مقایسه مقالات تایپی و دست نویس یادگیران زبان انگیسی ایران در زمینه طول متن، املا و صحت دستور زبانی
Subject Areas : آموزش زبان انگلیسیبهروز سربخشیان 1 , مهناز سعیدی 2
1 - Department of English, Tabriz branch, Islamic Azad University, Tabriz, Iran
2 - Department of English, Tabriz branch, Islamic Azad University, Tabriz, Iran
Keywords: تایپ کردن, دست نویس, اشتباهات املایی, اشتباهات دستور زبانی, طول متن,
Abstract :
در تحقیق حاضرمقالات تایپی و دست نویس یادگیران زبان انگیسی ایران در زمینه طول متن، املا و صحت دستور زبانی مقایسه شده است. برای اجرای تحقیق، محقق از نرم افزار Alice Touch Typing استفاده کرد تا 15 یادگیر در سطح بالای متوسط با توانایی تایپ سطح بالا را جهت نوشتن مقالات انگلیسی انتخاب کند. یکی از مقالات به صورت تایپی و دیگری به صورت دست نویس نوشته شد. یادگیران از هر دو جنسیت مذکر و مونث بین سنین 22 تا 35 انتخاب شدند. بررسی نمرات یادگیران در سه عامل ذکر شده با استفاده از آزمون تی وابسته نشان می دهد که مقالات تایپ شده به طور معنی داری از مقالات دست نویس از لحاظ طول متن و صحت دستور زبانی بهتر هستند. با این وجود، تفاوت معنی داری از لحاظ املایی بین مقالات تایپی و دست نویس وجود ندارد. تاثیرات مثبت تایپ کردن می تواند دلیلی منطقی برای یادگیران زبان مخصوصا متقاضیان آزمون تافل باشد تا زمان بیشتری به یادگیری مهارت تایپ کردن اختصاص دهند. همچنین مدرسان زبان می توانند به دانش آموزانی که دارای توانایی تایپ بالا هستند اجازه دهند تا در صورت تمایل مقالات خودشان را تایپ کنند.
Bangert-Drowns, R. L. (1993). The word processor as an instructional tool: A meta-analysis of word processing in writing instruction. Review of Educational Research, 63 (l), 69-93.
Cunningham, A. E., & Stanovich, K. E. (1990). Early spelling acquisition: Writing beats the computer. Journal of Educational Psychology, 82, 159-162.
Deutscher & Lehrerverband (2015). UmfrageunterLehrernmachtdeutlich: ProblememitdemHandschreiben in der Schulenehmenzu [Survey among teachers points out: Problems with handwriting in schools increase]. Retrieved from
http://www.lehrerverband.de/presse_Bundespressekonf_Handschreiben_010415.html
Khishdari (2014).The effect of word-processors on the spelling errors and the difference between the number of typing and handwriting spelling mistakes of students at Islamic Azad University, TAFT Branch. International Journal of Language Learning and Applied Linguistics World,6 (1), 422- 429.
Lee, H. K. (2004). A comparative study of ESL writers' performance in a paper-based and a computer-delivered writing test. Assessing Writing, 9, 4–26.
Lessien, E. (2013). The effects of typed versus handwritten essays on students’ scores on proficiency tests (Master’s thesis). Retrieved from http://etd.lib.msu.edu/islandora/object/etd%3A1970/datastream/OBJ/view
Li, J. (2005). The Mediation of Technology in ESL writings and its implications for writing assessment. Assessing Writing, 11, 5–21.
Mangen, A., & Velay, J.L. (2010). Digitizing literacy: Reflections on the haptics of writing.In M. H. Zadeh (Ed.), Advances in Haptics (pp. 385-402). Rijeka, Croatia: InTech.
McAllister, C. &Louth, R. (1988).The effect of word processing on the quality of basic writers' revisions. Research in the Teaching of English, 22 (4), 417-427.
Mogey, N., Paterson, J., Burk, J., & Purcell, M. (2010). Typing compared with handwriting for essay examinations at university: letting the students choose. Research in Learning Technology, 18 (1), 29–47.
Ouellette, G., & Tims, T. (2014). The write way to spell: Printing vs. typing effects on orthographic learning. Frontiers in Psychology, 5, 117.
Pennington, M. C. (1996). The computer and the non-native writer: A natural partnership. Cresskill, NJ: Hampton Press.
Rodrigues, D. (1985). Computers and basic writers. College Composition and Communication, 36, 336-339.
Schwartz, H., Fitzpatrik, C., &Huot, B. (1994).The computer medium in writing for discovery. Computers and Composition, 11, 137–149.
Sharpe, P. J. (2006). How to prepare for the TOEFL iBT.(12th Ed.). New York: Barron's Educational Series.
Susser, B. (1994). Process approaches in ESL/EFL writing instruction. Journal of Second Language Writing, 3, 31–47.
Vaughn, S., Schumm, J. S., & Gordon, J. (1992). Early spelling acquisition: Does writing really beat the computer? Learning Disability Quarterly, 15, 223-228.
Warschauer, M. & Healey, D. (1998) Computer and language learning: An overview. Language Teaching, 31 (2), 57-71.