بررسی تأثیر سیستم پاسخگویی شخصی گنجانیده (PRS) بر انگیزه و مشارکت فراگیران ایرانی
Subject Areas : All areas of language and translationSamad Oliaei 1 , Mostafa Zamanian 2 , Samad Mirza Suzani 3 , Shahram Afraz 4
1 - PhD Candidate, Department of English Language, Qeshm Branch, Islamic Azad University, Qeshm, Iran
2 - Assistant Professor of TEFL, Department of English Language, Shiraz Branch,
Islamic Azad University, Shiraz, Iran
3 - Assistant Professor of TEFL, Department of English, Marvdasht Branch, Islamic Azad University, Marvdasht, Iran
4 - Assistant Professor of TEFL, Department of English Language, Qeshm Branch, Islamic Azad University, Qeshm, Iran
Keywords:
Abstract :
این مطالعه با هدف بررسی تأثیر سیستم پاسخگویی شخصی (PRS) بر انگیزه و مشارکت فراگیران زبان انگلیسی ایرانی انجام شد. بدین منظور، از طرح مختلط استفاده گردید. شرکت کنندگان در این مطالعه شامل 60 دانش آموز پسر ایرانی کلاس هشتم متوسطه بودند که در دبیرستان باهنر، کازرون، فارس، ایران مشغول به تحصیل بودند، که براساس نمونه گیری راحت در قالب دو کلاس دست نخورده برای شرکت در مطالعه انتخاب شدند. در این تحقیق از ابزارهای زیر برای جمع آوری داده ها استفاده شده است: آزمون تعیین سطح آکسفورد (OPT) ، پرسشنامه انگیزش ، لیست مشاهده و .PRS هر دو گروه آزمایشی و کنترل از دوازده جلسه کلاس زبان انگلیسی دبیرستان، یک بار در هفته بهره مند شدند. هر جلسه حدود 90 دقیقه به طول انجامید. تنها تفاوت این دو گروه این بود که در طول جلسات کلاس، گروه آزمایشی از PRS بهره می برد. اما در گروه دیگر از PRS استفاده نگردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی، آزمون تی نمونه های مستقل و تجزیه و تحلیل کیفی محتوای داده های مشاهده انجام گرفت. نتایج نشان داد که PRS تأثیر آماری مثبت و معنی داری بر انگیزش فراگیران زبان انگلیسی ایرانی دارد. علاوه بر این، نشان داده شد که PRS بر مشارکت فراگیران زبان انگلیسی ایرانی تأثیر معنی دار و مثبتی داشته است. بر این اساس، به معلمان زبان انگلیسی توصیه می شود از این ابزار در تلاش برای افزایش انگیزش و مشارکت فراگیران در کلاس های خود استفاده کنند.
References
Agca, R. K., & Ozdemir, S. (2012). Foreign language vocabulary learning with mobile technologies. Procedia Social and Behavioral Sciences, 83, 781-785.
Ary, D., Jacobs, L. C., & Sorensen, C. (2010). Introduction to research in education (8th ed.). . Orlando, FL: Harcourt Brace College Publishers.
Coryell , J., & Chlup, D. (2007). Implementing E-learning components with adult English language learners:. v, 3(20), 263-278.
d’Inverno, R., Davis, H., & White, S. (2003). Using a personal response system for promoting student interaction. Teaching Mathematics and its Applications, 4(22), 163-169.
Davis, P., & Pearse, E. (2000). Success in English Teaching. . Oxford: Oxford University Press.
Dooley, K. (2009). Intercultural conversation: Building understanding together. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 6(52), 497-506.
Du, H. S., & Wagner, C. (2005). Learning with weblogs: An empirical investigation. Proceedings of the 38th Annual Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS-38). Los Alamitos: IEEE Computer Society.
Elyasi, L., & Pourkalhor, O. (2014). The effect of recorded instructional TV programs and traditional teaching on Iranian high school students. Asian Journal of Management Sciences & Education, 3(3), 125-131.
Ghaemi, F., & Golshan, N. S. (2017). The Impact of telegram as a social network on teaching English vocabulary among Iranian intermediate EFL learners. International Journal of Information and Communication Sciences,, 5, 86-98. Gibson, S. (2008). Reading aloud: A useful learning tool? ELT Journal, 1(62), 118-130.