed integer programming is used to model the competition modes, and then the models are converted into an integrated bi-level one to be solved, in which the inner part sets the prices in dynamic competition and the outer part shapes the network cooperatively.Finally, a real-world problem is investigatedto illustrate how the bi-level model works and discuss how price, market share, total income, and supply chain network behave with respect to key marketing activities such as advertising, promotions, and brand loyalty. Manuscript profile

  • Article

    4 - رویکرد پویایی سیستم برای ارزیابی عملکرد پایداری شیوه های مدیریت زنجیره تأمین لارج در صنعت قطعه سازی خودرو
    The Journal of Productivity Management , Issue 59 , Year , Winter 2021
    به دلیل رشد فشارهای جهانی برای پایدارتر شدن صنایع، سازمان‌ها مجبور شده‌اند شیوه‌های جدید مدیریتی را در تمامی سطوح سازمانی برای دستیابی به پایداری در زنجیره تأمین اجرا نمایند. شیوه‌های جدید مدیریتی باید ازنظر ارزیابی عملکرد پایداری مورد سنجش قرار گیرند. هدف این مقاله، بر More
    به دلیل رشد فشارهای جهانی برای پایدارتر شدن صنایع، سازمان‌ها مجبور شده‌اند شیوه‌های جدید مدیریتی را در تمامی سطوح سازمانی برای دستیابی به پایداری در زنجیره تأمین اجرا نمایند. شیوه‌های جدید مدیریتی باید ازنظر ارزیابی عملکرد پایداری مورد سنجش قرار گیرند. هدف این مقاله، بررسی رفتار پویای شیوه‌های مدیریت زنجیره تأمین لارج و تأثیرشان بر عملکرد پایداری در زنجیره تأمین قطعه‌سازی خودرو است. در این مقاله، از دیمتل فازی و فرآیند تحلیل شبکه‌ای فازی برای اولویت‌بندی شیوه‌های لارج مبتنی بر ارزیابی خبرگان استفاده شده است و رویکرد یکپارچه از شیوه‌های لارج ارائه گردید و درنهایت برای ارزیابی عملکرد پایداری شیوه‌های مدیریت زنجیره تأمین لارج از رویکرد پویایی سیستم استفاده شده است. یافته‌ها نشان می‌دهد که سناریوهای بهبود در اجرای مدیریت کیفیت جامع و تولید به‌موقع تأثیر زیادی بر پایداری زنجیره تأمین دارد و نتایج حاصل از اجرای این دو سناریو نشان از بهبود پایداری در زنجیره تأمین می‌دهد. مدل ارائه‌شده به مدیران صنعت و تصمیم‌گیران کمک می‌کند که شیوه‌های مؤثر بر پایداری را شناسایی کنند و در جهت پایدار شدن زنجیره تأمین مورد پذیرش قرار دهند. Manuscript profile

  • Article

    5 - Analysis of Labor-Management Negotiation based on Chicken Evolutionary Game and Catastrophe Theory
    Journal of Industrial Engineering International , Issue 5 , Year , Autumn 2020
    This paper aims to conduct a research on the labor-management negotiation in chicken evolutionary game models through catastrophe theory. The both players can compromise or not during the negotiation. The "no compromise" strategy for labor means threat to strike and for More
    This paper aims to conduct a research on the labor-management negotiation in chicken evolutionary game models through catastrophe theory. The both players can compromise or not during the negotiation. The "no compromise" strategy for labor means threat to strike and for management is ignoring labors' demands. Since the model of this research is chicken game, if on player decides to dig in, the optimum decision for other is to compromise, however it is costly to be calling a chicken by the rivals. In the process of evolution, players reevaluate their options to update the payoffs in case of gradual and continuous changes which may happen in effective variables of strategy selection. The continuous changes could cause a catastrophic change in system’s state and its collapse by a strike or lockout. ESS analysis and determining catastrophe threshold in the chicken evolutionary game will be done with the aim of giving managerial insights that help the players to prevent making decisions that could cause unsuccessful negotiation. Manuscript profile

  • Article

    6 - Models, solution, methods and their applicability of dynamic location problems (DLPs) (a gap analysis for further research)
    Journal of Industrial Engineering International , Issue 4 , Year , Summer 2016
    Determining the best location to be profitable for the facility’s lifetime is the important decision of public and private firms, so this is why discussion about dynamic location problems (DLPs) is a critical significance. This paper presented a comprehensive revi More
    Determining the best location to be profitable for the facility’s lifetime is the important decision of public and private firms, so this is why discussion about dynamic location problems (DLPs) is a critical significance. This paper presented a comprehensive review from 1968 up to most recent on published researches about DLPs and classified them into two parts. First, mathematical models developed based on different characteristics: type of parameters (deterministic, probabilistic or stochastic), number and type of objective function, numbers of commodity and modes, relocation time, number of relocation and relocating facilities, time horizon, budget and capacity constraints and their applicability. In second part, It have been also presented solution algorithms, main specification, applications and some real-world case studies of DLPs. At the ends, we concluded that in the current literature of DLPs, distribution systems and production–distribution systems with simple assumption of the tackle to the complexity of these models studied more than any other fields, as well as the concept of variety of services (hierarchical network), reliability, sustainability, relief management, waiting time for services (queuing theory) and risk of facility disruption need for further investigation. All of the available categories based on different criteria, solution methods and applicability of them, gaps and analysis which have been done in this paper suggest the ways for future research. Manuscript profile

  • Article

    7 - Optimization of rotor shaft shrink fit method for motor using “Robust design”
    Journal of Industrial Engineering International , Issue 5 , Year , Autumn 2018
    This research is collaborative investigation with the general-purpose motor manufacturer. To review construction method in production process, we applied the parameter design method of quality engineering and tried to approach the optimization of construction method. Co More
    This research is collaborative investigation with the general-purpose motor manufacturer. To review construction method in production process, we applied the parameter design method of quality engineering and tried to approach the optimization of construction method. Conventionally, press-fitting method has been adopted in process of fitting rotor core and shaft which is main component of motor, but quality defects such as core shaft deflection occurred at the time of press fitting. In this research, as a result of optimization design of “shrink fitting method by high-frequency induction heating” devised as a new construction method, its construction method was feasible, and it was possible to extract the optimum processing condition. Manuscript profile