نقش کمکی وبلاگ در دانش لغات ومهارت نوشتن زبان انگلیسی در میان زبان آموزان سطح متوسط ایرانی
Subject Areas : آموزش زبان انگلیسیپریسا قادری 1 , فاطمه بهجت 2 , محمد رستم پور 3
1 - Department of English, Abadeh Branch, Islamic Azad University, Abadeh, Iran
2 - Department of English, Abadeh Branch, Islamic Azad University, Abadeh, Iran
3 - Department of English, Abadeh Branch, Islamic Azad University, Abadeh, Iran
Keywords: وبلاگ, یادگیری لغت, نگارش به زبان خارجی,
Abstract :
فناوری اطلاعات امروزه به طور فزاینده ای در زندگی ما ونظام آموزش و پرورش وارد شده است. زبان آموزان معمولا مشتاق کار با کامپیوترها یا یادگیری با استفاده ازانواع مختلف تکنولوژی مدرن هستند. این تحقیق به منظور یافتن تاثیر استفاده از وبلاگ روی یادگیری لغت و مهارت نوشتن بود. برای این منظور دو گروه از دانش اموزان از طریق آزمون بسندگی OPT بعنوان گروه کنترل و ازمایش انتخاب شدند که این دانش اموزان، درسطح متوسط یک اموزشگاه زبان در شهرکرد تحصیل میکردند. روشهای سنتی تدریس لغت و نگارش برای گروه کنترل استفاده شد و از بلاگ برای گروه ازمایش استفاده شد. بعد از سه ماه اموزش، یک تست لغت و نگارش بمنظور ارزیابی لغات و انشای زبان اموزان برگزار شد. با استفاده از ازمون آنکوا نشان داده شد که استفاده از وبلاگ موثرتر از روشهای سنتی اموزش لغت و نوشتن در میان زبان اموزان ایرانی است.
Campbell, A. P. (2003). Weblogs for use with ESL classes. The Internet TESL Journal, 9(2), 51- 62.
Dippold, D. (2009). Peer feedback through blogs: Student and teacher perceptions in an advanced German class. ReCALL, 21(01), p. 18-36.
Du, H. S, &. Wagner, (2005). Learning with weblogs: An empirical investigation. Proceedings of the 38th Annual Hawaii International Conference on, IEEE
Fageeh, A. I. (2011). EFL learners' use of blogging for developing writing skills and enhancing attitudes towards English learning: An exploratory study. Journal of Language and Literature, 2(1), 31-48.
Godwin-Jones, B. (2003). Blogs and wikis: Environments for on-line collaboration. Language Learning & Technology, 7 (2).
Godwin-Jones, R. (2006). Tag clouds in the blogosphere: Electronic library and social networking. Language Learning and Technology, 10(2), 8-153.
Hourigan, T., & Murray, L. (2010). Using blogs to help language students to develop reflective learning strategies: Towards a pedagogical framework. Australasian Journal of Educational Technology, 26(2), 209-225.
Johnson, A. (2004). Creating a writing course utilizing class and student blogs. The Internet TESL Journal, 10 (8), 10-10.
Mynard, J. (2007). A blog as a tool for reflection for English language learners. Asian EFL Journal,131-40.
Noytim, U. (2010). Weblogs enhancing EFL students’ English language learning. Procedia Social and Behavioral Sciences 2, 1127–1132. Retrieved from: www.sciencedirect.com (Feb. 2012).
Simsek, O. (2009). The effect of weblog integrated writing instruction on primary school students writing performance. International Journal of Instruction, 2(2), 31-46.
Pinkman, K. (2005). Using blogs in the foreign language classroom: Encouraging learner independence. The Jalt CALL Journal, 1(1), 12-24.
Soares, D. (2008). Understanding class blogs as a tool for language development. Language Teaching Research, 12(4), 517-533.
Ward, J. 2004. Blog assisted language learning: push button publishing for the pupils. TEFL Web Journal, 3(1) 130–139. Retrieved October 25, 2015 from http://w ww.teflWeb -j.org/v3n1/blog_ward.pdf
Wu, W. S. (2005, March). Using blogs in an EFL writing class. In meeting of the 2005 Conference and Workshop on TEFL and Applied Linguistics, Department of Applied English, Ming Chuan University, Taiwan. Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education, 40, 93-104. Journal of Classroom Research in Literacy, 4, 40-49.
Zare-ee, A., Shekarey, A., & Vajargah, K. F. (2009). The educational usefulness and use of blogging in higher education: Male and female Iranian undergraduate students' views. World applied sciences journal, 7(2), 211-219