• Home
  • سیما نجف نژاد

    List of Articles سیما نجف نژاد


  • Article

    1 - تاثیر بازاریابی شبکه‌ای بر وفاداری به برند تکنیک در مصرف‌کنندگان شهر بوشهر
    Innovation in Sports Management , Issue 5 , Year , Autumn 2024
    هدف: هدف این پژوهش تاثیر بازاریابی شبکه‌ای بر وفاداری به برند تکنیک در مصرف‌کنندگان شهر بوشهر می باشد.روش پژوهش: پژوهش حاضر با توجه به هدف کاربردی، با توجه به نحوه گردآوری داده‌ها میدانی و از نوع تحقیقات توصیفی-همسبتگی می‌باشد. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش شامل کلیه م More
    هدف: هدف این پژوهش تاثیر بازاریابی شبکه‌ای بر وفاداری به برند تکنیک در مصرف‌کنندگان شهر بوشهر می باشد.روش پژوهش: پژوهش حاضر با توجه به هدف کاربردی، با توجه به نحوه گردآوری داده‌ها میدانی و از نوع تحقیقات توصیفی-همسبتگی می‌باشد. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش شامل کلیه مصرف‌کنندگان ورزشی برند ایرانی تکنیک در شهر بوشهر به تعداد نامشخص بود. نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران و با توجه به حجم جامعه آماری به تعداد ٣٨5 نفر انتخاب گردید. روش نمونه‌گیری به صورت غیرتصادفی در دسترس و ابزار جمع‌آوری داده‌ها، پرسشنامه‌های بازاریابی شبکه‌ای (زرافشان، 1393) و وفاداری برند راندل تیل (2005) بود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها در سطح استنباطی، از آزمون همبستگی پیرسون و ضریب رگرسیون و با کمک نرم افزار آماری SPSS26 استفاده گردید.یافته‌ها: نتایج آزمون‌ها نشان داد که بین متغیرهای بازاریابی شبکه‌ای و وفاداری به برند ایرانی تکنیک در مصرف‌کنندگان شهر بوشهر رابطه وجود دارد و بازاریابی شبکه‌ای و مولفه‌های آن در پیش‌بینی وفاداری به برند ایرانی تکنیک در مصرف‌‌کنندگان شهر بوشهر نقش داشته است. نتیجه‌گیری: برند تکنیک بعنوان تولیدکننده محصولات ورزشی مورد قبول مصرف‌کنندگان بوده و مولفه‌های بازاریابی شبکه‌ای در معرفی این محصول عملکرد مناسبی دارند. اما میبایست در نظر داشت که برندها و سازمان‌های ورزشی باید پویا باشند و همواره خود را با تغییرات جامعه و نیازهای مردم وفق دهند تا بتوانند از مزیتهای بازاریابی شبکه‌ای بهره‌مند گردند. Manuscript profile

  • Article

    2 - نقش میانجیگری فعالیت بدنی در رابطه علّی اعتیاد به فضای مجازی با سلامت روانی ورزشکاران
    Sociological Studies in Sport , Issue 9 , Year , Winter 2024
    هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش میانجی‌گری فعالیت بدنی در رابطه علّی اعتیاد به فضای مجازی با سلامت روانی ورزشکاران رشته ژیمناستیک باشگاه‌های ورزشی کرج بود. روش‌شناسی: روش تحقیق حاضر توصیفی – همبستگی بوده و به صورت میدانی اجرا شده است. جامعه آماری پژوهش ورزشک More
    هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش میانجی‌گری فعالیت بدنی در رابطه علّی اعتیاد به فضای مجازی با سلامت روانی ورزشکاران رشته ژیمناستیک باشگاه‌های ورزشی کرج بود. روش‌شناسی: روش تحقیق حاضر توصیفی – همبستگی بوده و به صورت میدانی اجرا شده است. جامعه آماری پژوهش ورزشکاران رشته ژیمناستیک باشگاه‌های ورزشی شهرستان کرج در سال 1401، به تعداد 541 نفر بود. تعداد نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران و تعداد پرسشنامه‌های کامل جمع‌آوری‌شده 217 نفر بدست آمد و به روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری پرسشنامه‌های استاندارد اعتیاد به فضای مجازی کیمبرلی یانگ(1998)، فعالیت بدنی اعتصام (1393) و سلامت روانی گلدبرگ (1972) بود. تجزیه و تحلیل داده‌ها با تحلیل مسیر به روش حداقل مربعـات جزئـی و با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS.26 وPls smart نسخه سوم انجام شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که فعالیت بدنی نقش میانجی‌گری معناداری در رابطه علّی اعتیاد به فضای مجازی با سلامت روانی ورزشکاران رشته ژیمناستیک باشگاه‌های ورزشی دارد و مدل تحقیق حاضر از برازش مطلوبی برخوردار می‌باشد. همچنین اعتیاد به فضای مجازی با ضریب 0/13- و فعالیت بدنی با ضریب 0/23 اثر مثبت و معنی‌داری بر سلامت روان و از طرفی دیگر اعتیاد به فضای مجازی با ضریب 0/28- اثر منفی و معنی‌داری بر فعالیت بدنی دارد.نتیجه‌گیری: انجام فعالیت های بدنی می تواند به‌عنوان ابزاری در جهت ارتقاء سطح سلامت روانی ورزشکاران به منظور مقابله با اعتیاد به فضای مجازی و اثرات نامطلوب آن در نظر گرفته شده و اثرات سودمندی را بر بهداشت روان آنها گذاشت. Manuscript profile