عوامل موثر بر پذیرش و استفاده از VADANA توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان در زمان همهگیری COVID-19: کاربرد مدل UTAUT
Subject Areas : Applied LinguisticsMehdi Haseli Songhor 1 , Mahdiya Afrashteh 2 , Samira Afrashteh 3 , Nahid Afrashteh 4
1 - Department of English Language, Zahedan Branch, Islamic Azad University, Zahedan, Iran
2 - Department of English, Zahedan Branch, Islamic Azad University, Zahedan, Iran
3 - Department of Computer, Hatef university of Zahedan
4 - Department of English Language, Zahedan Branch, Islamic Azad University, Zahedan, Iran
Keywords: انتظار تلاش, تأثیر اجتماعی, وادانا, انتظار عملکرد, مدل یکپارچه پذیرش و استفاده از فناوری, شرایط تسهیل گر, قصد رفتاری,
Abstract :
هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر پذیرش و استفاده از سیستم مدیریت یادگیری به نام وادانا توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بر اساس نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده از فناوری بود. این پژوهش یک تحقیق کمّی و توصیفی از نوع همبستگی بر پایة مدل یابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بودند. نمونه آماری این پژوهش 185 شرکت کننده (65 مرد و 120 زن) بودند که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها، پرسشنامه ی ونکاتش و همکاران (2003) مورد استفاده قرار گرفت. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و AMOS تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که انتظار عملکرد، شرایط تسهیل گر و انتظار تلاش با قصد رفتاری و رفتار استفاده دانشجویان در استفاده از وادانا رابطه مثبت و معناداری داشتند. همچنین نتایج نشان داد که تأثیر اجتماعی بر قصد رفتاری و رفتار استفاده دانشجویان تأثیر معناداری نداشت. نتایج این مطالعه به مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی کمک میکند تا سیستمهای یادگیری آنلاین کارآمدتری را آماده کنند که در شرایط اضطراری مانند همه گیری کرونا حیاتی می باشد.