• Home
  • روح الله صمدی

    List of Articles روح الله صمدی


  • Article

    1 - تدبر در آیات صالح و صالحین در تفاسیر
    Quarterly Sabzevaran Fadak , Issue 5 , Year , Winter 2024
    هدف از پژوهش ،تدبر در آیات صالح و صالحین در تفاسیر می باشد..کلمه صالحین کلّی است امّا؛ یکی اعتقاد باطنی و دیگر، تلبّس به کار خیر و خوب که ده‌ها و صدها مورد دارد، این عنوان، مصداق پیدا می‌کند که شاخص اهمّ آن است مانند امر و عمل کردن به معروف که واجب است. این عمل زودتر مص More
    هدف از پژوهش ،تدبر در آیات صالح و صالحین در تفاسیر می باشد..کلمه صالحین کلّی است امّا؛ یکی اعتقاد باطنی و دیگر، تلبّس به کار خیر و خوب که ده‌ها و صدها مورد دارد، این عنوان، مصداق پیدا می‌کند که شاخص اهمّ آن است مانند امر و عمل کردن به معروف که واجب است. این عمل زودتر مصداق می‌گیرد تا یک عمل مستحبّی.صفات صالحین، صفات پیامبران الهی بوده و صالحین همان پیامبران الهی هستند؛ زیرا پیامبران، با مبارزه با شرک و بت‌پرستی و تبلیغ توحید الهی، با استمرار در ذکر نسبت به نعمت‌های بی‌پایان الهی، با تمسّک داشتن به دین اسلام و طاعت و فرمانبرداری خدای تعالی، با شاکر بودن نسبت به نعمت‌های الهی، با وحی به عبادت و پرستش خدای تعالی، و اقامه صلوات و اعطای زکات، با برکات نذر از روی خلوص برای خدای تعالی، و با عمل به میثاق، عهد و پیمان، از جانب پروردگار متعال هدایت و برگزیده شده‌اند. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی تأثیر توانائی رهبری بر کیفیت حسابرسی با در نظر گرفتن تنوع رهبری حسابرسان
    Financial and Behavioral Researches in Accounting , Issue 9 , Year , Summer 2023
    از آنجایی که کار در حرفه‎‌ی حسابرسی، یک کار تیمی و گروهی است توانائی رهبری تیم‌های حسابرسی توسط شرکاء و مدیران به منظور بهبود کیفیت حسابرسی مؤثر است. همچنین طبق نظریه تنوع نیروی کار، فرهنگ تنوع رهبران از منظر ترکیب ویژگی‌های مختلف همچون سن، تجربه و نژاد، نقش بسزایی More
    از آنجایی که کار در حرفه‎‌ی حسابرسی، یک کار تیمی و گروهی است توانائی رهبری تیم‌های حسابرسی توسط شرکاء و مدیران به منظور بهبود کیفیت حسابرسی مؤثر است. همچنین طبق نظریه تنوع نیروی کار، فرهنگ تنوع رهبران از منظر ترکیب ویژگی‌های مختلف همچون سن، تجربه و نژاد، نقش بسزایی در افزایش کیفیت حسابرسی دارد. از این رو هدف این پژوهش بررسی تأثیر توانائی رهبری حسابرسان بر کیفیت حسابرسی با در نظر گرفتن تنوع رهبری حسابرسان می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها، توصیفی پیمایشی با مدل‌یابی معادلات ساختاری می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه شرکاء و مدیران شاغل در سازمان حسابرسی یا مؤسسه‌های حسابرسی خصوصی در کشور ایران طی سال 1401 هجری شمسی می‌باشد.که طبق آمار اعلامی در سایت جامعه حسابداران رسمی ایران تعداد این اعضاء 1781 نفر می‌باشند. همچنین بر اساس فرمول کوکران تعداد 316 نفر به عنوان نمونه و به روش تصادفی انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه استاندارد دارای 46 سؤال و طیف لیکرت 5 سطحی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل توصیفی و استنباطی داده‌های جمع‌آوری شده و آزمون فرضیه‌ها از مدل‌یابی معادلات ساختاری (SEM) به روش حداقل مربعات جزئی (PLS) با نرم‌افزارهای SPSS 26 و Smart PLS استفاده شده است. پس از انجام آزمون‌های اعتبارسنجی، نتایج آزمون فرضیه‌ها حاکی از آن است که توانائی رهبری حسابرس بر کیفیت حسابرسی اثر مثبت و معناداری دارد. همچنین تنوع رهبری حسابرسان در محیط کار اثر توانائی رهبری بر کیفیت حسابرسی را تعدیل و افزایش می‌دهد. Manuscript profile

  • Article

    3 - طراحی مدل عوامل مرتبط با سازمان یادگیرنده مبتنی بر رهبری دانش و سطوح یادگیری
    Journal of Human Capital Empowerment , Issue 4 , Year , Winter 2022
    هدف: هدف این پژوهش ارائه مدل عوامل مرتبط با سازمان یادگیرنده مبتنی بر رهبری دانش و سطوح یادگیری در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است.روش: این پژوهش به روش توصیفی و از نوع همبستگی که به روش پیمایشی انجام شده و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان سازمان نوسازی، More
    هدف: هدف این پژوهش ارائه مدل عوامل مرتبط با سازمان یادگیرنده مبتنی بر رهبری دانش و سطوح یادگیری در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است.روش: این پژوهش به روش توصیفی و از نوع همبستگی که به روش پیمایشی انجام شده و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که از تعدد 2149 نفر با استفاده از جدول نمونه-گیری مورگان- کرجسی و روش نمونه‌گیری تصادفی- طبقه‌ای تعداد 340 نفر در پژوهش شرکت نمودند و ابزار گردآوری اطلاعات سه پرسشنامه محقق ساخته رهبری دانش، سطوح یادگیری و عوامل مرتبط با سازمان یادگیرنده و یک پرسشنامه استاندارد سازمان یادگیرنده سنگه بود. پایایی پرسشنامه‌ها بر اساس آلفای کرونباخ در پرسشنامه عوامل مرتبط با سازمان یادگیرنده (923/0)، سازمان یادگیرنده (893/0)، سطوح یادگیری (895/0) و رهبری دانش (871/0) بود و به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری و از نرم‌افزارهای SPSS و AMOS استفاده شد.یافته‌ها: نتایج نشان داد که مقدار t همه مسیرهای بین متغیرهای تحقیق بزرگتر از 96/1 است و در نتیجه بین تمامی متغیرهای پژوهش رابطه معنی‌داری وجود دارد. همچنین یافته‌های پژوهش نشان داد که مدل عوامل مرتبط با سازمان یادگیرنده مبتنی بر رهبری دانش و سطوح یادگیری در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از برازش خوبی برخوردار است.نتیجه‌گیری: نتایج به دست آمده نشان می دهد که عوامل مرتبط با سازمان یادگیرنده، رهبری دانش و سطوح یادگیری با یادگیرنده شدن سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ارتباط مستقیم و معناداری داشتند و مورد تأیید قرار گرفتند. Manuscript profile

  • Article

    4 - عوامل موثر بر بازاریابی خیرخواهانه در تولیدات ورزشی
    Management and organizational behavior in sports , Issue 1 , Year , Summer 2023
    این پژوهش با هدف بررسی عوامل موثر بر بازاریابی خیرخواهانه در تولیدات ورزشی شکل گرفت. بر این اساس این پژوهش به روش توصیفی-تحلیلی انجام شد. جامعه آماری 450 نفر از تولیدکنندگان ورزشی بودند و نمونه های تحقیق بر اساس محاسبات فرمول کوکران از 250 نفر تشکیل شد که به شیوه طبقه ا More
    این پژوهش با هدف بررسی عوامل موثر بر بازاریابی خیرخواهانه در تولیدات ورزشی شکل گرفت. بر این اساس این پژوهش به روش توصیفی-تحلیلی انجام شد. جامعه آماری 450 نفر از تولیدکنندگان ورزشی بودند و نمونه های تحقیق بر اساس محاسبات فرمول کوکران از 250 نفر تشکیل شد که به شیوه طبقه ای و تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده های پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی پرسشنامه به روش صوری و پایایی آن با آزمون آلفای کرنباخ به میزان 901/0 مورد تائید قرار گرفت. داده ها با نرم افزارهای spss و pls مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج این تحقیق نشان داد که عوامل اجتماعی، عوامل محیطی، عوامل فرهنگی-اخلاقی و عوامل مدیریتی بر بازاریابی خیرخواهانه تاثیر مثبت و معناداری دارند. مهم ترین عامل مدیریتی بازاریابی خیرخواهانه در تولیدات ورزشی عامل مسئولیت پذیری است. مهم ترین عامل اجتماعی، مسئولیت اجتماعی است. مهم ترین عامل محیطی، شرایط بازار و مهم ترین عامل فرهنگی، دگرخواهی می باشد. در مجموع، بازاریابی خیرخواهانه ایده مناسبی برای تولیدات ورزشی است و به عنوان یک استراتژی خوشنام برای پیشبرد فروش یا بهبود تصویر برند توسط آنان می تواند به کار گرفته شود. Manuscript profile