مقایسه آموزش تعمقی و تحول آفرین در عملکرد شفاهی زبان آموزان زبان خارجی: تحقیقی مبتنی بر روش مختلط
Subject Areas : All areas of language and translationSahar Ahmadpour 1 , Hassan Asadollahfam 2 , Davud Kuhi 3
1 - English Department, Bonab Branch, Islamic Azad University, Bonab, Iran
2 - English Department, Bonab Branch, Islamic Azad University, Bonab, Iran
3 - English Department, Maragheh Branch, Islamic Azad University, Maragheh, Iran
Keywords: نگرش, آموزش تعمقی, آموزش تحول آفرین, زبان آموز خارجی, صحبت کردن,
Abstract :
ابن مطالعه به دنبال بررسی اثر بخشی رویکردهای تعمقی و تحول آفرین در آموزش مهارت صحبت کردن زبان دوم انجام شده است. این دو رویکرد با قرار دادن فراگیران در کانون یادگیری از روشهای سنتی آموزشی فاصله می گیرند. به این منظور ، ۴۱ زبان آموز زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) تحت هر رویکرد آموزشی قرار گرفتند ، و پیشرفت گفتاری آنها قبل و بعد از آموزش ها با استفاده آزمون مقدماتی انگلیسی (PET) اندازه گیری شد. علاوه بر این ، به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد اثر بخشی این رویکردها با تعدادی از شرکت کنندگان مصاحبه شد. در طول دوره، فراگیران در گروه تعمقی با شیوه های تمرینی همچون یادداشت برداری، ارتباط نگرش و تنظیم بینش آموزش دیدند در حالی که گروه تحول آفرین با شیوه هایی مانند کارگردانی نقش های واقعی زندگی، سناریوهای مختلف و نمایش آموزش دیدند. نتایج تجزیه و تحلیل آماری و مصاحبه ها نشان دهنده عملکرد بهتر رویکرد تحول آمیز در بهبود صحبت کردن و نمرات پس آزمون دانش آموزان است. بنابراین پیشنهاد می شود که می تواند به عنوان یک رویکرد نوآورانه برای تفکر در مورد چگونگی افزایش مهارت مهارت گفتاری زبان آموزان مورد استفاده قرار گیرد. این نتایج پیشنهادات مهمی را برای معلمان و مربیان معلمان در مورد توسعه زبان شفاهی ارائه خواهد کرد که در ادامه با جزِییات بیشتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
Avolio, B. J., Waldman, D. A., & Yammarino, F. J. (1991). Leading in the 1990s: The four I′ s of transformational leadership. Journal of European industrial training.
Byrnes, K. (2012). A portrait of contemplative teaching: Embracing wholeness. Journal of Transformative Education, 10(1), 22-41.
Castro, C., Perinan, M. M., & Bueno, J. C. (2008). Transformational leadership and followers' attitudes: The mediating role of psychological empowerment. The International Journal of Human Resource Management, 19(10), 1842-1863.
D'Amato, L. G., & Krasny, M. E. (2011). Outdoor adventure education: Applying transformative learning theory to understanding instrumental learning and personal growth in environmental education. The Journal of environmental education, 42(4), 237-254.
Dionne, S. D., Yammarino, F. J., Atwater, L. E., & Spangler, W. D. (2004). Transformational leadership and team performance. Journal of organizational change management.
Eliot, T. S. (2010). Notes towards the Definition of Culture: Faber & Faber.
Farahani, A. A., & Khezrlou, S. (2009). On-task versus off-task self-assessments among Iranian elementary students studying English. Journal of Teaching English as a Foreign Language and Literature, 1(3), 39-52.
Fisher-Yoshida, B., Geller, K. D., & Schapiro, S. A. (2009). Chapter 1: Introduction: New Dimensions in Transformative Education. Counterpoints, 341, 1-19.
Frymier, A. B. (1993). The impact of teacher immediacy on students' motivation: Is it the same for all students? Communication Quarterly, 41(4), 454-464.
Frymier, A. B., Shulman, G. M., & Houser, M. (1996). The development of a learner empowerment measure. Communication education, 45(3), 181-199.
Gholami, J., & Khezrlou, S. (2014). Semantic and thematic list learning on second language vocabulary. The CATESOL Journal, 25(1), 1-12.
Goh, C. C. M., & Burns, A. (2012). Teaching speaking: A holistic approach: Cambridge University Press.
Gyeltshen, Y. (2016). Contemplative practices and learning: A holistic approach to education in Bhutan.
Johnson, K. (1996). Language teaching and skill development. In: Oxford UK: Blackwell Publishers.
Khezrlou, S. (2012). The relationship between cognitive and metacognitive strategies, age, and level of education. The Reading Matrix, 12(1).
Khezrlou, S. (2019). Form-focused instruction in CALL: What do learners think? RELC, 50(2), 235-251.
Khezrlou, S. (2020). Training planning in second language narrative writing. ELT Journal, 74(1), 49-62.
Khezrlou, S., Ellis, R., & Sadeghi, K. (2017). Effects of computer-assisted glosses on EFL learners' vocabulary acquisition and reading comprehension in three learning conditions. System, 65, 104-116.
Little, D. (1991). Learner Autonomy1: Issues and Problems Dublin: Authentik.
Little, D. (2003). Learner autonomy and second/foreign language learning. Guide to Good Practice.
Marshall, J. D., Sears, J. T., & Allen, L. A. (2007). Turning points in curriculum: A contemporary American memoir: Prentice Hall.
McDonough, K., & Mackey, A. (2013). Second language interaction in diverse educational contexts (Vol. 34): John Benjamins Publishing.
Mezirow, J. (1997). Transformative learning: Theory to practice. New directions for adult and continuing education, 1997(74), 5-12.
Nitschke, P., & Malvicini, P. (2013). Drawing toward transformation and action in a forgotten barrio: Cultivating a learning and planning community. Journal of Transformative Education, 11(2), 127-144.
Noland, A. K. (2005). The relationship between teacher transformational leadership and student outcomes.
Oliver, R., & Philp, J. (2014). Focus on Oral Interaction-Oxford Key Concepts for the Language Classroom: Oxford University Press.
Pounder, J. S. (2003). Employing transformational leadership to enhance the quality of management development instruction. Journal of Management Development.
Révész, A. (2012). Working memory and the observed effectiveness of recasts on different L2 outcome measures. Language Learning, 62(1), 93-132.
Rodríguez, J. I., Plax, T. G., & Kearney, P. (1996). Clarifying the relationship between teacher nonverbal immediacy and student cognitive learning: Affective learning as the central causal mediator. Communication education, 45(4), 293-305.
Roeser, R. W., & Peck, S. C. (2009). An education in awareness: Self, motivation, and self-regulated learning in contemplative perspective. Educational psychologist, 44(2), 119-136.
Scida, E. E., & Jones, J. N. (2017). Navigating Stress: Graduate Student Experiences with Contemplative Practices in a Foreign Language Teacher Education Course. The Journal of Contemplative Inquiry, 4(1).
Sadeghi, K., & Khezrlou, S. (2016). The experience of burnout among English language teachers in Iran: Self and other determinants. Teacher Development, 20(5), 1-17.
Segalowitz, N. (2010). Cognitive bases of second language fluency: Routledge.
Slavich, G. M., & Zimbardo, P. G. (2012). Transformational teaching: Theoretical underpinnings, basic principles, and core methods. Educational psychology review, 24(4), 569-608.
Sydorenko, T., Smits, T. F. H., Evanini, K., & Ramanarayanan, V. (2019). Simulated speaking environments for language learning: Insights from three cases. Computer Assisted Language Learning, 32(1-2), 17-48.
Zajonc, A. (2008). Meditation as Contemplative Inquiry: When Knowing Becomes Love (Great Barrington, MA, Lindisfarne Press).