The Impact of Open Innovation on Success of New Product Development in Food Industry (Case Study: Golestan Company)
Subject Areas : Jounal of Marketing ManagementArezou Taghizadeh 1 , Asef Karimi 2
1 - Master of Entrepreneurship Management, Department of Science and Research, Islamic Azad University, Tehran, Iran
2 - Assistant Professor, Business Management Department, Farabi Campus, University of Tehran, Iran
Keywords: external exploitation, open innovation, New product development, external exploration, internal exploitation, internal exploration,
Abstract :
The main purpose of this study is to investigate the influence of open innovation on success of new product development in food industry that is based on purpose and is an applied descriptive study. The statistical population of this research included 320 managers and staffs of Golestan Company. According to Krejcy and Morgan table a sample size of 185 was selected by using the sampling method. A questionnaire was used to collect data. In this study both content validity and factor validity were established. A pilot study was conducted to establish reliability of the instrument by Cronbach's alpha. The collecting data were analyzed by the description and inferential statistic methods using SPSS and LIZREL software. According to the results open innovation and all its dimensions has a positive and significant impact on success of new product development.
خمسه، ع.، سرافراز، ع. و سرافراز، د. (1387). "ضرورت پرداختن به توسعه محصولات جدید و نقش نوآوری، R&D و تکنولوژی درآن"، سومین کنفرانس مدیریت تکنولوژی، تهران، انجمن مدیریت تکنولوژی ایران.
دلاوری، م.، صبحیه، م.ح.، آراستی، م.ر.، طبائیان، س.ک. و حسنقلیپور، ط. (1394). "شناسایی قابلیتهای مدیریت طرحهای توسعه محصول جدید در فضای نوآوری باز مطالعه موردی: صنعت فضایی"، چهارمین کنفرانس بینالمللی و هشتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری، جزیره کیش، انجمن مدیریت فناوری ایران.
دهقانی پوده، ح.، اخوان، پ. و حسینی سرخوش، س.م. (1392). "افزایش موفقیت توسعه محصول جدید مبتنی بر رویکرد نوآوری باز (مطالعه موردی در یک سازمان پژوهشی)"، فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت نوآوری، دوره 2، شماره 2، صص. 45-68.
عربشاهی،غ.ع. و زعفرانیان، ر. (1390). "تأثیر نوآوری باز بر رفتار زنجیره تأمین در صنعت گاز"، پانزدهمین همایش بینالمللی نفت و گاز، تهران، مؤسسه مطالعات بینالمللی انرژی.
جعفری پستکی، ن.، ابراهیمپور ازبری، م. و اکبری، م. (1396). "ارائه چارچوب مفهومی از توسعه مشترک محصول در سازمانهای دانش بنیان بر مبنای نوآوری باز و پویایی محیطی، فصلنامه رشد فناوری، دوره 14، شماره 53، صص. 9-17.
Barbaroux, P. (2011). “Open Innovation Capabilities: insights from a historical case study” French Air Force Academy (EOAA)”, Management of Defence Organisations Research Team.
Chesbrough, H. (2006). “Open Business Models: How to Thrive in the New Innovation Landscape”, Boston: Harvard Business School Press.
Chesbrough, H. (2003). “Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting from Technology”, Boston: Harvard Business School Press.
Chesbrough, H., Vanhaverbeke, W. & West, J. (2006). “Open Innovation: Researching A New Paradigm”, Oxford: Oxford University Press.
Chiaroni, D., Chiesa, V. & Frattini, F. (2011). “The Open Innovation Journey: How Firms Dynamically Implement the Emerging Innovation Management Paradigm”, Technovation, Vol. 31(1), PP. 34-43.
Chih-Wei, C., Mike, R. & Felix T, M. (2012). “Consumer Innovativeness Influence on Really New Product Adoption”, Australasian Marketing Journal, Vol. 20(3). PP. 211-217.
Robert G, C. (2019). “The drivers of success in new-product development”, Industrial Marketing Management, Vol. 76, PP. 36-47.
Jun, J., Min, G. & Zhengyi, Z. (2019). “Selective Adoption of Open Innovation for New Product Development in High-Tech SMEs in Emerging Economies”, IEEE Transactions on Engineering Management, PP. 1-9.
Howley, M. (2002). “The role of consultancies in new product development” Journal of Product & Brand Management, Vol. 11(7), PP. 447-458.
Liping, Y., Yunlong, D. & Trianting, F. (2020). “Innovation Performance of New Products in China's high technology Industry”, International Journal of Production Economics, Vol. 219, PP. 204-215.
Littler, D., Leverick, F. & Bruce, M. (1995). “Factors Affecting the Process of Collaborative Product Development: A Study of UK Manufacturers of Information and Communications Technology Products”, Journal of Product Innovation Management, Vol. 12(1), PP. 16-32.
Mazzola, E., Bruccoleri, M. & Perrone, G. (2012). “The Effect of Inbound, Outbound and Coupled Innovation on Performance”, International Journal of Innovation Management, Vol. 16(6), PP. 1-27.
Nieto, M.J. & Santamaria, L. (2007). “The Importance of Diverse Collaborative Networks for the Novelty of Product Innovation”, Technovation, Vol. 27(6-7), PP. 367-377.
Pasquale, D.V., Alberto D.M., Antonio, M.P., Umberto, P. & Salvatore, P. (2018). “Big data for open innovation in SMEs and large corporations: Trends, opportunities, and challenges”, Creativity and Innovation Management, Vol. 27(1), PP. 6-22.
Romana, R., Dietfried, G., Elke, P.V. & Rupert J, B. (2019). “Open innovation and its effects on economic and sustainability innovation performance”, Journal of Innovation & Knowledge, Vol. 4(4), PP. 226-233.
Ulrich, K.T. & Eppinger, S.D. (2004). “Product Design and Development”, Third Edition, New York: McGraw-Hill, P. 2.
_||_خمسه، ع.، سرافراز، ع. و سرافراز، د. (1387). "ضرورت پرداختن به توسعه محصولات جدید و نقش نوآوری، R&D و تکنولوژی درآن"، سومین کنفرانس مدیریت تکنولوژی، تهران، انجمن مدیریت تکنولوژی ایران.
دلاوری، م.، صبحیه، م.ح.، آراستی، م.ر.، طبائیان، س.ک. و حسنقلیپور، ط. (1394). "شناسایی قابلیتهای مدیریت طرحهای توسعه محصول جدید در فضای نوآوری باز مطالعه موردی: صنعت فضایی"، چهارمین کنفرانس بینالمللی و هشتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری، جزیره کیش، انجمن مدیریت فناوری ایران.
دهقانی پوده، ح.، اخوان، پ. و حسینی سرخوش، س.م. (1392). "افزایش موفقیت توسعه محصول جدید مبتنی بر رویکرد نوآوری باز (مطالعه موردی در یک سازمان پژوهشی)"، فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت نوآوری، دوره 2، شماره 2، صص. 45-68.
عربشاهی،غ.ع. و زعفرانیان، ر. (1390). "تأثیر نوآوری باز بر رفتار زنجیره تأمین در صنعت گاز"، پانزدهمین همایش بینالمللی نفت و گاز، تهران، مؤسسه مطالعات بینالمللی انرژی.
جعفری پستکی، ن.، ابراهیمپور ازبری، م. و اکبری، م. (1396). "ارائه چارچوب مفهومی از توسعه مشترک محصول در سازمانهای دانش بنیان بر مبنای نوآوری باز و پویایی محیطی، فصلنامه رشد فناوری، دوره 14، شماره 53، صص. 9-17.
Barbaroux, P. (2011). “Open Innovation Capabilities: insights from a historical case study” French Air Force Academy (EOAA)”, Management of Defence Organisations Research Team.
Chesbrough, H. (2006). “Open Business Models: How to Thrive in the New Innovation Landscape”, Boston: Harvard Business School Press.
Chesbrough, H. (2003). “Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting from Technology”, Boston: Harvard Business School Press.
Chesbrough, H., Vanhaverbeke, W. & West, J. (2006). “Open Innovation: Researching A New Paradigm”, Oxford: Oxford University Press.
Chiaroni, D., Chiesa, V. & Frattini, F. (2011). “The Open Innovation Journey: How Firms Dynamically Implement the Emerging Innovation Management Paradigm”, Technovation, Vol. 31(1), PP. 34-43.
Chih-Wei, C., Mike, R. & Felix T, M. (2012). “Consumer Innovativeness Influence on Really New Product Adoption”, Australasian Marketing Journal, Vol. 20(3). PP. 211-217.
Robert G, C. (2019). “The drivers of success in new-product development”, Industrial Marketing Management, Vol. 76, PP. 36-47.
Jun, J., Min, G. & Zhengyi, Z. (2019). “Selective Adoption of Open Innovation for New Product Development in High-Tech SMEs in Emerging Economies”, IEEE Transactions on Engineering Management, PP. 1-9.
Howley, M. (2002). “The role of consultancies in new product development” Journal of Product & Brand Management, Vol. 11(7), PP. 447-458.
Liping, Y., Yunlong, D. & Trianting, F. (2020). “Innovation Performance of New Products in China's high technology Industry”, International Journal of Production Economics, Vol. 219, PP. 204-215.
Littler, D., Leverick, F. & Bruce, M. (1995). “Factors Affecting the Process of Collaborative Product Development: A Study of UK Manufacturers of Information and Communications Technology Products”, Journal of Product Innovation Management, Vol. 12(1), PP. 16-32.
Mazzola, E., Bruccoleri, M. & Perrone, G. (2012). “The Effect of Inbound, Outbound and Coupled Innovation on Performance”, International Journal of Innovation Management, Vol. 16(6), PP. 1-27.
Nieto, M.J. & Santamaria, L. (2007). “The Importance of Diverse Collaborative Networks for the Novelty of Product Innovation”, Technovation, Vol. 27(6-7), PP. 367-377.
Pasquale, D.V., Alberto D.M., Antonio, M.P., Umberto, P. & Salvatore, P. (2018). “Big data for open innovation in SMEs and large corporations: Trends, opportunities, and challenges”, Creativity and Innovation Management, Vol. 27(1), PP. 6-22.
Romana, R., Dietfried, G., Elke, P.V. & Rupert J, B. (2019). “Open innovation and its effects on economic and sustainability innovation performance”, Journal of Innovation & Knowledge, Vol. 4(4), PP. 226-233.
Ulrich, K.T. & Eppinger, S.D. (2004). “Product Design and Development”, Third Edition, New York: McGraw-Hill, P. 2.